2018-07-12, 09:16
Medlem
Asså att man skriver "neger" eller andra "rasistiska" ord när man vet vad som hänt kan jag förstå. Men nu vet vi absolut ingenting? Kan lika väl vara en rasse gubbe som gått på honom. Ser inte varför alla så gärna försvarar en gamling.
Citera
2018-07-12, 09:29
Medlem
sajebiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av nudlarmedris
Asså att man skriver "neger" eller andra "rasistiska" ord när man vet vad som hänt kan jag förstå. Men nu vet vi absolut ingenting? Kan lika väl vara en rasse gubbe som gått på honom. Ser inte varför alla så gärna försvarar en gamling.

Stämmer inte killen i häktningsframställan menar du?

(FB) 2018-07-07 Göteborg: Två män i kanalen efter slagsmål - en gripen, en avliden
Citera
2018-07-12, 11:53
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Det är väl en metall platta i dom?

Jo men det stämmer nog. Polissnubben måste slitit av sig allting och sedan dykt i.
Han hoppade nog. De första man lär sig i simskolan är att inte dyka på okänt vatten.
Citera
2018-07-12, 13:29
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DenLillaHunden
Mja, men om volymen på västen är 4 liter (och den lär ju inte suga i sig vatten) så blir nettot 0.
Är volymen större så blir den en flytväst. Jag vet inte hur tjock den är, men den är väl inte papperstunn.
Jag har ingen aning hur västen är utformad. Men om det är så att den blir till flytväst. Försök dyka 2 meter med en flytväst och oavsett så är västen i vägen om du ska livrädda.
Citera
2018-07-12, 13:36
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alicia66
Han hoppade nog. De första man lär sig i simskolan är att inte dyka på okänt vatten.

Ironin i den kommentaren kommer nog aldrig att förstås fullt ut här av vederbörande.

1. Polisen bör ha haft på sig kängorna då det är mycket skräp och skrot i den dyiga botten som finns där. Lätt att göra sig illa med andra ord.
2. Att dyka i där djupet är mellan 1-2 meter enligt utsago är uteslutet, alltså är det att sänka sig ned med fossingarna först.
3. Klockan mitt-i-natten är det svårt att se en neger under ytan, alltså är det givetvis så att han har skydd på fötterna för att inte sjunka ned i dyn som ni har gjort i skallen, eller att skära sig på skräp.
4. Neger dödar en annan neger och enda skälet båda inte kolat vippen är att den ena stannade iland. Synd.
5. Jag tycker det är synd om braxen med andra firrar och kanske någon slamkrypare att de fick sällskap av en neger mitt i natten
6. Nattliga simturer är inte att rekommendera för vissa och slåss man får man allt ta sitt straff eller låta bli att slåss. Enkelt.
Citera
2018-07-12, 13:40
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raggarslira
"Vissa" lär sig aldrig, jag har sett en klass där alla lärde sig utan en..som var adopterad från
Etiopien....och då lades det enorm energi och tid på just denna unge...

Göteborg VAR en trevlig stad för 25 år sedan, idag en ful byggarbetsplats med en enorm mängd
bruna och svarta som smutsar ner dom delar det inte grävs och schaktas på.
En arbetarstad som fyllts upp av vänsterslashasar från hela Sverige blandat med en ENORM mängd
avskrap från tredjevärlden, lägger man ihop detta så blir resultatet det som tråden handlar om.
Synd att dom inte dränktes bägge 2.
Du jag jobbar som simlärare och lärde sig inte den pojken simma så beror det inte på hudfärgen. Barn som har svårt att lära sig simma är barn som är vatten rädda och det sitter inte i hudfärgen eller vart ifrån de kommer. Då har jag sett minst 1000 klasser.
Citera
2018-07-12, 13:47
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Ironin i den kommentaren kommer nog aldrig att förstås fullt ut här av vederbörande.

1. Polisen bör ha haft på sig kängorna då det är mycket skräp och skrot i den dyiga botten som finns där. Lätt att göra sig illa med andra ord.
2. Att dyka i där djupet är mellan 1-2 meter enligt utsago är uteslutet, alltså är det att sänka sig ned med fossingarna först.
3. Klockan mitt-i-natten är det svårt att se en neger under ytan, alltså är det givetvis så att han har skydd på fötterna för att inte sjunka ned i dyn som ni har gjort i skallen, eller att skära sig på skräp.
4. Neger dödar en annan neger och enda skälet båda inte kolat vippen är att den ena stannade iland. Synd.
5. Jag tycker det är synd om braxen med andra firrar och kanske någon slamkrypare att de fick sällskap av en neger mitt i natten
6. Nattliga simturer är inte att rekommendera för vissa och slåss man får man allt ta sitt straff eller låta bli att slåss. Enkelt.
Jag tycker du ska prova att livrädda någon i klädd kängor du kommer sjunka som en sten.
Citera
2018-07-12, 13:53
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Jag tycker du ska prova att livrädda någon i klädd kängor du kommer sjunka som en sten.

Nä inte om det är en normallängd som karln besitter för det är mellan 1-2 meter djupt och därmed inte mer än 1 meter och 70 cm om negern ligger raklång på botten. Fungerar alldeles utmärkt om du testar själv. Förövrigt var det inte livräddning utan han skulle plocka upp en som inte tog Simborgarmärket så, bara att som du säger simma ut ngn meter och sen släpa upp liket.
Citera
2018-07-12, 14:08
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
Nä inte om det är en normallängd som karln besitter för det är mellan 1-2 meter djupt och därmed inte mer än 1 meter och 70 cm om negern ligger raklång på botten. Fungerar alldeles utmärkt om du testar själv. Förövrigt var det inte livräddning utan han skulle plocka upp en som inte tog Simborgarmärket så, bara att som du säger simma ut ngn meter och sen släpa upp liket.
Om det inte var djupare än att man bottnade då har han inte drunknat pgav att han inte kunde simma. Den bilden jag såg så finns ingen kant att simma till finns inget att hålla i. Vatten trampa i poliskängor samtidigt som du håller en medvetslös kropps ansikte över ytan nä nä.
Citera
2018-07-12, 14:18
Medlem
Citat:
Du jag jobbar som simlärare och lärde sig inte den pojken simma så beror det inte på hudfärgen. Barn som har svårt att lära sig simma är barn som är vatten rädda och det sitter inte i hudfärgen eller vart ifrån de kommer. Då har jag sett minst 1000 klasser.

Vattenrädda?
Har jag svårt att tro på.
Här i väst får barnen en relation med vatten i tidig ålder.
Börjar i badkaret om inget annat.

Ganska normalt med tanke på att vi legat i fostervatten en längre tid.

Att hindra ungarna att inte bada där det är olämpligt, det är däremot
ett vanligt förekommande.

Mig har du inte övertygat, att du är en simlärare.
Kanske på sin höjd att du har varit ansvarig för hans utbildning
som tråden handlar om?
Citera
2018-07-12, 14:36
Medlem
alicia66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartellervitt
Vattenrädda?
Har jag svårt att tro på.
Här i väst får barnen en relation med vatten i tidig ålder.
Börjar i badkaret om inget annat.

Ganska normalt med tanke på att vi legat i fostervatten en längre tid.

Att hindra ungarna att inte bada där det är olämpligt, det är däremot
ett vanligt förekommande.

Mig har du inte övertygat, att du är en simlärare.
Kanske på sin höjd att du har varit ansvarig för hans utbildning
som tråden handlar om?
Tro inte på det då. Men jag vet! Att barn blir rädda för vatten beror oftast på att det skett en olycka i anslutning till vatten. De kan ha ramlat i från brygga båt i i vissa fall hållit på att drunkna. Barn som saknar vattenvana går det betydligt fortare med. Det är inte alla SVENSKA som ger sina barn det. Det räcker inte med att bada i badkar för att få vattenvana. Jo jag har jobbat som simlärare i 5 år även som badvakt, dessutom var jag tävlingssimmare i 12 år. Tagit simmärken upp till guldmagistern. Så jag har nästintill bott på badhuset i stora delar av mitt liv. Har också tränat en del livräddning. Har även tränat yngre tävlingssimmare när jag själv slutat.
Citera
2018-07-12, 15:03
Medlem
Citat:
Tro inte på det då. Men jag vet! Att barn blir rädda för vatten beror oftast på att det skett en olycka i anslutning till vatten. De kan ha ramlat i från brygga båt i i vissa fall hållit på att drunkna. Barn som saknar vattenvana går det betydligt fortare med. Det är inte alla SVENSKA som ger sina barn det. Det räcker inte med att bada i badkar för att få vattenvana. Jo jag har jobbat som simlärare i 5 år även som badvakt, dessutom var jag tävlingssimmare i 12 år. Tagit simmärken upp till guldmagistern. Så jag har nästintill bott på badhuset i stora delar av mitt liv. Har också tränat en del livräddning. Har även tränat yngre tävlingssimmare när jag själv slutat.

Själv har jag aldrig träffat på en unge som är rädd för vatten, men det är inte ett facit.
Det jag reagerade på är att du skriver att ungar är rädda för vatten.
Om man kastar ner en unge i en stor bassäng så hade jag förstått hennes rädsla.
Men, det är väl inte så du driver din s.k skolning?

Ärligt talat så tror jag inte ett ord av dig.
Ifrågasätter jag dig en gång till så har du vunnit alla OS .

Var snäll och lämna ett, iallafall till Sara?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in