2018-07-09, 23:51
Medlem
KnarkandeAnderss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Nä, klart vissa saker förändras. Det är mer invandrare i Sverige nu, det kan ingen säga någonting om.. Men annars så är det sig likt. Politiker är politiker liksom. Nya populistiska partier ploppar upp då och då, en ny regering bildas, sedan visar det sig att de inte kan lösa allt på 4 år, då röstar folket för en annan regering, vilken går samma öde till mötes.

I det stora hela är det sig likt motför hur det var för 20 år sedan: Arbete, skatter, partier, politiker, hus, bilar, vägar, filmer, musik.

Nu när det varit mkt invandring så blir mer extrema partier populära, så har det alltid varit. Vi hade t.e.x ny demokrati för över 20 år sedan(inte riktigt samma sak, men du fattar)
Där är jag beredd att hålla med. Tycker det vi ser som demokrati idag med val var fjärde år är ett jävla skämt. Det funkar uppenbarligen inte för Sverige. Som du säger - Ett parti sitter vid makten i 4 år, skapar massa skit och istället för att nästa regering gör något åt det klandrar de förgående och så vidare. Vi kommer ingen vart och jag antar att det är just därför vi inte har utvecklats något på 20 år.
Citera
2018-07-10, 00:07
Medlem
Streckkods avatar
Om du blandar Mad Max, Falling Down, Gökboet, lite sharialagar,
religiöst förtryck och medeltida muslimsk missär så kommer du
nog riktigt nära vårt framtida Sverige. Starkt polariserat, våldsamt,
otryggt och lika mörkt som kameruns avbytarbänk.
Citera
2018-07-10, 14:05
Moderator
Strix m/94s avatar
PI -> I&I

Strix/Mod
Citera
2018-07-10, 14:12
Medlem
Reverend.Camdens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Streckkod
Om du blandar Mad Max, Falling Down, Gökboet, lite sharialagar,
religiöst förtryck och medeltida muslimsk missär så kommer du
nog riktigt nära vårt framtida Sverige. Starkt polariserat, våldsamt,
otryggt och lika mörkt som kameruns avbytarbänk.
Så skulle man kunna sammanfatta det!
+1
Citera
2018-07-10, 14:20
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CloserToTheHeart
Överdrivet. Det kommer se ut som det gör idag ungefär. Bara titta tillbaka på hur det såg ut för 10-20 år sedan. Same shit, different name
En majoritet av alla män i s.k. aktiv ålder 18-45 år i Malmö m.fl. städer var inte utlänningar för 20 år sedan. Tycker du att det finns någon skillnad mellan Somalia och Syrien av idag, och Sverige för 20 år sedan? Många tyska judar önsketänkte på 1930-talet att allt kommer att förbli som det varit. Det var de som gick upp i rök.
Pausa och se tabellen som det här videoklippet börjar med:
https://www.youtube.com/watch?v=GnBgF57x49A&t=515s

“We are like butterflies who flutter for a day and think it is forever.” - Carl Sagan
En (viss) butterflugor kanske bara lever en dag. Men butterflugor har nog funnits i hundratals miljoner år, om man tänker på det som kom före och det som kommer efter.
Citera
2018-07-10, 20:25
Medlem
Wkblades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KnarkandeAnders
Allt lär ju avgöras i höst. Känns nästan som om detta valet kommer avgöra hela Sveriges framtid för alltid.
Jag förstår känslan. Men kom ihåg att till och med vita i t.ex. Sydafrika fortfarande klarar sig. Än finns det hopp.
Citera
2018-07-10, 20:50
Avstängd
Om 10 år kommer Sverige se precis likadant ut som före detta Jugoslavien gjorde på 90talet.
På den tiden frågade sig alla hur kunde detta ske, vi Jugoslavier som levt i ett mångkulturellt paradis där olika etniciteter levt sida vid sida och till och med gift sig med varandra, hur kunde detta hända?

Jo det är så enkelt som att olika människor av olika etniciteter i grund och botten inte vill ha med varandra att göra, så enkelt är det.
Citera
2018-07-10, 22:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cauvie
Sverige är en snöboll i rullning utan slut i sikte. Åtminstone inte för de kommande decennierna.

Hur kommer det se ut? Som det gör nu troligtvis i det stora hela med smärre förändringar lite här och var när partier som SD har makt eller är komplett i regering över landet. Och att tro ett parti kan städa upp 30 respektive 40 år av fördärv kan folk ta och fet glömma!

Nej, jag tycker vi ska ta och "fet glömma" dina defaitistiska sär skrivningar!!
SD kommer att fortsätta växa, och även AfS har kommit in i riksdagen. Återvandring har blivit en etablerad företeelse. Repatrieringsmän massrekryteras bland långtidsarbetslösa etniska svenskar. Tåg fullproppade med massutvisade migranter går söderut. Svensken har slutat tiga, och ryter nu ifrån! Svensken återtar sitt land, för fulla muggar! Heja Sverige, friskt humör!!
Citera
2018-07-11, 07:15
Medlem
Pungsvings avatar
Det blir gatlopp för gamla sosseväljare. Negrerna springer efter dem med kniv för 20 kr överallt. Rättvist.
Citera
2018-07-11, 07:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dubbelbottnad
Nej, jag tycker vi ska ta och "fet glömma" dina defaitistiska sär skrivningar!!
SD kommer att fortsätta växa, och även AfS har kommit in i riksdagen. Återvandring har blivit en etablerad företeelse. Repatrieringsmän massrekryteras bland långtidsarbetslösa etniska svenskar. Tåg fullproppade med massutvisade migranter går söderut. Svensken har slutat tiga, och ryter nu ifrån! Svensken återtar sitt land, för fulla muggar! Heja Sverige, friskt humör!!

Av nyfikenhet, vart ska dem ta vägen? Invandrarna alltså som repatrieras finns ju inga andra länder som vill ta emot dem. Ska dem repatrieras till sina länder då?

Och de som inte ... delar den här bilden eller faller under kategorin ”etisk svensk” (du får gärna också berätta vad som är etiskt svensk så jag vet om jag måste flytta eller inte) ska göra, vad händer med dem? Landsförrädare? Blir de (vi?) utkastade också?

Jag är helt ok med att i princip stänga gränserna, är också helt ok med att de invandrare som begär någon typ av brott, oavsett grad, ska inte få vara kvar. Repatriering kan vara svårare dock. Och jag har inget emot invandrare som faktiskt beter sig.
Citera
2018-07-11, 07:37
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wkblade
Jag förstår känslan. Men kom ihåg att till och med vita i t.ex. Sydafrika fortfarande klarar sig. Än finns det hopp.
Optimism är en trevlig inbillning! Men det där var ett väldigt dåligt exempel på det, som Willen Petzer förklarar i lätt dold panik över de pågående rasistiska seriemorden och det förestående folkmordet:
https://www.youtube.com/channel/UCL9XqdTB-blGd4_nW70youw/videos
Citera
2018-07-11, 07:45
Medlem
Fris avatar
Citat:
Ursprungligen postat av epiphania
Av nyfikenhet, vart ska dem ta vägen? Invandrarna alltså som repatrieras finns ju inga andra länder som vill ta emot dem. Ska dem repatrieras till sina länder då?
De har att krypa tillbaka ned i det skithål de kom från. Annars kan vi gräva ett nytt åt dem.
Det är deras problem. Vad har vi svenskar med det att göra? Det finns de som har mycket värre problem än de giriga psykopatiska inavlelsskadade islamister som har lyckats ta sig hit för att spela Nintendo i sosseborgarnas hotellfängelser som belöning för sina mord och våldtäkter.

Citat:
Och de som inte ... delar den här bilden eller faller under kategorin ”etisk svensk” (du får gärna också berätta vad som är etiskt svensk så jag vet om jag måste flytta eller inte) ska göra, vad händer med dem? Landsförrädare? Blir de (vi?) utkastade också?
Om du inte fattar det, så är det bäst för alla skapande och tänkande människor med livsvilja att du också sticker härifrån.

Citat:
Jag är helt ok med att i princip stänga gränserna, är också helt ok med att de invandrare som begär någon typ av brott, oavsett grad, ska inte få vara kvar.
Det räcker. ALLA har de ju ljugit om sin identitet och anledningen för varför de kommit hit. Enligt de mallar som sosseäcklena som har importerat dem har gett dem. Det är ett extremt grovt bedrägeri! Som att ljuga att man är kirurg för att man perverst tycker om att skära i människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in