Citat:
Ursprungligen postat av
HenrikN96
Därmed så kan man ju säga att Poya inte (ännu) maximerat sin trupps prestation, som han måste göra.
Skulle han maximera denna tunna trupp så skulle vi ligga högre upp, absolut långt från vinna men ändå bättre än 12. Något är fel.
Vad ska han då göra för att maximera truppen?
Vi har inte direkt så många starkare alternativ än nuvarande elva, sedan har exempelvis försvaret oftast (med några matcher som gyllene undantag) varit maximerat under säsongen. Inte lika bra som åren innan men det är ju föga överraskande.
Citat:
Ursprungligen postat av
MrOrdonnee
Om spelarna som värvas för de pengar ni har, inte platsar och inte heller utvecklas tror jag nog borde byta sportchef först.
OM ni åker ut nu (vilket jag inte tror - Sirius, Kurdiskas nepotism och BPs värvningshysteri räddar er), skulle ni någonsin ta er tillbaka?
Vilka har vi nu som vi värvat på sistone som inte platsar (och var tänkta att göra det och inte enbart tänka att bredda truppen) och inte utvecklas förutom nämnda mittfältsduo i Affane och Sakor? Sakor kom dessutom ifjol och är således ingen "poya-värvning".
Om vi nu åker ur, Torbjörn förbjude, så väntar en extremt tuff väg tillbaka. Att köpa ihop en trupp som "spatserar hem" superettan är omöjligt och det är ingen lätt serie vilket många lag som åkt ur fått erfara.
Jag tror det skulle ta ett antal år att återvända iaf, dessa år gäller det att inte få panik så man inte åker ur än längre...
Citat:
Ursprungligen postat av
fjisken
Fanns en anledning till att affane på slutet bara gjorde inhopp. Tycker han verkar va en högst medioker spelare, som kanske hade platsat hos GiF eller på den nivån. Synd som fan egentligen, för han kunde blixtra till ibland. Som målet mot Göteborg och några långskott som var på håret utanför.
Lite så är väl känslan här med, att han KAN blixtra till men totalt sett inte håller. Som sagt, han visade mot superettangäng i cupen att det fungerar men inte i allsvenskan...