Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-12, 21:57
  #16117
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
LW o SD ? Går en prommenad mot planket Han visar henne något bakom planket Han jagar henne ner mot motorvägen när hon blir rädd I närheten av motorväg blir hon dödad Han bär henne o lägger bakom planket Han häller frätande? Runt o på kroppen för stt förstöra DNA

Undrar vad som fått henne att lämna huset frivilligt mitt i paketinslagningen, sent på kvällen med en man som hon avslutat kontakten med. Och gå till ett bullerplank. Vad skrev han i SMS?
En FTF verkar vara oemotståndlig dygnet runt, men vad annars?
Citera
2018-07-12, 22:06
  #16118
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jag skrev att jag vet inte om det är samma vittne.
Men det borde vara två olika
Den info jag fått är att det vittnet sett SD i området den aktuella tidpunkten.
Inget om att han skulle promenerat med en kvinna.
Tack för klargörandet.
__________________
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-12 kl. 22:54.
Citera
2018-07-12, 22:07
  #16119
Medlem
Handlrs avatar
Frätande syra är det verkligen sant eller ..
Citat:
Ursprungligen postat av Hemma97322
Syra sägs det. Vilket låter rimligt ifall SD var svartsjuk. Då låter man förstöra ansiktet så offret aldrig kan bli älskat igen.
Okej.. har du mer information ?
Citera
2018-07-12, 22:14
  #16120
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Undrar vad som fått henne att lämna huset frivilligt mitt i paketinslagningen, sent på kvällen med en man som hon avslutat kontakten med. Och gå till ett bullerplank. Vad skrev han i SMS?
En FTF verkar vara oemotståndlig dygnet runt, men vad annars?

Jag vet flera kvinnor som umgås med misshandlare om de haft en relation o känner honom
Ja vad kan få henne gå ut ?om man nu vet att hon gick ut just då vid sista kontakt på mobil Var hon hemma när hon svarade på chat Hon kan ha lämnat paketet tidigare ?Kan det vara en kvinna som lurar med henne ? Neh min fantasi är slut 😏
Citera
2018-07-12, 22:16
  #16121
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Undrar vad som fått henne att lämna huset frivilligt mitt i paketinslagningen, sent på kvällen med en man som hon avslutat kontakten med. Och gå till ett bullerplank. Vad skrev han i SMS?
En FTF verkar vara oemotståndlig dygnet runt, men vad annars?


Kan hon fått syra i ögonen och blint rusa mot motorvägen Blev strypt Sedan undrar man varför kroppen lades vid planket
Vill någon ha bort henne från själva mordplatsen för att hen spytt där ??
Citera
2018-07-12, 22:22
  #16122
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Funderar också till och från på tillvägagångssättet. Finns ju ett par källor men som tyvärr hävdar olika saker, men tänker främst på uppgifterna om trubbigt våld, och i viss mån även den om någonting frätande:

Har hon frätskador, då ligger GM lite extra pyrt till då det är ett väldigt tydligt tecken på att mordet var planerat. Såvida GM inte kan bevisa att hen dagligen bär med sig frätande substanser.
Citera
2018-07-12, 22:26
  #16123
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
LW o SD ? Går en prommenad mot planket Han visar henne något bakom planket Han jagar henne ner mot motorvägen när hon blir rädd I närheten av motorväg blir hon dödad Han bär henne o lägger bakom planket Han häller frätande? Runt o på kroppen för stt förstöra DNA

Var fick han det frätande medlet ifrån? Eller tänker du att han innan promenaden bestämt sig för att fräta sönder henne?
Citera
2018-07-12, 22:31
  #16124
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Kan du länka och citera? För så här säger lagen nämligen:




Källa: https://lagen.nu/1942:740#K28

Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Benägen att hålla med dig. Rubriceringen "försvunnen person" ska väl inte I behöva åtgärden husrannsakan eftersom det då sällan är en brottslig handling som ligger bakom.

Edit: Förutsatt att inte polisen misstänker en brottslig handling bakom försvinnandet kanske bör tilläggas för att knepa till det.

Sjukdom eller fara för den försvunne personen räcker för att kunna göra husrannsakan.

Källa: Polisförvaltningslagen (110/1992) paragraf 4
2.1
Citera
2018-07-12, 22:38
  #16125
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Kan hon fått syra i ögonen och blint rusa mot motorvägen Blev strypt Sedan undrar man varför kroppen lades vid planket
Vill någon ha bort henne från själva mordplatsen för att hen spytt där ??

Kan så vara. En del av mig misstänker fortfarande att FP inte nödvändigtvis måste vara MP. Möjligen är MP inte funnen ännu? Kan LW ha tagits av daga på Vivallasidan? Skrikvittnet trodde ju först att ljuden kom därifrån, vill jag minnas. Jag utesluter inte heller att GM haft någon form av assistans.
Citera
2018-07-12, 22:39
  #16126
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
Sjukdom eller fara för den försvunne personen räcker för att kunna göra husrannsakan.

Källa: Polisförvaltningslagen (110/1992) paragraf 4
2.1
Du refererar fortsatt till finsk lagstiftning.
Citera
2018-07-12, 22:43
  #16127
Medlem
FedupFlorences avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Självklart så är ju rättsläkarens intyg avgörande och intressant. Men på frågan om jag visste någonting om kroppen svarade jag den informationen jag har efter en okulärbesiktning.

Då vill jag delge min sympati.

Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Att man väljer att kalla det för människorov är för att få befogenheter att ex göra husrannsakan vilket inte tillåter under ett vanligt försvinnande. Så polisen uppgradera brottet till människorov dels av misstanken att hon inte hållet sig undan frivilligt och efter konversation som utredarna snart får kännedom om.
...

Och tack för den informationen.
Citera
2018-07-12, 22:47
  #16128
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Var fick han det frätande medlet ifrån? Eller tänker du att han innan promenaden bestämt sig för att fräta sönder henne?

Nix hon är död han går tillbaka sedan och häller frätande
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback