2018-07-10, 23:41
Medlem
ieshos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
Ja IM tycks ha väldigt svårt att få ihop en logisk tidslinje. Hans berättelse liksom.glider omkring och han motsäger sig själv. Däremot verkar han ha blivit mycket illa berörd av händelsen rent känslomässigt vilken givetvis är förståeligt.

I AB 2016 berättade han att han helst inte passerar platsen.

Hela situationen är besynnerlig..Här sitter han i en bil och väntar på sina vänner och tittar sig omkring så där som man gör.

Plötsligt blir han vittne till mordet på Sveriges statsminister och försöker så gott han kan minnas de detaljer han lagt märke till.

Och så sitter folk 32 år senare och klagar på att han rör ihop tiderna. Livet är orättvist.
Det är helt naturligt att minnet inte är alldeles välordnat. Särskilt när det gäller diffusa iakttagelser av närminneskaraktär.
Citera
2018-07-10, 23:44
Medlem
Basfaktas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Problemet!
AA kan vara Dekorimamannen.
Men, Dekorima-mannen är inte GM, Dekorima-mannen byttes ut till mannen(GM) som
NF såg komma gående vid La Carterie vid den norra reklampelaren.
Vem är mannen?
Kan det vara mannen som Jerker ser på Adolf Fredriks kyrkogata?

That's the million dollar question! Vem var mannen?

För egen del har jag kommit fram till att TP kan vara mannen som LEE ser vid Grand och Ulla S ser på Schönfeldts gränd = en övervakare/ spanare men ej GM.

Den medelålders mannen i längre mörkblå rock/jacka och keps vid Grand som MS, AK, LK, MD och MP ser kan vara GM. Det kan ha varit honom KN såg gå över Sveavägen och som NF såg vid trottoarkanten 8-10 m bakom paret Palme ca 1 minut före mordet.

Vem var han då? Jag vet inte men har som alla andra teorier om.olika kandidater. Men det kan också ha varit någon jag aldrig hört talas om.
Citera
2018-07-10, 23:47
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Sumer
Min egen teori är att det inte var Anti Avsan utan att det var någon annan polis med två korta namn, Men det är givetvis en chansning.

Mannen som avses skall inte varit polis. Det säger tom en av finskorna rakt ut.

Citat:
Jag TROR att Aner gick ett steg för långt när han började prata om Anti Avsan och tack vare det blev spåret förstört, allting koncentrerades på Anti Avsan. Det har varit uppe förut förstås och spåret är så förknippat med Aner och Anti Avsan.

Det här är är ju problemet med rättshaverism och att vara hög på sina egna teorier. Sven Anér tog för givet att mannen var (eller måste varit) AA eftersom denne kändes igen på gymmet. Han ”måste” varit GM. Nu blev det rejält misstänksamt ändå när Borgnäs satt på all information och gjorde bort en blåljugande Ölvebro och pressade honom på detta att de redan hade gubbar på samma gym. Anér och grabbarna behövde inte mycket mer för att polisspårets aktie skulle stiga ytterligare. Måste dock hålla med. Det är ytterst underligt.

Citat:
Så finns det någon polis med två korta namn ,finsktalande verksam på 80-talet.
Tränade på gym använde eventuellt anabola steroider.
Hur rör sig en person som styrketränar och tar anabola steroider, stämmer det in på någon vittnesbeskrivning?

Citat:
”Han verkade lite otymplig, nästan klumpig och stel. Delsborn är själv kroppsbyggare och fäste sig vid dessa detaljer.”

Från förhöret med Delsborn från den 14:e mars
Citera
2018-07-10, 23:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krakem
Mannen som avses skall inte varit polis. Det säger tom en av finskorna rakt ut.

Det här är är ju problemet med rättshaverism och att vara hög på sina egna teorier. Sven Anér tog för givet att mannen var (eller måste varit) AA eftersom denne kändes igen på gymmet. Han ”måste” varit GM. Nu blev det rejält misstänksamt ändå när Borgnäs satt på all information och gjorde bort en blåljugande Ölvebro och pressade honom på detta att de redan hade gubbar på samma gym. Anér och grabbarna behövde inte mycket mer för att polisspårets aktie skulle stiga ytterligare. Måste dock hålla med. Det är ytterst underligt.

Från förhöret med Delsborn från den 14:e mars

Ok! Jag undrar hur jag lyckades få för mig att han var polis.
Då har jag större förståelse för att man kan ha haft problem att identifiera mannen.
Citera
2018-07-11, 00:04
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Basfakta
That's the million dollar question! Vem var mannen?

För egen del har jag kommit fram till att TP kan vara mannen som LEE ser vid Grand och Ulla S ser på Schönfeldts gränd = en övervakare/ spanare men ej GM.

Den medelålders mannen i längre mörkblå rock/jacka och keps vid Grand som MS, AK, LK, MD och MP ser kan vara GM. Det kan ha varit honom KN såg gå över Sveavägen och som NF såg vid trottoarkanten 8-10 m bakom paret Palme ca 1 minut före mordet.

Vem var han då? Jag vet inte men har som alla andra teorier om.olika kandidater. Men det kan också ha varit någon jag aldrig hört talas om.

Alltså det behöver ju inte vara mycket svårare än att GM är den person som både KN och NF ser (för uppenbarligen har någon setts följa paret från övergångsstället). Allt som krävs är att NF har rejält fel på GM och AB, och att man tänker bort hans tvärsäkra påstående om att AB är AB, och (givetvis) har AB missat allting.

Då har patrullen lyckats upprepa vad man gjorde på västra sidan Sveavägen att ha minst två gubbar på vardera sidan om paret. Är övertygad om att de som sågs gå framför och bakom paret omkring korvkiosken eventuellt skulle valla bort de mot rakt motsatta hörnet om Dekorima där han skulle skjutits. Nu fick bara någon gå över och ställa sig vid Dekorima och så hade dom två gubbar på gatan. En framför och en bakom. ”Dekorimamannen” blev röjd och avlägsnade sig.
Citera
2018-07-11, 00:10
Avslutad
Här är för övrigt programmet. Från 40 minuter:

https://m.youtube.com/watch?v=bJQeRUvqdHk&t=329s
Citera
2018-07-11, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Låg inte La Carterie norr om Skandias entré? Som cherryfive visade!
Sant, La Carterie låg norr om Skandiaentrén, Skandiaentrén syns inte på bilden:
http://www.itdemokrati.nu/36d/mpv102.png.
Citera
2018-07-11, 00:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av iesho
Allmänt, hur kunde alla wt-männen vara säkra på att förbli anonyma? Tänk om någon granne sett någon av dem och sedan satt dem i samband med mordet? Var alla från annan ort?

Det är en viktig fråga. Det är svårt att bortse från alla WT-män som observerades.
Gällande Dekoriamannen är jag ambivalent. Kan han varit GM nr 2 som LP pekar ut på mordnatten?
AD vittnesmål uppfattar jag som att han ser 3 personer som samtalar. AB ser 3 personer som går i vad han uppfattar det som i sällskap, detta strax efter reklampelaren.

Tror LP sitter på sanningen, men hur fan får man någon att hålla tyst när ens make blivit ihjälskjuten?
Mörkläggningen startade nog på Sabb.

Angående Finskorna skrev "Basfakta" att dom kanske blivit hotade.
Anna H verkar ju varit övervakad efter mordet.
Varför?

Anna H berättar om möten med civila poliser som förhört henne på märkliga ställen och uttryckt förtäckta hot.

Anna Hage berättar att hon under årens lopp blev uppsökt av poliser. De kom två och två, ibland i uniform och ibland i civila kläder, men alltid oanmälda. De visade bilder som hon skulle kommentera, var otåliga och upprepade ofta sina frågor om och om igen. Så försvann de lika fort som de kom.

Mer märkliga var förhören som Säpo höll med henne. Det var, skriver Anna, tydligt att Säpo och den öppna polisen inte samverkade. De kände inte till varandras kontakter med henne och blev nyfikna om hon sa något om vad den andra sidan gjort.
Senast redigerad av MbmA 2018-07-11 kl. 00:54.
Citera
2018-07-11, 01:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MbmA
Det är en viktig fråga. Det är svårt att bortse från alla WT-män som observerades.
Gällande Dekoriamannen är jag ambivalent. Kan han varit GM nr 2 som LP pekar ut på mordnatten?
AD vittnesmål uppfattar jag som att han ser 3 personer som samtalar. AB ser 3 personer som går i vad han uppfattar det som i sällskap, detta strax efter reklampelaren.

Tror LP sitter på sanningen, men hur fan får man någon att hålla tyst när ens make blivit ihjälskjuten?
Mörkläggningen startade nog på Sabb.

Angående Finskorna skrev "Basfakta" att dom kanske blivit hotade.
Anna H verkar ju varit övervakad efter mordet.
Varför?

Anna H berättar om möten med civila poliser som förhört henne på märkliga ställen och uttryckt förtäckta hot.

Anna Hage berättar att hon under årens lopp blev uppsökt av poliser. De kom två och två, ibland i uniform och ibland i civila kläder, men alltid oanmälda. De visade bilder som hon skulle kommentera, var otåliga och upprepade ofta sina frågor om och om igen. Så försvann de lika fort som de kom.

Mer märkliga var förhören som Säpo höll med henne. Det var, skriver Anna, tydligt att Säpo och den öppna polisen inte samverkade. De kände inte till varandras kontakter med henne och blev nyfikna om hon sa något om vad den andra sidan gjort.
Intressant vad du skriver, ska vi tro på AH? Ja gör det.

Inte förhöret utan förhören, flertal.
Skriver AH när förhören med SÄPO & PU upphörde?
Hon kanske har koll på datum?
Hon borde kolla att få ut förhören.
Vem som helst kan försöka att få ut dom för att kolla AH's trovärdighet.
Citera
2018-07-11, 02:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sovvandring
Intressant vad du skriver, ska vi tro på AH? Ja gör det.

Inte förhöret utan förhören, flertal.
Skriver AH när förhören med SÄPO & PU upphörde?
Hon kanske har koll på datum?
Hon borde kolla att få ut förhören.
Vem som helst kan försöka att få ut dom för att kolla AH's trovärdighet.

Har inte fått klarhet i detta när förhören kronologisk har hållits. Det som är uppenbart är att man inte velat ta till sig hennes vittnesmål på ett uppriktig sätt utan fiskat detaljer som förstört hennes minnesbild.
Anna H är en nedbruten kvinna som kämpat mot demoner efter att behandlas som skit.
Finns en intervju med Malou på tuben som beskriver detta. Intervjun är rätt värdelös då den inte berör några detaljer utan Malou lägger orden i hennes mun med fokus på hennes trauma.
Kanske boken ger mer? Någon som läst den?
Redogör hon vilka som var närvarande vid förhören i polishuset? Var greken där?
Den andre personen som deltog i upplivningsförsöken, Stefan? Vad vet vi om honom?
Senast redigerad av MbmA 2018-07-11 kl. 02:48.
Citera
2018-07-11, 04:35
Medlem
KaosSomInkomsts avatar
Vet vi något mer om baseboll Kjelle förutom att han var magnumskytt, blåbrun röra på åttiotalet, hatade klotter samt inte verkade ha normala moraliska betänkligheter mot att berika sig själv med falska fakturor?
Var han LGWPs spår som kallnade i höstas?
Citera
2018-07-11, 08:05
Medlem
Det här med LAC banden och den påstådda manipulation.
Det är ju klarlagt att man velat tidigarelägga ambulansen avfärd till Sabb tidigare än vad som skett, är detta för att kunna synka/förklara varför piketbilar och kommissariebil befunnit sig där dom inte skulle varit?
Jag förstår inte det här.

Det räcker med att peka på de två föregående samtalen 5 och 6, av vilka det så sent som 23.25 - 23.26 inte framgår något som tyder på att både polis och ambulans fanns på plats. Vid det laget verkar man inte ens ha fått klart för sig att skottlossningen utspelat sig i Stockholm, och inte i Järfälla.

SAMTAL 5 - (från LAC-bandets spår 9)

---"23:25 och 50" ---"23:26 och 0" (Kenneth Ed (LAC) hörs svagt från SPÅR 7: Ja, hejsan det är Kenneth LAC ..hörrudu det var i Stockholm Tunnelgatan-Sveavägen va.. Ja, det var det..Jo, jag på att tänka på det efteråt att jag skulle ha frågat det)
Claes Bystedt (LAC): Ja, det är Claes.
Jan Hedlund (Polisens sambandscentral SBC): Ja, tjena..Hörrudu ni ringde till oss alldeles nyss om Tunnelgatan.
Claes Bystedt (LAC): Jaa..
---"23:26 och 10"
Jan Hedlund (SBC): Du kan..eeh..dämpa ner honom som skulle ringa Järfälla Taxi för vi har fått in det där alldeles nyss också..
Claes Bystedt (LAC): Och det är ingen som är skjuten?
Jan Hedlund (SBC): Jo det sägs att det är en som är skjuten, hörru..
Claes Bystedt (LAC): Mmm..
Jan Hedlund (SBC): Men..jag ska hö..du..vi kan ligga kvar här får vi..
---"23:26 och 20"
Claes Bystedt (LAC): Ja, jag lyssnar..
Jan Hedlund (SBC): Ni har inte fått in det alltså?
Claes Bystedt (LAC): Jo, vi är på väg.
Jan Hedlund (SBC): Ni är på väg?
Claes Bystedt (LAC): Mm..
Jan Hedlund (SBC): Ja, då så..Perfekt!
Claes Bystedt (LAC): Så vi kör då!
Jan Hedlund (SBC): Ja. .Bra. .Det är fint. .Hej!
Claes Bystedt (LAC): Hej!

I detta samtal nr 5 är det Jan Hedlund från polisens sambandscentral som ringer upp Claes Bystedt på LAC. Klockan är 23.26.00 när detta samtal påbörjas. Om den officiella versionen är riktig, borde man väl på ledningscentralen rimligtvis känna till att både områdesanropet gått ut, att polis är på plats, samt att man t o m inlett eftersök efter springande män, men Jan Hedlund verkar osäker på vad som har hänt. "Det sägs att det är en som är skjuten", säger han och syftar på något som man "fått in alldeles nyss". Då hade det alltså gått omkring fyra minuter sedan man fått in denna uppgift från Järfälla Taxis Ann-Louise Paulsson.

SAMTAL 6 - (från LAC-bandets spår 9)

---"23:26 och 30"
Claes Bystedt (LAC): Adam 1
Kenneth Lavrell (ambulansman) (via radio): Ja, nio-tolv..SveavägenTunnelgatan (Tjut som ligger kvar under operatörens samtliga inpass över radio)
Claes Bystedt (LAC): Sen är det någon skjuten där..polisen är på väg.. kom
---"23:26 och 40"
Kenneth Lavrell (ambulans): Ja, där ser man.
Claes Bystedt (LAC): Uttid...ska ni ha också..23 och 24..kom.
(Svaret kraftigt stört, låter som en harkling)
Claes Bystedt (LAC): Tack!
---"23:26 och 50"

Samtal nr 6, som här återges i aningen beskuret skick, gör gällande att ambulans 912 ryckt ut från Sabbatsberg cirka 23.26.30. Med uttid menas den tid LAC sänder ut larmet till i det här fallet ambulansen.

Men ett avsnitt ska vi ställa in fokus närmare på. Efter Fröken ur-markeringen 23.26 och femtio förefaller pipsignalen vara dubblerad; först kommer på rätt tid ett litet pip, efterföljt av ett normalt pip som är något försenat. Vad detta betyder fordrar ytterligare analys
.

http://www.politiskamord.com/p5lacsamtalen.html
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in