Citat:
Ursprungligen postat av
Lazermannen
Just när Edwin drämde pistolen i huvudet på Tor borde väl Anki kunna ha flytt ? En kort stund måste ju Edwin varit upptagen med Tor. Edwin är ju stor, flåsig och långsam. Eller så beordrade han ner båda på golvet med ryggarna vända mot honom, så att de inte såg vad han skulle göra.
Som sagt är mordet bisarrt, fanns det nån mening med tejpningen eller var det bara nåt som Edwin fick ståfräs av ?
Vart befinner sig Edwin nu ? Var är han häktad ? Han har suttit på häktet i Norrköping,är han förflyttad till Jönköping nu ?
Om jag får spekulera så skulle jag tro att det gick till som det jag fetade i ditt inlägg.
Förmodligen har han tejpat och tvingat ner dem under pistolhot, och de har varit rädda och gjort som han sade. När de väl var nere och tejpade så hade de mycket svårt att freda sig. Det är ju ändå äldre människor vi pratar om, som troligen har varit väldigt chockade. De hade helt enkelt ingen ärlig chans när de gått så långt.
Hade de från början gjort motstånd och gett sig på Edvin, då hade det troligen slutat helt annorlunda, men det är ju knappast deras fel.
Ingen aning om var han sitter nu, men jag kan säga så mycket som så att när han blir dömd i hovrätten och ska placeras på anstalt, då kommer han inte få det lätt. Jag har själv suttit inne och personer som är dömda för såna här brott är inte populära bland "vanliga" brottslingar. Det kallas tjyvheder, man vill helt enkelt inte tvingas att umgås med någon som begått såna här handlingar.
Han kommer antagligen att placeras i isolering eller på någon avdelning med pedofiler och andra som har gjort vedervärdiga brott. Där kan han gott sitta efter vad han gjort. Jag hoppas det blir länge.