2018-07-13, 00:28
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Ja, väldigt sällsynt här. Skulle va intressant att få syran bekräftad.
Nej det går inte. Än. Av oss här. Den är ännu så länge ngns hypotes. Frågan är om det är möjligt att få tag i? För vem, krävs det kunskap eller särskild kännedom om hur det fungerar ? Eller kan vem som helst ta ur syra ur gammalt bilbatteri (idag mest gel o helslutna batterier) måste man ha den i särskilt kärl? smälter en petflaska? För att inte få det på sig själv borde man antingen ha ett stort öppet kärl typ mugg men för att bära det med sig måste man ha ett tätt lock? Vem löser alla de här små praktiska frågorna, för att skada LW? Syra dödar ju inte.
Citera
2018-07-13, 00:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kejsarinnakanel
Börjar ni inte i lite fel ände. Vi vet inte dödsorsaken/ mordmetoden ännu. Eller anser ni att polis o press har släppt tillräckligt för kvalificerade gissningar? Är det planerat eller inte? Hon verkar inte varit gömd, möjligen knuffad, rullad in i buskaget men som jag förstått det ändå lätt synlig. Om MP var någon annan stans, vad skulle då motivet för att bära henne till FP vara? GM måste väl ändå tänkt att de skulle hitta henne där, snabbare än vad som skedde hade varit naturligast.
Polis och åklagare tror att det är SD som är GM. Enligt uppgifter till Metro skall det handla om ett svartsjukedrama:
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misst%C3%A4nkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama

Enligt Aftonbladet skall man ha funnit blodiga kläder i SD:s bostad och bil.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yvrMAg/blodiga-klader-hittade-i-misstankte-mannens-hus
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mgk8E0/haktad-som-misstankt-for-mordet-pa-lena-wesstrom

Den teori man arbetar utifrån bör väl rimligen vara den att SD dödade LW i sin egen bostad, och sedan (ev. med bil) flyttade kroppen till den mer allmänna platsen vid bullerplanket. Ett vanligt motiv till att flytta en kropp brukar väl vara att leda misstankarna bort från sig själv.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-13 kl. 00:45.
Citera
2018-07-13, 00:35
Medlem
Sneglade på bilder från SDs geocachelogg. Den 10e maj var han i högform med en blond mugglare (icke-burkletare eller hur?). Kan den utflykten ha startat nåt? Motivmässigt? LW kanske retades med att han skaffar damer via burkar eller skrattande säger att hon ska berätta ett och annat för mugglaren. Eller så berättade hon nåt, till HD eller mugglaren. Isf skulle det kunna vara överlagt.

En lång (för SD) geocachepaus 11-15 maj och därefter fika med mugglaren igen den 16:e. Nu har han paus igen verkar det som, vad månde det bero på?

Bäst att tillägga: spekulationer från min sida. 😉
Senast redigerad av Smultr0n 2018-07-13 kl. 00:41. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-13, 00:37
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Precis. Inte populärt verkar det som. Konstigt. Det är ju inte enda gången som ett vuxet/halvvuxet barn mördar en förälder i så fall. Finns många exempel på det tyvärr.

Kan du ge några exempel (från Sverige) där en 16-åring mördat sin förälder? Min uppfattning stämmer inte överrens med din: att det finns många exempel. Jag är mer än villig att lära nytt sä konkreta fall vore bra 😊.
Citera
2018-07-13, 00:38
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Uppgifterna spretar aningen. Jag vill minnas att det sagts i tråden att de tre barnen skulle tillbringa natten hos LW. Samtidigt har det diskuterats att NW sov i UW:s hus med någon för oss okänd sambo till UW, tror jag. UW har påståtts arbeta på okänd plats/ort den olyckliga natten och hans arbetsgivare har gett honom vattentätt alibi, eller liknande, har jag för mig att jag läst i tråden. Nyligen blev tråden dock serverad uppgifter om att UW sovit hemma, eventuellt med NW, vill jag minnas. Jag kanske minns fel, ska villigt erkännas.
Vet vi vad UW jobbar med? Det var väl NW som fyller år dagen efter och som skulle ha paketen? Borde inte NW märkt om UW var ute på natten och mördade Lena? Gick han bara hem sedan o sov räv? Sjöng han Jamåhaleva på morgonen, utan att harkla sig efter ett mord? Nja det är nog ändå Peder Madsen ganska ensam om att vara helt oberörd. Jag tror att både NW och UW har folk omkring sig som skulle berätta för polisen om något verkar skumt. Vanliga människor som råkar bli så frustrerade eller trängda att de mördar eller dräper någon har nog svårt att vara helt oberörda. Är de mycket ensamma så kan de gå under radarn. Och finns det en närstående, så kan den vilja skydda MGM och "spela med".
PS Det finns sökfunktion på tråden
Citera
2018-07-13, 00:42
Medlem
Citat:
Vet vi vad UW jobbar med? Det var väl NW som fyller år dagen efter och som skulle ha paketen? Borde inte NW märkt om UW var ute på natten och mördade Lena? Gick han bara hem sedan o sov räv? Sjöng han Jamåhaleva på morgonen, utan att harkla sig efter ett mord? Nja det är nog ändå Peder Madsen ganska ensam om att vara helt oberörd. Jag tror att både NW och UW har folk omkring sig som skulle berätta för polisen om något verkar skumt. Vanliga människor som råkar bli så frustrerade eller trängda att de mördar eller dräper någon har nog svårt att vara helt oberörda. Är de mycket ensamma så kan de gå under radarn. Och finns det en närstående, så kan den vilja skydda MGM och "spela med".

Det var den minste, 12åringen som fyllde år. NW är den äldste sonen.
Citera
2018-07-13, 00:46
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Polis och åklagare tror att det är SD som är GM. Enligt uppgifter till Metro skall det handla om ett svartsjukedrama:
https://www.metro.se/artikel/kvinna-misst%C3%A4nkt-kidnappad-uppgifter-om-svartsjukedrama

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/yvrMAg/blodiga-klader-hittade-i-misstankte-mannens-hus
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Mgk8E0/haktad-som-misstankt-for-mordet-pa-lena-wesstrom

Den teori man arbetar utifrån bör väl rimligen vara den att SD dödade LW i sin egen bostad, och sedan (ev. med bil) flyttade kroppen till den mer anonyma platsen vid bullerplanket. Syftet med att flytta kroppen var väl i så fall att leda misstankarna bort från sig själv. Hade polisen hittat kroppen t.ex i hans bostad hade det ju sett riktigt illa ut.

Som jag har uppfattat det så arbetar utredningen utifrån teorin att fyndplats även är mordplats (eller strax intill). Angående uppgiften i Aftonbladet rörande de blodiga kläderna så uppgav min källa att detta inte stämmer. Varifrån uppgiften till media kommer vet jag inte. Min källa har insyn i utredningen och då de blodiga kläderna kom på tal sa min källa nästintill ordagrant: ”Det florerar så mycket rykten, bland annat i media. Det har bland annat påståtts att blodiga kläder har hittats. Men det stämmer inte”.
Citera
2018-07-13, 00:47
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos

Den teori man arbetar utifrån bör väl rimligen vara den att SD dödade LW i sin egen bostad, och sedan (ev. med bil) flyttade kroppen till den mer anonyma platsen vid bullerplanket. Syftet med att flytta kroppen var väl i så fall att leda misstankarna bort från sig själv. Hade polisen hittat kroppen t.ex i hans bostad hade det ju sett riktigt illa ut.
Ja, det låter som ett troligt scenario, det är nog något åt det hållet polisen arbetar på. Vi är otåliga här och undrar varför NFC inte kan ge svar ännu, svar som räcker för häktning?
OM Lena gick hem till SD, varför lämnade hon hemmet på ett sätt så att polisen dagen efter drar slutsatsen att hon inte lämnat frivilligt? Dörren lär stått öppen, på glänt, olåst - lite olika uppgifter finns. Det var ändå natt och barnen (2 eller 3?) sov därinne. Jag skulle låst om jag går hem till en granne.
Citera
2018-07-13, 00:52
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smultr0n
Det var den minste, 12åringen som fyllde år. NW är den äldste sonen.
Åh Tack! Jag har missförstått vem som fyllde år. Ja då sov födelsedagsbarnet hos Lena då? Tänker på detta att hon gick ut mitt i natten utan att stänga och låsa ordentligt...med barnet sovande därinne. Hade hon planerat (tänkt) att gå hem till SD? Eller gå en promenad, leta efter geocacher eller nått? Eller var det någon som stod på gatan utanför och bara ville prata lite med henne?
Citera
2018-07-13, 00:52
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

Jaha, var det NW som fyllde år? Då har jag missuppfattat det hela. Jag skulle givetvis ha förstått att det var NW som hade födelsedag om jag använt sökfunktionen. Tack för tipset
Citera
2018-07-13, 00:59
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Jaha, var det NW som fyllde år? Då har jag missuppfattat det hela. Jag skulle givetvis ha förstått att det var NW som hade födelsedag om jag använt sökfunktionen. Tack för tipset

Det var INTE NW som fyllde år utan den yngsta sonen (AW). Tror att han fyllde tolv år den dagen då hans mamma var försvunnen.
Citera
2018-07-13, 01:01
Medlem
kejsarinnakanels avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av LimeTime
Det var INTE NW som fyllde år utan den yngsta sonen (AW). Tror att han fyllde tolv år den dagen då hans mamma var försvunnen.
SORRY det var jag som tog fel - tror jag! Fick just veta att det var det yngsta barnet som fyllde år..äsch nu får jag dubbelkolla
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in