2018-07-12, 15:06
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sajebis
Stämmer inte killen i häktningsframställan menar du?

(FB) 2018-07-07 Göteborg: Två män i kanalen efter slagsmål - en gripen, en avliden
Aha, det var en interns somalisk uppgörelse alltså. Vet man om dom tillhörde olika "grupperingar" eller om det var rent personligt?
Citera
2018-07-12, 15:23
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Tro inte på det då. Men jag vet! Att barn blir rädda för vatten beror oftast på att det skett en olycka i anslutning till vatten. De kan ha ramlat i från brygga båt i i vissa fall hållit på att drunkna. Barn som saknar vattenvana går det betydligt fortare med. Det är inte alla SVENSKA som ger sina barn det. Det räcker inte med att bada i badkar för att få vattenvana. Jo jag har jobbat som simlärare i 5 år även som badvakt, dessutom var jag tävlingssimmare i 12 år. Tagit simmärken upp till guldmagistern. Så jag har nästintill bott på badhuset i stora delar av mitt liv. Har också tränat en del livräddning. Har även tränat yngre tävlingssimmare när jag själv slutat.

"Det räcker inte med att bada i badkar för att få vattenvana."

Återigen måste jag ifrågasätta hela din existens för du verkar helt galen.
Vad har detta med att en neger bråkar på stan med en annan neger och den ena negern trillar i grunda ån och den andra gjorde det inte. Ena dör, den andra inte, vad i hela fridens namn har barns rädsla för vatten med detta att göra?

Negrer kan inte simma och du som simlärare borde veta bättre än att säga: "Tro inte på det då. Men jag vet!" Eller "Då har jag sett minst 1000 klasser."

Nu får du sluta faktiskt. Du är en lögn och kan nog inte simma själv.

Vet någon hur det gick till nudå? Två bråkar om något och båda faller i? Ena kan alltså simma typ men andra hittar bara till botten och bestämmer sig för att stanna där. Enormt svårt i mörkret för dessa herrar att ens se varandra. Finns det gatubelysning av något slag just där?
Citera
2018-07-12, 15:28
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Själv har jag aldrig träffat på en unge som är rädd för vatten, men det är inte ett facit.
Det jag reagerade på är att du skriver att ungar är rädda för vatten.
Om man kastar ner en unge i en stor bassäng så hade jag förstått hennes rädsla.
Men, det är väl inte så du driver din s.k skolning?

Ärligt talat så tror jag inte ett ord av dig.
Ifrågasätter jag dig en gång till så har du vunnit alla OS .

Var snäll och lämna ett, iallafall till Sara?
Jag har träffat en hel del barn i simskolan. Om du läser vad jag skriver så har de barn som blivit rädda för vatten oftast varit med om en olycka i anslutning till vatten de kan ha ramlat i från en brygga båt och hållit på att drunkna. Vad är det som är svårt att förstå? De har alltså vatten skräck när de kommer till simskolan. Men de går att lära dem med med tid och tålamod. Ett barn som blir biten av en hund kan bli hundrädd ungefär samma sak. Var får du ifrån att jag kastar i ungar? Nej jag har inte vunnit os ett distriktsmästerskap i 100 meter ryggsim vann jag när jag var 12 längre kom jag inte. Vad är det som är så svårt att tro på? Vad vill du veta.
Citera
2018-07-12, 15:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Aha, det var en interns somalisk uppgörelse alltså. Vet man om dom tillhörde olika "grupperingar" eller om det var rent personligt?

Enligt polisens hemsida så fanns det bara en koppling mellan dem.
Att bägge var svarta och ingen av dem hade kunskapen att föra sig i
en vattennivå som var högre än ett badkars.

Men detta dementerar Alicia66 med orden.
Jag citerar; hade inte badkaren varit så höga i Sverige, så hade han levt.

Löven och co. är på väg.
Så allt är i ordning snart.
Citera
2018-07-12, 15:37
Medlem
Citat:
Jag har träffat en hel del barn i simskolan. Om du läser vad jag skriver så har de barn som blivit rädda för vatten oftast varit med om en olycka i anslutning till vatten de kan ha ramlat i från en brygga båt och hållit på att drunkna. Vad är det som är svårt att förstå? De har alltså vatten skräck när de kommer till simskolan. Men de går att lära dem med med tid och tålamod. Ett barn som blir biten av en hund kan bli hundrädd ungefär samma sak. Var får du ifrån att jag kastar i ungar? Nej jag har inte vunnit os ett distriktsmästerskap i 100 meter ryggsim vann jag när jag var 12 längre kom jag inte. Vad är det som är så svårt att tro på? Vad vill du veta.

I vilket land simmade du för när du vann tävlingen?
Det räcker för mig att du svarar på den frågan.
Citera
2018-07-12, 15:39
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
"Det räcker inte med att bada i badkar för att få vattenvana."

Återigen måste jag ifrågasätta hela din existens för du verkar helt galen.
Vad har detta med att en neger bråkar på stan med en annan neger och den ena negern trillar i grunda ån och den andra gjorde det inte. Ena dör, den andra inte, vad i hela fridens namn har barns rädsla för vatten med detta att göra?

Negrer kan inte simma och du som simlärare borde veta bättre än att säga: "Tro inte på det då. Men jag vet!" Eller "Då har jag sett minst 1000 klasser."

Nu får du sluta faktiskt. Du är en lögn och kan nog inte simma själv.

Vet någon hur det gick till nudå? Två bråkar om något och båda faller i? Ena kan alltså simma typ men andra hittar bara till botten och bestämmer sig för att stanna där. Enormt svårt i mörkret för dessa herrar att ens se varandra. Finns det gatubelysning av något slag just där?
Om du ser så är det ett svar på ett inlägg. Vad man i simskolan kallar vattenvana är när man kan blåsa bubblor doppa huvudet under vattnet osv. det törs inte alla barn som kommer till simskolan. Förstår att du tror jag är galen för att jag inte bekräftar att simkunnighet har med hudfärg att göra.
Citera
2018-07-12, 15:41
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
I vilket land simmade du för när du vann tävlingen?
Det räcker för mig att du svarar på den frågan.
Det var i Sverige . Och jag tävlade för min simklubb. I ett mästerskap för de länet jag bodde.
Citera
2018-07-12, 15:45
Medlem
Dags för namnbyte på denna tråd också?
"Tråden för att utreda om alicia66 kan simma eller inte".

Någon som vet något om den drunknade gossen?
Citera
2018-07-12, 15:46
Medlem
Citat:
Om det inte var djupare än att man bottnade då har han inte drunknat pgav att han inte kunde simma. Den bilden jag såg så finns ingen kant att simma till finns inget att hålla i. Vatten trampa i poliskängor samtidigt som du håller en medvetslös kropps ansikte över ytan nä nä.

Men din svagbegåvade idiot. Om det är mellan 1-2 meter, och detta är något som en s.k "simlärare med kattguld-magistermärket" borde veta så kan en helt vanlig person som inte är av dvärgart stå och stötta sig mot botten samtidigt som denna håller i negern. Har han bara kängorna på så slipper han att få glasskärvor eller andra negrer under sina fossingar. Den andre äldre negern kom upp så betänk att han inte är spindelmannen nu sekund...

Håll nu snattran bara är du snäll. Du särskriver och även stavar väldigt dåligt, hoppas att du lär knoddar att simma bättre än du
Citera
2018-07-12, 16:06
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Men din svagbegåvade idiot. Om det är mellan 1-2 meter, och detta är något som en s.k "simlärare med kattguld-magistermärket" borde veta så kan en helt vanlig person som inte är av dvärgart stå och stötta sig mot botten samtidigt som denna håller i negern. Har han bara kängorna på så slipper han att få glasskärvor eller andra negrer under sina fossingar. Den andre äldre negern kom upp så betänk att han inte är spindelmannen nu sekund...

Håll nu snattran bara är du snäll. Du särskriver och även stavar väldigt dåligt, hoppas att du lär knoddar att simma bättre än du
Är det 2 meter så är det svårt att stå om du är normal lång. Jag skriver inte så bra det vet jag men jag har lärt många barn att simma. Simning var mitt stora intresse som ung. Så jag var en bra simlärare utan en snedvriden människosyn.
Citera
2018-07-12, 16:21
Medlem
Men gör du det svårt för dig själv? Du som någorlunda simkunnig och har förhoppningsvis simmat i annat vatten än bassänger, borde veta att en botten aldrig är lika djup på sidorna som i mitten av kanalen. Hamnar du i mitten är det säkerligen nästan 2 meter djupt men närmare sidorna av kanalen är det grundare. Detta kommer sig av det hemska faktum att man vill inte att folk som trillat i drunknar för det är för djupt, även att vissa slags båtar ska kunna föras fram utan att köra över en kropp eller kundvagn.

Med eller utan kängor så kan du i fallet att det är för djupt ta dig cirka 1 meter mot kanterna och sedan lyckas bättre.

Jag är glad att du lärt många barn simma, det är heder i detta och önskar att du lär fler! En lärare oavsett sort är högst värda medaljer för sina insatser.

Men jag tror inte på dig en sekund.
Citera
2018-07-12, 16:21
Medlem
Så det är tack vare snedvriden människosyn Polisen i Göteborg nu beslutat sig för att kameraövervaka Brunnsparken, där negern misslyckades med att ta silvergrodan? Har du satt din fot i Brunnsparken? Gör det! Gärna kvällstid och iförd kort-kort. Då lär du få nytta av din eminenta simkunnighet eftersom enda flyktvägen kommer bli kanalen när de påtända blåmännen får syn på dig. När du torkat kan du komma tillbaka hit och diskutera människosyn...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in