2018-07-11, 08:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av epiphania
Av nyfikenhet, vart ska dem ta vägen? Invandrarna alltså som repatrieras finns ju inga andra länder som vill ta emot dem. Ska dem repatrieras till sina länder då?

Och de som inte ... delar den här bilden eller faller under kategorin ”etisk svensk” (du får gärna också berätta vad som är etiskt svensk så jag vet om jag måste flytta eller inte) ska göra, vad händer med dem? Landsförrädare? Blir de (vi?) utkastade också?

Jag är helt ok med att i princip stänga gränserna, är också helt ok med att de invandrare som begär någon typ av brott, oavsett grad, ska inte få vara kvar. Repatriering kan vara svårare dock. Och jag har inget emot invandrare som faktiskt beter sig.

Jag har inget detaljkoncept för detta, men är övertygad om att Sverige - liksom Västeuropa - inom överskådlig tid måste genomföra ett omfattande återvandringsprojekt. Nu handlar det om att sensibilisera folket inför detta. Det är det första steget. En försiktig gissning är, att det under åren 2022-2027 kommer att sättas i verket, när allt fler äntligen insett att merparten av invandrarna utgör en belastning. En kraftig nedgång i samhällsekonomin kommer dessutom att underlätta genomförandet.

Du verkar inte svensk, alternativt är du väldigt obildad, som skriver "etiskt" svensk. Etniskt svensk, heter det. Om du inte "delar bilden" får du allt vackert titta på, medan repatrieringsmännen arbetar! Om inga länder vill ta emot alla dessa misskötsamma invandrare, finns det säkert ändå lösningar för det. Man kommer helt enkelt att bli tvungen att överge detta överdrivet humanitära synsätt, som präglat debatten sedan decennier tillbaka. Det kommer att handla om att säkra den västerländska civilisationens överlevnad.
Senast redigerad av dubbelbottnad 2018-07-11 kl. 08:25. Anledning: korr
Citera
2018-07-11, 09:07
Bannlyst
Svensk landsbygd som så många drömmer om att bo på nu kan vara lika farlig som den i Sydafrika idag. Kan tänka mig att invandrargäng drar omkring därute. Då och då blir hela familjer rånmördade.
Citera
2018-07-11, 09:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
De har att krypa tillbaka ned i det skithål de kom från. Annars kan vi gräva ett nytt åt dem.
Det är deras problem. Vad har vi svenskar med det att göra? Det finns de som har mycket värre problem än de giriga psykopatiska inavlelsskadade islamister som har lyckats ta sig hit för att spela Nintendo i sosseborgarnas hotellfängelser som belöning för sina mord och våldtäkter.

Om du inte fattar det, så är det bäst för alla skapande och tänkande människor med livsvilja att du också sticker härifrån.

Det räcker. ALLA har de ju ljugit om sin identitet och anledningen för varför de kommit hit. Enligt de mallar som sosseäcklena som har importerat dem har gett dem. Det är ett extremt grovt bedrägeri! Som att ljuga att man är kirurg för att man perverst tycker om att skära i människor.

Oj, du verkar väldigt arg. Det måste vara jobbigt att göra åt så mycket energi på att vara arg på någon som bara ställer lite frågor.

Det enda jag menar är att när vi repatrierar de som inte borde vara här, så hade jag inte varit chockad över ifall det landet de hamnar i, om det inte är deras egna, skulle skicka tillbaka dem till oss. Varför skulle de inte göra det, liksom?
Och i så fall så blir det absolut vårt problem, för det blir som en ond cirkel.

Jag är dock svensk medborgare, född i Sverige. Men jag är ju visserliggen inte 100% svensk, om det ens finns någon som är det. Är brunhårig, har melerade ögon och är också Amerikansk medborgare. Min mamma är halvamerikanska då mormor är amerikansk (indian till och med, cherokee) och morfar svensk (var med i amerikanska armén). Pappa är halvtysk/halvsvensk. Min sambo är finsk/svensk, adopterad. Måste vi också flytta då eftersom ingen av oss är 100% svenska, eller har ett ariskt utseende?

Jag tycker, precis som jag sa att de som inte beter sig ska åka ut, de har inget här att göra. Jag tycker inte att de ska få en massa fördelar som vi svenskar inte har, jag tycker inte att det är okej att de ljuger om sina åldrar.
Men jag känner några som bidrar mer till sverige än de flesta svenskar jag känner, som har gjort rätt för sig och som är svenska medborgare (inte uppehållstillstånd, utan medborgarskap) och de borde bli behandlade som svenskar.
Citera
2018-07-11, 09:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Jag har inget detaljkoncept för detta, men är övertygad om att Sverige - liksom Västeuropa - inom överskådlig tid måste genomföra ett omfattande återvandringsprojekt. Nu handlar det om att sensibilisera folket inför detta. Det är det första steget. En försiktig gissning är, att det under åren 2022-2027 kommer att sättas i verket, när allt fler äntligen insett att merparten av invandrarna utgör en belastning. En kraftig nedgång i samhällsekonomin kommer dessutom att underlätta genomförandet.

Du verkar inte svensk, alternativt är du väldigt obildad, som skriver "etiskt" svensk. Etniskt svensk, heter det. Om du inte "delar bilden" får du allt vackert titta på, medan repatrieringsmännen arbetar! Om inga länder vill ta emot alla dessa misskötsamma invandrare, finns det säkert ändå lösningar för det. Man kommer helt enkelt att bli tvungen att överge detta överdrivet humanitära synsätt, som präglat debatten sedan decennier tillbaka. Det kommer att handla om att säkra den västerländska civilisationens överlevnad.

Absolut, de kan faktiskt bli så att repatriering kan fungera. Hade varit superbra om de fick möjlighet att få återvandra till sina hemländer om inget annat, men just nu känns det mer som en idé än en färdig plan. Men det kanske du kan hålla med om

Jag är född i Sverige och är svensk inte 100%. Men jag hoppas att du är medveten om att vem som helst kan göra lite stavfel ibland lätt hänt, betyder inte att jag är mindre svensk för det
Citera
2018-07-11, 09:28
Medlem
Fris avatar
Citat:
Oj, du verkar väldigt arg. Det måste vara jobbigt att göra åt så mycket energi på att vara arg på någon som bara ställer lite frågor.
Frågor? Din hatpropaganda är direkt livsfarlig!

Citat:
Det enda jag menar är att när vi repatrierar de som inte borde vara här,
Du skriver att det är omöjligt att repatriera, men ändå vill du själv repatriera. Du går ju inte ihop i någon enda knut. Försök, även för din egen skull, sitta ned och tänka på det här i fem minuter en gång.

Citat:
Är brunhårig, har melerade ögon och är också Amerikansk medborgare.
Regimen består av de allra mest korkade och misslyckade människorna i hela landet. Men ändå har du lyckats låta dig grundluras av deras groteska fantasier. Vad i Helvete tror du att din ögonfärg och amerikanska medborgarskap har att göra med återvandring? Förstår du inte problemet som ska lösas?
"- Jag är kissnödig, ska jag också skickas till Afghanistan?"

Citat:
Men jag känner några som bidrar mer till sverige än de flesta svenskar jag känner, som har gjort rätt för sig och som är svenska medborgare (inte uppehållstillstånd, utan medborgarskap) och de borde bli behandlade som svenskar.
Vi ska ha ett gästarbetarsystem. Problem solved.
Citera
2018-07-11, 09:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkandeAnders
Allt lär ju avgöras i höst. Känns nästan som om detta valet kommer avgöra hela Sveriges framtid för alltid.

Hur ska det avgöra Sveriges framtid menar du, utveckla?
Citera
2018-07-11, 10:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fri
Frågor? Din hatpropaganda är direkt livsfarlig!

Du skriver att det är omöjligt att repatriera, men ändå vill du själv repatriera. Du går ju inte ihop i någon enda knut. Försök, även för din egen skull, sitta ned och tänka på det här i fem minuter en gång.

Regimen består av de allra mest korkade och misslyckade människorna i hela landet. Men ändå har du lyckats låta dig grundluras av deras groteska fantasier. Vad i Helvete tror du att din ögonfärg och amerikanska medborgarskap har att göra med återvandring? Förstår du inte problemet som ska lösas?
"- Jag är kissnödig, ska jag också skickas till Afghanistan?"

Vi ska ha ett gästarbetarsystem. Problem solved.

Vilken hatpropaganda? Jag ställer bara frågor som du inte verkar vilja ge bra svar på. Inte mitt problem.

Det enda jag menar att ja, de som inte är svenska medborgare och begår brott, oavsett grad på brottet, ska ut. Men det svåra är att genomföra det för andra länder vill inte heller ha brottslingar eller ens invandrare för det mesta, så vi kan ju inte bara sätta dem på ett tåg som tar dem till vilket land som helst, för dem kommer bara skicka tillbaka dem igen till oss. Ska det genomföras så måste en genuint genomtänkt plan ha framställts där invandrarna kommer tillbaka till sina egna länder. Är det så svårt att förstå?

Vad jag menar är att jag inte är etnisk svensk, och eftersom det verkar finnas en nolltolerans för någon med annat än svenska gener sen 100 år tillbaka att få vara här.
Citera
2018-07-11, 11:46
Medlem
Historien lär oss att islamisering och "youth bulges" är förknippade med våldseruptioner. Muslimer och en hög andel ungdomar ökar benägenheten till våldsamma konflikter; det gör de var för sig och i synnerhet i kombination. Svenskarna trängs ängsligt undan, smädade av både främlingarna vars andel tilltar, och av de "folkvalda".

Rusta er mentalt och materiellt bäst ni kan!
Citera
2018-07-11, 11:58
Medlem
S0LD13R777s avatar
Citat:
Av nyfikenhet, vart ska dem ta vägen? Invandrarna alltså som repatrieras finns ju inga andra länder som vill ta emot dem. Ska dem repatrieras till sina länder då?

Och de som inte ... delar den här bilden eller faller under kategorin ”etisk svensk” (du får gärna också berätta vad som är etiskt svensk så jag vet om jag måste flytta eller inte) ska göra, vad händer med dem? Landsförrädare? Blir de (vi?) utkastade också?

Jag är helt ok med att i princip stänga gränserna, är också helt ok med att de invandrare som begär någon typ av brott, oavsett grad, ska inte få vara kvar. Repatriering kan vara svårare dock. Och jag har inget emot invandrare som faktiskt beter sig.

Inga större svårigheter att få hem samtliga, de nationer som vägrar ta emot kommer hotas med handelskrig, indragna bistånd, krig, detta kommer vara en grej där hela Europa har gått samman, dvs. inte bara Sverige.

Vill och vill, de kommer ta emot sin egna smutsiga byk eller råka jävligt illa ut. Och blir det konflikt så kommer man att pusha in deras folk på ett eller annat vis.
Mespolitiker kommer inte styra skutan hur länge som helst, de har spelat ut sin roll redan nu.
Citera
2018-07-11, 12:46
Medlem
Fris avatar
Citat:
Vilken hatpropaganda? Jag ställer bara frågor som du inte verkar vilja ge bra svar på. Inte mitt problem.

Det enda jag menar att ja, de som inte är svenska medborgare och begår brott, oavsett grad på brottet, ska ut.
Jag håller inte ens med dig där! Eller med AfS på den punkten med vilka du i sak verkar sympatisera med utan att du begriper det själv. De som begår grova brott är inte omskolningsbara och ska förvaras här under uslaste förhållanden. Utan tillgång till sjukvård så att livstidsstraffet inte blir så långt. Mindre grova brottslingar har en chans att anpassas till en roll som fungerande människa i ett samhälle. De ska tränas i den disciplin, tålamod och tacksamhet som det förutsätter och som de uppenbarligen saknat uppfostran att utveckla själva. Det finns "enkla jobb" för att utföra i tunga kedjor på bland annat våra numera slitna vägar på landsbygden.

Citat:
Men det svåra är att genomföra det för andra länder vill inte heller ha brottslingar eller ens invandrare för det mesta, så vi kan ju inte bara sätta dem på ett tåg som tar dem till vilket land som helst, för dem kommer bara skicka tillbaka dem igen till oss.
Du måste väl förstå att invandring inte har någonting alls att göra med förhållandena i utvandringsländerna. Det är väl lika mycket krig i Syrien för Sverige som det är för Japan och Saudi? Invandring orsakas uteslutande av invandringslandets egna invandringspolitik. De tar inte tillbaka dem, vi tar inte tillbaka dem. Problem solved! Så svårt var det.
Citera
2018-07-11, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Inga större svårigheter att få hem samtliga, de nationer som vägrar ta emot kommer hotas med handelskrig, indragna bistånd, krig, detta kommer vara en grej där hela Europa har gått samman, dvs. inte bara Sverige.

Vill och vill, de kommer ta emot sin egna smutsiga byk eller råka jävligt illa ut. Och blir det konflikt så kommer man att pusha in deras folk på ett eller annat vis.
Mespolitiker kommer inte styra skutan hur länge som helst, de har spelat ut sin roll redan nu.

Fast nu sa jag inte att det var deras hemländer som skulle skicka tillbaka dem, utan andra länder som inte heller vill ta emot dem. Deras hemländer tror jag inte skickar tillbaka dem
Citera
2018-07-11, 16:53
Medlem
Som idag, fast med sämre välfärd och allmänt välstånd. Min flickvän är danska, och vi har varit tillsammans ett antal år. Planen var från början att vi skulle bo i Sverige, men nu ser det allt mer ut som det blir Danmark istället, och om hon blir gravid, vill jag inte att barnen ska växa upp i det här landet med alla vänsterextremister, jihadister och galna politiker :/ Debatten och samhällssituationen ser ju helt annorlunda ut på andra sidan sundet (bor i Skåne), det rör sig ju om någon slags masspsykos i det här landet, av folk som är godhetsvurmare, men i slutändan kommer deras beslut tråkigt nog inte mynna ut i trevligheter.

Gå in och läs en dansk stortidning. Helt annat språk, helt annan nivå av ärlighet, helt annan nivå på yttrandefriheten och det logiska tänket. Danmark tänker på framtiden, de ser sig själva som ett folk, och deras främsta prioritet är att säkra sitt folks och sin kulturs överlevnad, som de förstår vikten av. Det kommer bli tufft för mig att lämna mitt land, men jag hoppas kunna vara ett uppskattat element i Danmark och bidra. Att betala skatt i Danmark är en najs känsla, skolan och sjukvården är fortfarande toppklass, och man känner att det är en rättvis transaktion man gör vid sin skatteinbetalning. I Sverige känns det inte lika bra, när man läser om äldre och sjuka som behandlas som skit, till förmån för personer som inte betalat in en krona i skatt till det här landet :/

Är väldigt ledsen på insidan över Sveriges situation, som jag när jag var yngre, endast hade kunnat föreställa mig skulle kunna ske i en afrikansk bananrepublik. Galna ideologier som helt saknar verklighetsförankring, korrupta och galna politiker, våldsgrupper som sponsras av staten (afa mfl), staten som lierar sig med anarkister och jihadister.. det är som en mardröm, att se hur ett sunt, vacker, kulturellt och materiellt rikt land kan förfalla så. När man vurmar mer för transor rättigheter än att stödja äldre som är utsatta, som jobbat hårt, och stödja kärnfamiljen, som utgör stommen för landet, och har gjort så i tusen år.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in