2018-07-09, 22:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rubar
Njao, det är väl om något en värderingsfråga? Om man ska vara ärlig. Vilket man ska.
Definitivt! Alltid ärlig eller redo eller hur det var. 😊 Förstår tanken och delar den delvis men jag tänker på inlåsning, sällskapet där inne och begränsningen vore värre än att själv välja att avsluta allt. Dansa fram längs den vassa eggen för att citera Lundell.
Citera
2018-07-09, 22:19
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Jag vill iofs minnas att åklagaren nämnde att han formellt inte hade försetts med några restriktioner? Någon annan här kanske minns mer.

Tror det stämmer. Han ska inte ha några restriktioner.
Citera
2018-07-09, 22:23
Medlem
Citat:
Jag vill iofs minnas att åklagaren nämnde att han formellt inte hade försetts med några restriktioner? Någon annan här kanske minns mer.

Tycker mig också minnas detta men finns bevakning så borde de följas åt tycker man. Men som sagt, Ack Värmeland du sköna icke att förringa.
Citera
2018-07-09, 22:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag vet ju inte säkert, men efter att ha tagit del av alla uppgifter kring MGM känns det för mig ytterst sannolikt.

Jo om MGM även är GM så är jag böjd att dela denna uppfattning.
Citera
2018-07-09, 22:30
Medlem
GilGrissom82s avatar
Artikel i metro:

Åklagaren i Lena-fallet kritisk mot polisens labb: "Ett stort problem".

https://www.metro.se/artikel/åklagaren-i-lena-fallet-kritisk-mot-polisens-labb-ett-stort-problem
Citera
2018-07-09, 22:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Jo, och han kommenterade i loggen att han gärna ville åka nedåt till Picasso-området. Kanske en förtäckt hint om det riktiga Picasso-området också (dvs. Spanien)?

Ah, planerar han en resa månntro? Picasso-området, hmmm. Är SD konstintresserad? Pablo verkar inte ha legat på latsidan vad gäller ”konstproduktion” under sina 91 år så SD har att göra om han ska få grepp om konstnärens alla ”alster” Om HD befinner sig vid sydligare breddgrader kan de ju hjälpas åt förstås.
Citera
2018-07-09, 22:37
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Netherworld
Fast det diskussionen handlade om var inte att SD skulle ha slirat på att kunna uppge smådetaljer exakt vid två separata förhör. Att inte kunna minnas exakta tidsangivelser på minuten är inte samma sak som att ljuga. Menar du att SD glömt bort i ett första förhör att han haft kontakt med LW den aktuella kvällen, för att sen senare helt plötsligt kommit ihåg det?

Tack för svar. Så egentligen vet vi inte om anmälan rör just "regelrätta slagsmål" som du nyss uppgav. Är det ett direktcitat från vad sonen ska ha sagt?
Nej, det var med förlov sagt slarvigt uttryckt av mig för så föll sig inte orden Schazz skrev.
. Man bör vara noga med orden så det ber jag ödmjukt om ursäkt för.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-09 kl. 22:49.
Citera
2018-07-09, 22:38
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Någon som kan kolla vilket av husen som fortfarande är avspärrat?

SDs hus ej längre avspärrat. LWs hus avspärrat men det lyser där inne.
Polisbil cirkulerar i området.

Släckt i SDs hus och i HDs radhus.
Senast redigerad av sommarljum 2018-07-09 kl. 22:40. Anledning: Tillägg
Citera
2018-07-09, 22:39
Medlem
zippzons avatar
Citat:
Såvida han inte befinner sig på samma resa (dvs. att han loggade ftf:en i gryningen i morse, vilket är teoretiskt möjligt om han passerade södra Hjälmaren på sträckan Örebro-Arlanda)

(I gårdagens logg skrev han ju något om att han längtade till Picasso-området. Och det är i Picassos födelseland som HD's anhöriga verkar befinna sig just nu. Hmm.).

Jag antar att det är i Kristinehamn vid Picasso statyn eftersom han var i Värmland ,men kan ha fel

Edit
Såg nu att jag va 2'a på det när jag backade i tråden (inte följt tråden på hela dagen sorry)
Senast redigerad av zippzon 2018-07-09 kl. 22:44.
Citera
2018-07-09, 22:41
Medlem
Citat:

SD är inte försedd med några restriktioner. Källa: TR i Örebro.
Citera
2018-07-09, 22:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
SD är inte försedd med några restriktioner. Källa: TR i Örebro.

Några dagars gammal info, värt att tillägga.
Citera
2018-07-09, 23:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
SDs hus ej längre avspärrat. LWs hus avspärrat men det lyser där inne.
Polisbil cirkulerar i området.

Släckt i SDs hus och i HDs radhus.

I UWs hus då?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in