2018-07-10, 22:19
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det är väl i högsta grad besvärande för SD om han setts ute och gå i det aktuella området den aktuell tiden?
Lägg till hans digitala kontakt med Lena den här kvällen.
Allvarligt alltså, har du hittat på den här "vittnesuppgiften" själv?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-10 kl. 22:22.
Citera
2018-07-10, 22:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 18carat
Små barn?

Yngsta 12 år. De två äldre är en bit upp i tonåren.

Fast det verkar vara ett återkommande mönster och tonårsbarnen har väl varit yngre?
Den länkade geocacheloggen kan inte tolkas som annat än tvivelaktigt beslut av föräldern. Ett yngre barn vaknar och behöver febernedsättande och ändå drar föräldern ut runt 03 för att leka. Skulle du ha gjort så och i vilken ålder anser du att en febrig unge får klara sig själv?
Citera
2018-07-10, 22:20
Medlem
Netherworlds avatar
Citat:
EGT påstod inte att någon sett SD slänga sopor. Utan gjorde mer som en jämförelse.
Någon tolkade det som att EGT visste att ett vittne sett detta men så är inte fallet.

Se där! Äntligen får jag klarhet i det där som EGT skrev.
Citera
2018-07-10, 22:40
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Lite less detta nu och har nog inte så mycket mer att tillföra heller.
Vänt på dom stenar jag känt till och provat olika hypoteser med det som är känt.
Har aldrig referat eller ifrågasatt UW med barn, då jag inte vetat nått om dessa. Den sandlådan får vissa bråka själva i.

Om ni läser igenom mina inlägg igen, så kanske ni ser en röd tråd av just bearbetning av olika fakta och hypoteser. Att saker förändras under resans gång oxh msn måste omvärdera (exempelvis trodde inte jag SD varken ville eller haft kontakt med LW efter anmälan, men det var jag som spårade upp att dom haft o.s.v)

Har säkert missat någon fråga eller valt att ignorera dumheter. Den senaste veckans ifrågasättande att jag inte svarar er blir jag lite ledsen över, då jag verkligen har försökt. Och när jag inte går med på att det varken är jag dom skrivit så eller att jag varken skrev så eller menade det, då slingrar jag mig.

Men när jag ställt frågor, så vill ingen förklara (exempel Hur kan UW ha alibi på annan ort, men ändå vara hos LW på morgonen? Vem skrev detta utan att bli ifrågasatt?)

Nåväl, målet är att få en GM, oavsett pm det är SD, bakom lås och bom, vilket jag tror och hoppas kommer ske inom någon eller ett par veckors tid.
Min våg nu är, när jag loggar ut:
SD 45%
BeholderX 10%
ML 20%
Okänd relation med strul 15%
UW 5%
Random 5%

RIP Lena

Seså EGT, jag tycker att det är av stor vikt att du stannar i tråden! Jag får känslan av att du kan hjälpa oss att upptäcka sådant vi inte ser/sett/förstått ännu. Särskilt vad gäller geocaching och ALLT som verkar kunna följa i dess spår. Är det så? Var inte ledsen. Sov på saken. I morgon är en ny dag!
Citera
2018-07-10, 22:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Fast det verkar vara ett återkommande mönster och tonårsbarnen har väl varit yngre?
Den länkade geocacheloggen kan inte tolkas som annat än tvivelaktigt beslut av föräldern. Ett yngre barn vaknar och behöver febernedsättande och ändå drar föräldern ut runt 03 för att leka. Skulle du ha gjort så och i vilken ålder anser du att en febrig unge får klara sig själv?

Försäkringskassan anser att sjuka barn från 12 års ålder ska klara sig själva då man inte kan vabba utan läkarintyg efter den åldern. Ett yngre förkylt barn med ett äldre syskon klarar säkert några timmar utan en vuxen. Telefonkontakt kan lösa mycket. Däremot håller jag med om att det verkar knepigt att arbetstid och sömntid går åt till geocache, inte helt vanligt upplägg.
Citera
2018-07-10, 22:48
Medlem
DjungelJenss avatar
Har sett att det efterfrågats information om när LW tog sitt körkort. Framförallt är det Studebaker som efterfrågat detta.

Har någon i tråden kunnat besvara denna fråga?

2011 tycks LW ha kört av vägen med en bil. Således bör hon ha tagit sitt körkort dessförinnan.

Varför är förresten frågan om körkortet relevant?
Senast redigerad av DjungelJens 2018-07-10 kl. 22:52.
Citera
2018-07-10, 22:53
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz

I min värld lämnar man inte en sjuk och febrig vuxen person ensam och går skogspromenader mitt i natten. Definitivt inte sitt eget barn! Illa. Värre än värst.
Citera
2018-07-10, 22:54
Medlem
måste vara otryggt för barn att ha förälder som är ute och ränner på nätterna
eller märker att de hellre vill det än vara med dem
Citera
2018-07-10, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Ja vad som egentligen är det värsta straffet för en GM har det nog resonerats om sedan man uppfann det här med brott & straff. Och svaret lyser än med sin frånvaro.
Givetvis frågar man sig också vad som är 'det bästa' för de anhöriga; hur ett GM-suicid påverkar mental läkning etc. Alla frågor som sedan inte kan besvaras.
Tänker tex på fallet i Ulricehamn där en kvinna mördades av en ung man som sedan tog sitt liv innan rättsprocessen mot honom kom igång.
I den tråden tycktes det både bra och dåligt om det.

ETT ALLMÄNT TIPS❗️det har ju dryftats en hel del om dna och väntetider hos NFC etc: 'I lagens namn', dokumentärserie på radio/ P1, kommer i nästa avsnitt att besöka NFC ang detta. Kanske kan då vissa generella frågeställningar här i tråden besvaras.

Edit: trevligt med någon som citerar Lundell.🙂 Sker nu alltför sällan.

Det är just frågorna man vill ha svar på, som anhörig misstänker jag frågan varför ligger högt på frågelistan. Ska lyssna på serien, såg att det fanns ett avsnitt om nödvärn bla. Tack för tipset!

Lundell borde ingå i var mans hem, misstänker SD lyssnat på Äktenskap. 😉
Citera
2018-07-10, 23:02
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Allvarligt alltså, har du hittat på den här "vittnesuppgiften" själv?

Varför skulle jag hitta på?
Min källa har uppgift om att SD setts ute som jag beskrev innan.
Jag har väl kommit med trovärdiga uppgifter från början?
Glöm ej att jag delade information om att SD haft digital kontakt med Lena den här kvällen. Vilket stämmer. EnGodTanke var snabb med att efter mig bekräfta att den uppgiften stämde.
Jag delade tidigt i tråden att det fanns blodspår i Lenas lägenhet, vilket fler har bekräftat i tråden.
Jag har ingen som helst anledning att hitta på.
Jag har en källa
Citera
2018-07-10, 23:08
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Varför skulle jag hitta på?
Min källa har uppgift om att SD setts ute som jag beskrev innan.
Men på vilket sätt menar du att det skulle vara besvärande för SD att han har setts ute? Och är det här en uppgift som kommer från polisutredningen, eller är det bara lösa rykten du har hört på byn?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-10 kl. 23:13.
Citera
2018-07-10, 23:11
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Men på vilket sätt menar du att det skulle vara besvärande för SD att han har setts ute? Och är det här en uppgift som kommer från polisutredningen, eller är det bara lösa rykten du har hört på byn?

Men vad är det som är svårt?
Om han har setts ute mitt i natten vid aktuell tidpunkt vid aktuell plats, tror du inte han är intressant i utredningen då?
Med tanke på deras historia och att han och Lena haft kontakt den här kvällen?
Skulle du som utredare strunta i den iakttagelsen?

Det kan vara så att SD endast tog en promenad men du måste väl förstå att det är något han måste förklara sig kring?
Förstår du inte det tror jag du gör dig dummare än du egentligen är.

Jag har ingen aning om hur trovärdigt vittnet eftersom jag inte har insyn i utredningen själv, men uppgiften kommer från källa med viss insyn i utredningen
Senast redigerad av flixa81 2018-07-10 kl. 23:14. Anledning: Tillägg
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in