2018-07-09, 21:36
Medlem
Prinzezzans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
KM påstås ju vara "pilot" så när du lyckades med bedriften att placera honom i bilen till Töreboda så vågar nog jag mig på att kalla det för en "sensation" i tråden, sprängstoff, ett genombrott.
Så varför ger du sken av att det är så obetydligt, varför så blygsam när du ändå innerst inne är medveten om effekten?

OK, jag skriver ny sensation, då. Du skrev att jag kom med sensation på sensation, när jag skrev ut dessa uppgifter igen... Och dessa uppgifter är ju ett år gamla, så det var så jag menade.
Citera
2018-07-09, 21:39
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prinzezzan
OK, jag skriver ny sensation, då. Du skrev att jag kom med sensation på sensation, när jag skrev ut dessa uppgifter igen... Och dessa uppgifter är ju ett år gamla, så det var så jag menade.

För ordningens skull: Angående uppgiften om KM i bilen till Töreboda så kom Prinzezzan med denna information för cirka ett år sedan. Inget nytt i sak där, inte.
Citera
2018-07-09, 21:47
Medlem
Det är otroligt att pilot gick med på intervjun. Det som avslöjas i serien är identiteten på pilot, för dem med anknytning och de som var med i omgivningen av Helena. Allt från närvaron på festen, i taxin till beteendet på statdt. Måste blivit solklart för många vem det var...Det gäller nog en hel del personer och åter igen underligt att det inte läcker ut mer från dessa i allt från skvaller i hemmen till olika forum.

För oss en del övriga som står utanför blev frågetecknen fler efter radioserien. Det som markerades tydligt var att BWs iakttagelser utanför stadt var helt oviktiga och uteslöts medvetet. Svaret från chatten förtydligade att BW inte ska nämnas överhuvudtaget i detta sammanhang. Då blev det fler ??
Citera
2018-07-09, 22:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av exsist
Det är otroligt att pilot gick med på intervjun. Det som avslöjas i serien är identiteten på pilot, för dem med anknytning och de som var med i omgivningen av Helena. Allt från närvaron på festen, i taxin till beteendet på statdt. Måste blivit solklart för många vem det var...Det gäller nog en hel del personer och åter igen underligt att det inte läcker ut mer från dessa i allt från skvaller i hemmen till olika forum.

För oss en del övriga som står utanför blev frågetecknen fler efter radioserien. Det som markerades tydligt var att BWs iakttagelser utanför stadt var helt oviktiga och uteslöts medvetet. Svaret från chatten förtydligade att BW inte ska nämnas överhuvudtaget i detta sammanhang. Då blev det fler ??

Jag håller med - pilot höll sig under radarn i 20+ år och sedan medverkar han plötsligt i en dokumentär. Varför? Det är obegripligt. Jag kan spekulera i att samvetet plötsligt gav sig till känna ( fast då hade han väl begett sig till polisen?) eller att han trodde sig kunna blanda bort korten genom att uppge falska uppgifter (fast det känns mer som något ur en tv-deckare). Men, nej, jag kan inte förstå hur han tänkte.

Sedan ser jag att tråden har tagit ny fart i och medan gamla postare har återkommit. Intressant.
Citera
2018-07-09, 23:00
Medlem
Grandpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fringis
.......Sedan ser jag att tråden har tagit ny fart i och medan gamla postare har återkommit. Intressant.
Jo det håller ju tråden vid liv, men går det framåt?
Citera
2018-07-09, 23:01
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
Jo, det var jag som gjorde det - i en infekterad fas angående PR, har jag för mig (vilket jag faktiskt har bett om ursäkt för i tråden och även i ett PM till Prinzezzan). Nu behöver du inte anstränga dig för att försöka "slå in en kil" mellan mig och Prinzezzan, eftersom jag och han/hon inte är bundisar bara för att jag har velat gå fram vänligt och med öppet sinne inför de uppgifter som han/hon kommer med i till exempel frågan om uppgifterna om KB och KM. Jag noterar vad Prinzezzan svarar/har svarat – precis som jag noterar vad du och andra svarar/har svarat – och tar det därifrån. Jag får känslan av att du vill antyda att jag "går på" vad du anser vara Prinzezzans "finter" i och med mitt utbyte med Prinzezzan i den aktuella frågan, men som sagt: Jag tankar in svar och information, funderar och försöker bilda mig en uppfattning utifrån detta.

Nej då, det hela är så enkelt att det är just så jag minns din relation till Prinzezzan, dvs att du var extremt avogt inställd. Jag vet inget om något PM där du har bett hen om ursäkt.

Men för ett klargörande, innebär ursäkten att du ger Prinzezzan rätt i konflikten angående PR eller anser du fortfarande att P försvarar honom?
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-09 kl. 23:35.
Citera
2018-07-09, 23:32
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:

Citat:
Ursprungligen postat av Ugglan.
För ordningens skull: Angående uppgiften om KM i bilen till Töreboda så kom Prinzezzan med denna information för cirka ett år sedan. Inget nytt i sak där, inte.

För ordningens skull:
Jag har ALDRIG någonsin påstått att uppgiften om KM i bilen till Töreboda skulle vara NY info, vart får ni allt ifrån? - sluta fabulera!

Och du Prinzezzan, jag förstår inte hur du lyckas förvränga säker och ting... Jag menade att uppgiften var en sensation när den kom, inte nu givetvis.
Senast redigerad av Pudelfrillan 2018-07-09 kl. 23:56.
Citera
2018-07-09, 23:35
Medlem
Citat:
Du har ju tidigare i tråden skrivit att BW hade motiv och att du vet motivet. Är det inte dags nu att du delger tråden vilket motivet var?
Citera
2018-07-09, 23:40
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadnil
Du har ju tidigare i tråden skrivit att BW hade motiv och att du vet motivet. Är det inte dags nu att du delger tråden vilket motivet var?

Om detta stämmer, Prinzezzan, är det hög tid att du skriver ut motivet. Hade BW motiv och i så fall vilket?
Citera
2018-07-09, 23:55
Medlem
Pudelfrillans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandpa
Jo det håller ju tråden vid liv, men går det framåt?

Här råder ett konstant status quo. Vissa har ambitionen att försöka driva tråden framåt medans andra är nöjda med det kontrollerade dödläget.
Citera
2018-07-09, 23:59
Medlem
Lite OT men:
(FB) Man hittad död Töreboda - 9/7-18

Familjen H*lmdahl igen! Har ju nämnts då och då här, och också inblandade i hundvittnets sons död.
*=o
Citera
2018-07-10, 00:05
Medlem
Ugglan.s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pudelfrillan
Nej då, det hela är så enkelt att det är just så jag minns din relation till Prinzezzan, dvs att du var extremt avogt inställd. Jag vet inget om något PM där du har bett hen om ursäkt.

Men för ett klargörande, innebär ursäkten att du ger Prinzezzan rätt i konflikten angående PR eller anser du fortfarande att P försvarar honom?

Varför skulle du veta något om mitt ursäktande PM till Prinzezzan? Det var just därför som jag skrev PM:et till Prinzezzan – för att det skulle vara bara mellan oss två. För det delas och läcks väl inte, hoppas jag?! Det låter nästan som att du hade förväntat dig att veta, att du känner dig förbigången på något märkligt sätt. Men kort: I PM:et bad jag Prinzezzan om ursäkt för mitt beteende på det rent personliga planet under en infekterad period. Bara det. Själva "sakfrågan" berördes inte, utan den lever sitt eget liv.

Nu säger jag som Prinzezzan: Nu är jag klar med detta!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in