2018-07-12, 11:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Du menar den politik som fortfarande förs i form av fortsatt ockupation av Afghanistan, en öppenhet mot att eventuellt starta krig med Iran och det senaste om att Trump vid två olika tillfällen har visat ett intresse för att invadera Venezuela.

Men då mina frågor inte har kunnat besvaras varken i stödjande eller som motbevis rörande Q så får jag erkänna att min syn på Q enbart har stärkts.

De som driver kontot är inte några korkade jävlar utan de vet vad de ska hålla ögonen öppna efter samtidigt som de kör med tillräckligt vaga påståenden ovanpå de säkra gissningarna som de gör.

Q är fejk, det betyder inte att de bakom Q är korkade men de missar fundamentala saker som de borde kunna ta upp långt innan det händer.

Du säger Q är fejk. Jag vet inte om du följt turerna kring Page och Strzok och deras sms- meddelanden?
Två FBI-agenter som diskuterade, via sms, att se till att Trump inte skulle kunna bli USA's kommande president. Helt plötsligt "försvann" flera månaders sms konversation a' flera tusen sms. Det intressanta är ivf att dessa sms hittades, och hela den pinsamma historien, för FBI, uppdagades.
Citera
2018-07-12, 11:11
Medlem
Ondahamsterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Q-follower
Du säger Q är fejk. Jag vet inte om du följt turerna kring Page och Strzok och deras sms- meddelanden?
Två FBI-agenter som diskuterade, via sms, att se till att Trump inte skulle kunna bli USA's kommande president. Helt plötsligt "försvann" flera månaders sms konversation a' flera tusen sms. Det intressanta är ivf att dessa sms hittades, och hela den pinsamma historien, för FBI, uppdagades.

Vad säger Q om att Trump nu har bekräftat att Nordkorea inte gör sig av med kärnvapen, varför tog inte Q upp hur USA pressar andra länder att fokusera på kemisk barnmat över bröstmjölk, varför sa inte Q att Trump tänkte välja en domare som är så starkt pro företag över mänskligt liv?
Citera
2018-07-12, 11:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SnakePlisssken
Ptja, om USA har orsakat oss kostnader så skulle USA kanske kunna tänka sig att ta ett visst ansvar för de kostnaderna kan man ju tycka. Men Trump personligen behöver naturligtvis inte ta pengarna ur egen ficka.

EDIT: Tanken med att skicka en räkning för USAs utrikespolitik skulle förstås vara att få Trump att inse det absurda i att försöka sätta villkoren för Tysklands energiförsörjning och utrikespolitik, inte att få dem att betala på riktigt vilket de naturligtvis aldrig skulle göra. Bara ett subtilt "fuck off".

Den stora flyktingströmmen var väl från Syrien med start 2011/2012 och kulminerade 2015? Så du menar att USA's dåvarande administration orsakade denna enorma flyktingvåg via sin utrikespolitik?
Citera
2018-07-12, 11:21
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Den stora flyktingströmmen var väl från Syrien med start 2011/2012 och kulminerade 2015? Så du menar att USA's dåvarande administration orsakade denna enorma flyktingvåg via sin utrikespolitik?

Nej det var nog Village Peoples låt från 197i "Go West" som satte igång alt det där..

Citat:

Fast det där var ju knappast Q's förtjänst att det avslöjades..
Citera
2018-07-12, 11:58
Medlem
Fittahoras avatar
Citat:
Ytterligare Trump tweet från igår;
Citat:
Ex-FBI LAYER Lisa Page today defied a House of Representatives issued Subpoena to testify before Congress! Wow, but is anybody really surprised! Together with her lover, FBI Agent Peter Strzok, she worked on the Rigged Witch Hunt, perhaps the most tainted and corrupt case EVER!

Två FBI-agenter som konspirerade mot blivande president Trump inför valet 2016. Nu vill en av konspiratörerna, Lisa Page inte vittna inför kongressen. Typiskt. Hon vill inte ta ansvar, hon trodde förmodligen att de "försvunna" sms'en mellan Page och Strzok inte skulle hittas. Men som Q team säger: We have it all.
Finns ingen logik för Lisa Page att utebli från förhöret, eftersom det är straffbart. Enligt uppgift är det efter inrådan från hennes advokat. Femte författningstillägget ger Lisa Page rättigheten att välja att inte svara på några frågor som kan användas emot henne själv. För Lisas eget intresse skulle hon närvara i förhöret men välja att inte svara på några frågor.

Det måste finnas någon annan anledning till varför Lisa Page väljer att utebli från förhöret, framförallt eftersom hon enligt uppgift redan sammarbetar som vittne.

Citat:
You are watching a 'scripted' movie.
Q
Citera
2018-07-12, 11:58
Medlem
Citat:

Ett rungande Ja är väl svaret på denna fråga?
Är det inte rätt väldokumenterat att USA beväpnade och tränade ISIS, eller det som kom att bli IS?
Jag tror tom. det finns videor på PENTAGON generaler och kanske Obama som medger att i sina försök att stötta moderata rebeller skapade man IS.
Citera
2018-07-12, 11:59
Medlem
Citat:
De europeiska NATO-länderna borde räkna ut vad USAs utrikes-"politik" har kostat oss i form av flyktinghantering och skicka notan till Trump så kanske han lugnar ner sig lite..

Japp den kostnaden är inte marginell + de senaste 20årens krig som många deltagit med trupp i.
Citera
2018-07-12, 12:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ondahamstern
Men då mina frågor inte har kunnat besvaras varken i stödjande eller som motbevis rörande Q så får jag erkänna att min syn på Q enbart har stärkts.

De som driver kontot är inte några korkade jävlar utan de vet vad de ska hålla ögonen öppna efter samtidigt som de kör med tillräckligt vaga påståenden ovanpå de säkra gissningarna som de gör.

Q är fejk, det betyder inte att de bakom Q är korkade men de missar fundamentala saker som de borde kunna ta upp långt innan det händer.

Det var en välformulerad tes och om Q inte är legit så gissar jag nog på ungefär samma som ovan.

Har det slagit någon härinne att Q kanske har en spion/mullvad inne i vita huset?
Alla bilder som bekräftar legitimiteten hela tiden kanske bara kommer från honom?

Trump är direkt ovetande men tycker hela Q buzzet är lite tufft.

Mullvaden för en del förinformation men missar andra stora event totalt för att han inte har full insyn?

Kina är för mig en pussebit som inte passar. Vad jag vet har Q inte sagt någonting om Kina annat är det Bushwick skrev nyligen. Det otvivelaktigt största som händer just nu är ju handelskriget med Kina. Det börjar slå över på finansmarknaderna och ni som följer finans vet att en krasch ligger i korten. Oktober tror jag

Antingen har Trump en vääääldigt slug plan att krascha världsekonomin för Deep State eller White Hats eller så är han bara en elefant i en glasbutik men på god väg mot nästa stora krasch är vi och handelskrig med Kina accelererar detta rejält.

Och Q har helt utelämnat det.
Citera
2018-07-12, 12:15
Medlem
Citat:
Fast det där var ju knappast Q's förtjänst att det avslöjades..

Försvann inte SMS vid något tillfälle eller har dom hela tiden funnits?
Citera
2018-07-12, 12:25
Medlem
SnakePlissskens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Africanized
Försvann inte SMS vid något tillfälle eller har dom hela tiden funnits?

Jo, det var väl Horowitz (folk under honom antar jag) som lyckades återskapa dem.
Citera
2018-07-12, 12:29
Medlem
När podesta hackades, visst var det bara john.podesta@gmail.com?
https://wikileaks.org/podesta-emails/?q=&mfrom=john.podesta@gmail.com

Tror ni detta var en legit hack eller en dubbel bluff?

Verkar vara mycket jobbrelaterade email, från en gmail adress?

Hur hacken gick till kan ju vara för att dölja dom bakom, tom en tolvåring kunde hacka med ett så simpelt password etc.

Om hans Icloud var hackat, som den blodsdrickande pedofil vi nu vet att han är, var finns dom bilderna och filmerna?
Pga. av hur svårtillgängligt olaglig p@rr är så brukar dom som tittar på sånt vara riktiga hoarders.
han kanske skötte det riktigt snyggt men om dom hackade hans Icloud och en aktiv email och inte hittade någonting är väl lite off?
Och var dom riktiga pro-hackers bör dom väl ha sett till att hacka något av värde?

Så antingen är podesta ingen blodsdrickande pedofil eller så hackade han sig själv och det som kom fram gynnade Demokraterna/honom själv/HRC.

Citat:
SecureWorks concluded Fancy Bear had sent Podesta an email on March 19, 2016, that had the appearance of a Google security alert, but actually contained a misleading link—a strategy known as spear-phishing. (This tactic has also been used by hackers to break into the accounts of other notable persons, such as Colin Powell). The link[8]—which used the URL shortening service Bitly—brought Podesta to a fake log-in page where he entered his Gmail credentials.[1][7][9][10] The email was initially sent to the IT department as it was suspected of being a fake but was described as "legitimate" in an e-mail sent by a department employee, who later said he meant to write "illegitimate".[11][12][13]

Citat:
One of the emails released on October 12, 2016, included Podesta's iCloud account password. His iCloud account was hacked, and his Twitter account was then briefly compromised.[30][31] Some were emails that Barack Obama and Podesta exchanged in 2008.[32]

EDIT: Här har vi en kommentar från Bloomberge email
Citat:
John hope this old personal email still works
så det verkar vara en personlig email.
Senast redigerad av Africanized 2018-07-12 kl. 12:41.
Citera
2018-07-12, 14:07
Medlem
SnakePlissskens avatar
Efter att de senaste dagarna först gjort sig osams med Merkel/Tyskland och därefter hotat att lämna Nato för att sedan vända på en femöring och tycka att det vore ju dumt så har Trump nu gett sin syn på NATO till den samlade presskåren i Bryssel: I think NATO is much stronger now than it was two days ago.

Är han fullständigt imbecill?

Undrar om det var det här Q menade när han sa att det skulle hända stora grejer i juli - att Trump skulle göra bort sig nästan ännu värre än man trodde var möjligt...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in