2018-07-10, 09:40
Medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av N.Armstark
Jag är ganska säker på att det finns en vilja i tråden att störa ut alla spekulationer om Sc. Det är alltid samma skribent/er som slänger in en kanonad av inlägg om nya spekulationer om annat som en dimridå. Jag tror att föräldrarna var medlemmar långt innan barnen blev sjuka och att deras verklighet och tro skakades om i sina grundvalar på grund av sjukdomen.

O sökte sig utanför sekten för att hitta vård åt A, sjuk i något som enligt deras ”religion” inte ens är en sjukdom. Kroppen är invaderad av onda själar, thetaner. Det var under den perioden som omgivningen såg att O mådde dåligt. Han gick ner i vikt och blev deprimerad, det är svårt att kliva ur en sekt som effektivt hjärntvättar medlemmarna och lägger på ett enormt grupptryck på alla som försöker ta sig ut. För detta svek ska han nu straffas och hans rykte ödeläggas i enlighet med den tradition av smutskastning som finns inom Sc. Det finns inget bättre forum för detta än en tråd på Fb med 15 miljoner visningar, som legat på aktuella ämnen i ett halvår.

O;s sökande efter hjälp till A påverkade synbart både hans hälsa och arbete. Pressen måste ha varit enorm.

Sen blev M sjuk.

Då gick propparna för både O och H. Deras livsåskådning slogs i spillror, bekantskapskretsen som dom haft som trygghet hade vänt dom ryggen. Den tro om hur man blir lycklig i livet (clear) genom sin ”religion” visade sig falla ihop som ett korthus när deras två barn som dom älskade mest av allt i livet visade sig vara besatta av parasiterande kroppsthetaner som för alltid skulle hindra dom från att uppnå den livskvalitet som Ron L Hubbard utlovat. Total andlig frihet.

Det är sant japanesa scientologin är ingen självmordssekt, men det finns fall av tidigare självmord bland avhoppare. Det är inte tron som orsakar detta, det är när tvivlet kommer smygande och när dom man såg som sina vänner vänder en ryggen och man hamnar i kylan.

Så blev det ännu bättre! "Vi ser ingen framtida livskvalitet pga våra döttrars sjukdom." Denna "förklaring" är kärnan och orsaken till att vissa av oss - iaf mig - inte kan släppa ämnet.

Hur har begreppet om vad som är livskvalitet vuxit fram hos föräldrarna? Sin egen livskvalitet har man rätt att ha åsikter om, men att bestämma vad som är livskvalitet för andra - och då i synnerhet ens barn - är att leka gud fader själv.
Citera
2018-07-10, 09:44
Medlem
Citat:
Jag är ganska säker på att det finns en vilja i tråden att störa ut alla spekulationer om Sc. Det är alltid samma skribent/er som slänger in en kanonad av inlägg om nya spekulationer om annat som en dimridå. Jag tror att föräldrarna var medlemmar långt innan barnen blev sjuka och att deras verklighet och tro skakades om i sina grundvalar på grund av sjukdomen.

O sökte sig utanför sekten för att hitta vård åt A, sjuk i något som enligt deras ”religion” inte ens är en sjukdom. Kroppen är invaderad av onda själar, thetaner. Det var under den perioden som omgivningen såg att O mådde dåligt. Han gick ner i vikt och blev deprimerad, det är svårt att kliva ur en sekt som effektivt hjärntvättar medlemmarna och lägger på ett enormt grupptryck på alla som försöker ta sig ut. För detta svek ska han nu straffas och hans rykte ödeläggas i enlighet med den tradition av smutskastning som finns inom Sc. Det finns inget bättre forum för detta än en tråd på Fb med 15 miljoner visningar, som legat på aktuella ämnen i ett halvår.

O;s sökande efter hjälp till A påverkade synbart både hans hälsa och arbete. Pressen måste ha varit enorm.

Sen blev M sjuk.

Då gick propparna för både O och H. Deras livsåskådning slogs i spillror, bekantskapskretsen som dom haft som trygghet hade vänt dom ryggen. Den tro om hur man blir lycklig i livet (clear) genom sin ”religion” visade sig falla ihop som ett korthus när deras två barn som dom älskade mest av allt i livet visade sig vara besatta av parasiterande kroppsthetaner som för alltid skulle hindra dom från att uppnå den livskvalitet som Ron L Hubbard utlovat. Total andlig frihet.

Det är sant japanesa scientologin är ingen självmordssekt, men det finns fall av tidigare självmord bland avhoppare. Det är inte tron som orsakar detta, det är när tvivlet kommer smygande och när dom man såg som sina vänner vänder en ryggen och man hamnar i kylan.
Visst skulle Sc-spåret kunna förklara en hel del. Många olika skribenter har beskrivit samröre. En sjuk sekt och en (eller två) sjuka hjärnor kan absolut vara förklaringen. Dock tror jag fortfarande inte på att båda barnen var dödssjuka, såvida de ”gjordes” sjuka. Moa berättade för pianofröken om att de inte trodde på Jesus utan något annat och Oskar ska ha tystat henne vid flera tillfällen då han tyckte hon pratade för mycket.
Citera
2018-07-10, 10:16
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tjivik
Så blev det ännu bättre! "Vi ser ingen framtida livskvalitet pga våra döttrars sjukdom." Denna "förklaring" är kärnan och orsaken till att vissa av oss - iaf mig - inte kan släppa ämnet.

Hur har begreppet om vad som är livskvalitet vuxit fram hos föräldrarna? Sin egen livskvalitet har man rätt att ha åsikter om, men att bestämma vad som är livskvalitet för andra - och då i synnerhet ens barn - är att leka gud fader själv.

Ja, bättre så tillvida att några har börjat skriva om Sc mer här.

För mig är det begripligt när det spåret är i bakgrunden om vad som hänt i Bjärred.
Reserverar mig för att jag kan ha fel, men min bakgrundssökning av hur Sc fungerar,
och hur människor farit illa i sekten, så blir det obegripliga begripligt.
Citera
2018-07-10, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av japanesa
Ok. Jag har kanske inte i tillräckligt hög grad vänt på alla stenar om Sc:s påverkan i detta fall. Tror att jag låste mig lite pga svårigheteten att koppla mord, suicid och Sc men visst skulle man kunna se sekten som en belastning som tillsammans med Os och Hs mentalt nedbrutna tillstånd (depression, desperation, MbP osv osv..) och flickornas sjukdom (genererad av Hanna eller tex SEID) fick det hela att gå över styr.

Det som i så fall skulle kunna stämma in på en koppling till Sc är:
- Familjens isolering. Det är välkänt att man vänder folk utanför sekten ryggen.
- Placeringen i Bjärred, nära kyrkan i Arlöv.
- Hemundervisning, för att kunna kontrollera informationsinflödet till flickorna.
- Hs systers fäbless för alternativa metoder till psykiatri.
- Föräldrarnas fullständiga handfallenhet inför flickornas sjukdomar.
- Tendensen hos människor som drabbas av svåra sjukdomar att söka sig till alltmer alternativa metoder när skolmedicinen misslyckas. Tills slut är många rejält ute i tassemarkerna bland magiska stenar, sekter och obskyra terapier.
- Oskars psykiska degeneration kom samtidigt när man började söka vård utanför sekten.
- Oförmågan att be om och söka adekvat hjälp, för så väl sig själva som för sina barn.
- Framgång är viktigare än något annat inom Sc varför man fortsätter oförändrat i samma takt med två krävande karriärer, trots två barn med svåra sjukdomar.
- Hopplösheten, skulden och skammen när insikten inträder om att Sc inte var svaret på familjens problem.
- Det extremt unika i fallet med att två föräldrar planerar och mördar sina två barn kräver mer än fysiska sjukdomar hos barnen och psykisk sjukdom hos föräldrarna. Annars hade betydligt fler föräldrar med sjuka barn begått familiecid.
- Det mest väldokumenterade tidigare gemensamma familicidet är Goebbels som också kan betecknats att ha tillhört en sekt. Därtill finns gott om exempel på massjälvmord/massmord i sekteristiska sammanhang. Detta fall skulle kunna beskrivas som en mindre variant av detta, snarare än familicid, vilket i så fall göra fallet mindre unikt.
- Den ensidiga monumentala smutskastningskampanj som Oskar har fått utstå i tråden (som jag tolkat som genus-låsning).
Jag tror inte att religionen var en ytterligare belastning. Jag tror att det var grunden till alla belastningar. Dom hade sin religion som erbjuder lycka, framgång och evigt liv. Om man bara studerar, auditerar och betalar för steg efter steg så når man ett tillstånd av clear. Ett himmelrike. Scientologins slutmål är sann andlig upplysning och frihet.

Sen rasade allt, deras eget kött och blod, meningen med livet, visade sig oförmögna att vandra längs den upplysta stigen och nå den andliga upplysningen och friheten.

Dom hamnade nog i ett läget där dom kände att om man inte kan nå sitt mål, så är det ingen idé att gå alls.
Citera
2018-07-10, 10:40
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rappytt
Höll Agnes på med drawception?

https://drawception.com/game/d8MxbYYOWR/am-i-so-beautiful-youve-no-words-left/

o808988d är nicket. Klicka och få fram nya bilder av samma tecknare med budskapen:

What is love?
Vocaloid Girl hides in plain sight
no Touching allowed
Reality is ugly
Who is your daddy?
Vaper loves his e-liquid
Blue demon car enters our world through portal
Mario has had enough with this world
Sun tortures people
Psychopaths best friend (bild på ngn med kniv)

Några bilder kan man bara se om man loggar in. Någon som vill skapa ett konto och kolla de tre bilderna som är spärrade?

Går det att kolla upp vem som skapade nicket den 21 juni 2016?

Hösten 2016 togs Agnes från skolan.

Edit: Alla bilder känns inte skapade av en ung tonårstjej...

https://www.instagram.com/agnesisbored/?hl=sv

Intressant länk du kom med rappytt! Tack för gräv!

Själv vill jag nog inte lägga upp ett konto där. Men du lade till
en del intressant här...
Citera
2018-07-10, 10:59
Bannlyst
Citat:
Jag tror inte att religionen var en ytterligare belastning. Jag tror att det var grunden till alla belastningar. Dom hade sin religion som erbjuder lycka, framgång och evigt liv. Om man bara studerar, auditerar och betalar för steg efter steg så når man ett tillstånd av clear. Ett himmelrike. Scientologins slutmål är sann andlig upplysning och frihet.

Sen rasade allt, deras eget kött och blod, meningen med livet, visade sig oförmögna att vandra längs den upplysta stigen och nå den andliga upplysningen och friheten.

Dom hamnade nog i ett läget där dom kände att om man inte kan nå sitt mål, så är det ingen idé att gå alls.

Ett sådant scenario hade onekligen satt hela historien i ett mer begripligt och mer sannolikt perspektiv.

Nu är det kanske vanskligt att fråga anhöriga och vänner om det här, men det hade varit intressant att höra om Ellis och Rockkungens tankar om detta.
Har ni stött på eller hört något som på något sätt skulle kunna tyda på en Sc-koppling?
Citera
2018-07-10, 11:01
Medlem
Orkar inte läsa igenom en tonvis träd med hypoteser.

Kan någon vänligen försöka sammanfatta allt nytt som har kommit fram?

Har polisen gått ut med något mer om motiv?
Citera
2018-07-10, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Anabella
Herrejösses! Ett skilsmässobarn lägger vantarna på sonen i den exemplariska kärnfamiljen i Bromma! Dessutom med halvsyskon i bagaget, usch! Rena rama moraliska fördärvet.
Hanna, WT från (törs jag uttala det högt?) G-ö-t-e-b-o-r-g… Mésalliance med en äldre kvinna.
Vem vet - hon kanske inte ens var oskuld!

Elli, du har ansträngt dig verkligen för att häva fram fam H----ov som så mycket förmer än dessa Brentons men effekten blir precis det motsatta..
Det är något väldigt osmakligt och osmart i detta resonemang.
Ska fam H pga av sin förträfflighet ha en egen VIP-ingång till Pärleporten?

Även exemplariska välbärgade kärnfamiljer med den fina sammanhållningen har sina lik i garderoben, har jag lärt mig. Även om man stänker lite eau de toilette och kolloidalt silver över dessa.
Alla är lika inför döden.
Tack för ett bra inlägg. Tack till dig med Rapytt . Jag läser tråden nästan dagligen. Jag hoppas polisen kommer med ett uttalande snart men tyvärr tror jag inte på att dom gör det. Alla kom undan förutom Moa och Agnes. Två barn som var bebisar för inte så länge sen mördades. Skolan kom undan. När sjukvården begår misstag så görs det Lex Maria anmälan. Jag har läst några såna som brukar avslutas med ungefär ” vi ska bättra oss ”. Skolan kommer säkert bättra sig också. Men det är för sent för Moa och Agnes. Någras nonchalans blev deras död.
Citera
2018-07-10, 11:28
Bannlyst
Citat:
Noggrant och noggrant... vi konstaterade ganska snabbt att hen "glömt" ett antal varianter. Tex att ett helt nytt gift tillförs där tillvänjning inte blir tillämpligt, men det finns även många fler scenarier hen inte lyfte.

Vilka vi ?
Nä du
Solglitrett hade
Länkar du
Siffror ur luften
Hur kan du
Diognasera folk på Fb ?
Gift hit gift dit
Hanna har inte
Förgiftat sina barn
Förtal
Senast redigerad av Rockkungen 2018-07-10 kl. 11:43.
Citera
2018-07-10, 12:03
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Rockkungen
Vilka vi ?
Nä du
Solglitrett hade
Länkar du
Siffror ur luften
Hur kan du
Diognasera folk på Fb ?
Gift hit gift dit
Hanna har inte
Förgiftat sina barn
Förtal

Ja, ni är några som beskriver det som förtal när Hannas illdåd kommer på tal. Däremot är många väldigt brutala och fantasifulla i sina omdömen om Oskar. Då kallas det inte för förtal utan viktiga slutledningar och sunda spekulationer som en mördare får räkna med. Själv kallar jag diskrepansen i behandlingen av O och H för ett rent bedrägligt förfarande, inte helt olikt Hannas troliga MbP-syndrom som hon utövade mot sina barn. Kan det vara så att Hanna fortsatte att vara Sc trogen till hennes död medan hennes man vände sig ifrån sekten? Är det därför O ska dras i smutsen medan H ska helgonförklaras?

Det är trots allt lite intressant att se vilka som dyker upp här i tråden efter månader av tystnad strax efter Sc-diskussionen började ta fart. Och inte vill de prata om eller svara på frågor om familjens inblandning i Sc heller. De vill istället avleda med helt andra saker, däribland lyfta de skribenter som varit ivrigast genom hela tråden och endast ägnat sig åt att smutskasta Oskar på alla tänkbara och otänkbara sätt.

RK, har du något som du vill berätta eller som du har hört om familjens inblandning i Sc? Har du något som du kan dementera teorierna med?
Senast redigerad av japanesa 2018-07-10 kl. 12:20.
Citera
2018-07-10, 12:06
Medlem
Rodjas avatar
Kan familjens isolering berott på att, OM de nu var med i Sc och t ex ville lämna sekten (vilket jag väljer att kalla den), ville de skydda barnen?

Eller att en förälder ville lämna och därför var det osämja dem emellan? O ville skydda barnen?

I USA är det mer uppskruvat i den här kretsen, här tror jag inte att det är lika illa, men vem vet?

Här är en länk till en svensk kvinnas berättelse som var med i Sc i USA och berättar om hur barn och föräldrar kan ha det och vad som krävs av dem...

http://tara.se/livsstil/mariette-lindstein-jag-lamnade-mitt-barn-i-sekten/
Citera
2018-07-10, 12:47
Medlem
Rodjas avatar
Citat:
Ja, ni är några som beskriver det som förtal när Hannas illdåd kommer på tal. Däremot är många väldigt brutala och fantasifulla i sina omdömen om Oskar. Då kallas det inte för förtal utan viktiga slutledningar och sunda spekulationer som en mördare får räkna med. Själv kallar jag diskrepansen i behandlingen av O och H för ett rent bedrägligt förfarande, inte helt olikt Hannas troliga MbP-syndrom som hon utövade mot sina barn. Kan det vara så att Hanna fortsatte att vara Sc trogen till hennes död medan hennes man vände sig ifrån sekten? Är det därför O ska dras i smutsen medan H ska helgonförklaras?

Det är trots allt lite intressant att se vilka som dyker upp här i tråden efter månader av tystnad strax efter Sc-diskussionen började ta fart. Och inte vill de prata om eller svara på frågor om familjens inblandning i Sc heller. De vill istället avleda med helt andra saker, däribland lyfta de skribenter som varit ivrigast genom hela tråden och endast ägnat sig åt att smutskasta Oskar på alla tänkbara och otänkbara sätt.

RK, har du något som du vill berätta eller som du har hört om familjens inblandning i Sc? Har du något som du kan dementera teorierna med?

Intressanta iakttagelser jag med gjort.

I början av tråden, eller eftersom den är så lång kanske jag istället ska säga någonstans i den första tredjedelen fick jag PM om att de inte var med i Sc, då jag höll det för en tanke. Men eftersom jag är öppen för mycket, och vrider och vänder på det, varför skulle det vara ett försanthållande? Det är ändå inte riktigt något jag kan lita på...

Om Hanna var med och Oscar ville skydda barnen, dra sig ur eller något, varför är så mycket raderat om Hanna på nätet, enligt många som tycker att det är konstigt?

Gray hat hackers? Som inte vill att den länken mellan henne/familjen och Sc, ska bli synlig?

Allt samröre ska raderas?

Ingen som önskar hoppa av och svara på dessa frågor?

Tror inte att vi får svar på det i den här tråden....
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in