2012-07-22, 19:37
Medlem
Efter 9 dagar så mår jag väldigt bra förutom att jag är otäckt trött.
Gick ut ett tag - ungefär som man har varit uppe i 24h på ett LAN eller liknande. Helt sinnessjukt jobbigt.
Citera
2012-07-26, 15:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fermatron
Hade det för lite mer än en månad sen, körtelfeber, halsfluss och halsböld. Var sjuk i en vecka innan jag började bli bättre. Var riktigt sjuk, hög feber och kunde inte ens svälja vatten. Åt ingenting på 3-4 dagar osv.

Drack alkohol cirka två veckor efter tillfrisknandet även fast jag inte fick men kände inte av någon direkt skillnad. Var även på festival två och en halv veckor efter tillfrisknande där det blev en femdagars-fylla.

Mår idag bra men känner av både mjälten och levern ibland, de är ju förstorade. Ska ta det lugnt några veckor nu.
Imorgon, den 27e Juli ska jag dricka. Ca 15 dagar efter diagnosen. Har ej tagit leverprov.
Spännande!
Citera
2018-07-09, 15:13
Medlem
anteri17s avatar
Sjuk i en vecka nu. Feber, jalsont, sjukt stora körtlar. Dessutom har jag spytt senaste tre dagarna. Hoppas det snabbt vänder.

Tänkte försöka uppdatera i tråden lite för att andra kan ha ngt att förhålla sig till.

Hittills kommer ingenting i närheten av den risighet jag nu har. Fuck.
Citera
2018-07-10, 04:50
Medlem
anteri17s avatar
Ca dag 8. Halsont från helvetet. Kan knappt svälja, kan absolut inte sova, och det är ett jävla slemmande. Fyfan.
Citera
2018-07-11, 03:54
Medlem
anteri17s avatar
Ytterligare en nattuppdatering. Fick dropp under gårdagen, kortison (hjälpte knappt) och någon trevlig gurgelbedövning för kommande vecka. Alltid något.

Natten idag något bättre. Har väl sovit en timme. Räknar med denna sjuka halsont några dagar till, sen borde jag ha peakat sjukdomen...
Citera
2018-07-12, 09:56
Medlem
anteri17s avatar
Inlagd igår på obestämd tid. Kunde verkligen inte svälja någonting. Guld värt med med dropp och andra injektioner. Torsdag är det idag och läkaren sa att jag kan bli kvar över helgen.
Citera
2018-07-13, 23:34
Medlem
anteri17s avatar
Spyorna är tillbaka medan halsen blivit någit bättre. Så skönt att vara inlagd dock.
Citera
2018-07-15, 21:31
Medlem
anteri17s avatar
Det har gått ytterligare ett par dagar. Utskriven nyss. Har börjat svälja och dricka, men mår riktigt dåligt ändå. Aja, snart två veckor gjorda.
Citera
2018-07-16, 18:24
Medlem
anteri17s avatar
En rätt pigg dag men kroppen full av utslag. Nya tester imorgon. Har nog fått en konstig mix av mediciner.

Mycket skönt att kunna äta lätt mat och lite godis. Vägde mig och har hittills lossat 7 kg på 2 veckor.
Citera
2018-07-16, 18:24
Medlem
Det tar minst en månad.
Citera
2018-07-16, 21:37
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Akuta fasen är nog ett par-tre veckor men du kommer säkerligen känna dig dålig en månad till. En del är ju trötta ett halvår efteråt.
Citera
2018-07-17, 14:01
Medlem
anteri17s avatar
Planerat återbesök hos läkare. De hemska utslagen gör att jag ska skippa alla mediciner förutom Ipren och Alvedon. Alltså bort med antibiotikan, magontmedicinen och olika grejer för halsen. Värdena såg iaf bra ut. Nu kör vi, på rätt väg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in