Citat:
Ursprungligen postat av
alicia66
Tro inte på det då. Men jag vet! Att barn blir rädda för vatten beror oftast på att det skett en olycka i anslutning till vatten. De kan ha ramlat i från brygga båt i i vissa fall hållit på att drunkna. Barn som saknar vattenvana går det betydligt fortare med. Det är inte alla SVENSKA som ger sina barn det. Det räcker inte med att bada i badkar för att få vattenvana. Jo jag har jobbat som simlärare i 5 år även som badvakt, dessutom var jag tävlingssimmare i 12 år. Tagit simmärken upp till guldmagistern. Så jag har nästintill bott på badhuset i stora delar av mitt liv. Har också tränat en del livräddning. Har även tränat yngre tävlingssimmare när jag själv slutat.
"Det räcker inte med att bada i badkar för att få vattenvana."
Återigen måste jag ifrågasätta hela din existens för du verkar helt galen.
Vad har detta med att en neger bråkar på stan med en annan neger och den ena negern trillar i grunda ån och den andra gjorde det inte. Ena dör, den andra inte, vad i hela fridens namn har barns rädsla för vatten med detta att göra?
Negrer kan inte simma och du som simlärare borde veta bättre än att säga: "Tro inte på det då. Men jag vet!" Eller "Då har jag sett minst 1000 klasser."
Nu får du sluta faktiskt. Du är en lögn och kan nog inte simma själv.
Vet någon hur det gick till nudå? Två bråkar om något och båda faller i? Ena kan alltså simma typ men andra hittar bara till botten och bestämmer sig för att stanna där. Enormt svårt i mörkret för dessa herrar att ens se varandra. Finns det gatubelysning av något slag just där?