Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Helt riktigt.
Men vi måste förstå att det finns personer som
alltid säger tvärtemot vad man än säger - eller vad vetenskap och sunt förnuft säger - för det ligger i deras sätt att vara. Har upplevt det själv tidigare i bekantskaper och nu upplever jag det även här på FB

.
En sak har jag lärt mig: det går
aldrig någonsin få en sån person att ändra sig....
Citat:
Ursprungligen postat av
zilvereko
Tror inte han kommer ha flyktplaner i första taget. Får han bara papper, penna, linjal, passare och en miniräknare så är han nog nöjd för ett tag framöver

.
På A svarar jag ja - det finns alltid och kommer alltid att finnas folk som säger tvärtemot vad man säger - eller vad sunda förnuftet och all vetenskaplig fakta säger. Det bara "är" så, det skall vara tvärtemot så då är det ju så väldigt synd om den perverterade psykopaten och sexualsadistiske mördaren Madsen. Eller, som i Lisa Holm-fallet, där några fortfarande tror att Nerijus är oskyldig och att allt är en BIG konspiration mellan polis, militär, regeringen och fan vet allt, bara för att sätta dit en sketen byggjobbare från Litauen. Spelar ingen roll att den tekniska bevisningen är totalt solid - fakta rinner av dem som vatten från en gås. Det är liksom ingen mening till diskussion. Nerijus, den stackaren är oskyldigt dömd och Madsen är en stackars psykopat som snart genomgår en metamorfos och förvandlas till en människa med mänskliga egenskaper. Hallelujah!
På B svarar jag nja, tror att du förmodligen har rätt. Att Madsen finner sig tillrätta med lite nya, fasta rutiner. Några mål mat om dagen, papper, penna, linjal, miniräknare, passare - så är han snart inne på nya stordåd och projekt. Enda tvekan jag har, det är om han skulle få inspiration utifrån, några söndermanipulerade fans, som behöver sin manipulerande ledare i frihet och kommer med galna flyktplaner - då finns väl en liten chans att PM hänger på, som saknar konsekvenstänk, rädsla samt tror sig själv klara vad som helst. Men, papper, penna, miniräknare - versionen på "rummet" låter mest trolig. Han har ju sina sadistfantasier att ägna sig åt också.