2018-07-09, 19:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av znorlax
Poya är inte problemet i IFK. Problemet är trupp, trupptunnhet och dessutom ekonomi. Han är ingen trollkarl stackarn.
Märkligt då hur den tidigare bra ekonomin kunde försätta oss i den situation som råder nu och några år tidigare.
Poya har fortfarande allt att bevisa. Blåvitt forsätter rasa och har gjort så sedan Stare fick kicken av Gren.
Fortsätter blåvitt så här så blir det snart derbyn med Gais och Öis igen.
2018-07-09, 19:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagarn29
Finns det en Oldboys allsvenska? Ta med Alvbåge också!

Han behövs inte. Laget är å grymt bra ändå.
Alla Göteborgare drömmer våta drömmar varje natt. Saken är den att med dessa gamla gubbar så kan man sikta på div 1 södra på engång utan att passera superettan.

Om man nu ska vara lite seriös. Är verkligen Affane, Sakor, Ingebrigtsen och Bo Wiklander så jävla dåliga som Göteborgarna tycker?
Jag skulle mer tippa på att hela jävla föreningen är som en stor varböld. Namnet IFK Göteborg, Göteborg stad, Gamla Ullevi, faciliteter, Serneke Prioritet Arena och annat borde ju egentligen vara en fördel då tycker man. Men tydligen inte.
2018-07-09, 19:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Märkligt då hur den tidigare bra ekonomin kunde försätta oss i den situation som råder nu och några år tidigare.
Poya har fortfarande allt att bevisa. Blåvitt forsätter rasa och har gjort så sedan Stare fick kicken av Gren.
Fortsätter blåvitt så här så blir det snart derbyn med Gais och Öis igen.
Arne Erlandsen
Kjell Pettersson
Jonas Olsson
Mikael Stahre
Jörgen Lennartsson
Alf Westerberg

Alla dom har fått kritik. Undrar vem fan som är det rätta namnet egentligen?
Stefan Rehn?
2018-07-09, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jeremy Roenick

Alla Göteborgare drömmer våta drömmar varje natt. Saken är den att med dessa gamla gubbar så kan man sikta på div 1 södra på engång utan att passera superettan.

Om man nu ska vara lite seriös. Är verkligen Affane, Sakor, Ingebrigtsen och Bo Wiklander så jävla dåliga som Göteborgarna tycker?
Jag skulle mer tippa på att hela jävla föreningen är som en stor varböld. Namnet IFK Göteborg, Göteborg stad, Gamla Ullevi, faciliteter, Serneke Prioritet Arena och annat borde ju egentligen vara en fördel då tycker man. Men tydligen inte.

Spelar ingen roll vilka spelare man sätter in om det inte går att få dom att ge max.
Och här bär Poya ett stort ansvar.
2018-07-09, 19:45
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:

Affane och Boo-Wiklander tycker jag duger i IFK. Sakor minns jag enbart för hans mål mot Peking(?) efter att han varit på plan i ca 10 sekunder och Ingebrigtsen tror jag inte jag har sett spela.

Pengar är bra att ha men de ska investeras på ett bra sätt.
2018-07-09, 19:47
Medlem
bagarn29s avatar
Citat:
Arne Erlandsen
Kjell Pettersson
Jonas Olsson
Mikael Stahre
Jörgen Lennartsson
Alf Westerberg

Stefan Rehn?

Magnus Pehrsson, kan ha vara något?
2018-07-09, 19:50
Medlem
Citat:
Arne Erlandsen
Kjell Pettersson
Jonas Olsson
Mikael Stahre
Jörgen Lennartsson
Alf Westerberg

Stefan Rehn?

Även Rehn byttes ut som tillsammans med Jonas Olsson grejade det senaste SM guldet (2007)
Med Lennartsson vann blåvitt åtminstone svenska cupen 2015.
2018-07-09, 19:56
Medlem
Citat:
Affane och Boo-Wiklander tycker jag duger i IFK. Sakor minns jag enbart för hans mål mot Peking(?) efter att han varit på plan i ca 10 sekunder och Ingebrigtsen tror jag inte jag har sett spela.

Pengar är bra att ha men de ska investeras på ett bra sätt.
Jag tror att Affane håller bättre klass än att sitta på bänken i ett bottenlag i Allsvenskan. Även så Sakor.
Citat:
Magnus Pehrsson, kan ha vara något?
Finns det någon som kan vara något för IFK?
Citat:
Ursprungligen postat av zebop
Även Rehn byttes ut som tillsammans med Jonas Olsson grejade det senaste SM guldet (2007)
Med Lennartsson vann blåvitt åtminstone svenska cupen 2015.
Lennartsson har tagit mest poäng (63) någonsin med Blåvitt. Förlorade guldet typ på mållinjen också. Man ledde serien i 21 omgångar.
2018-07-09, 20:59
Medlem
Lurigfaxs avatar
Blytung hemmatorsk för bajen. Känns som att gnaget kommer öka takten under hösten och relativt enkelt plocka hem pokalen tyvärr.
2018-07-09, 21:00
Medlem
Commissarys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lurigfax
Blytung hemmatorsk för bajen. Känns som att gnaget kommer öka takten under hösten och relativt enkelt plocka hem pokalen tyvärr.

Vi brukar gå fram som ett tåg lastat med järnmalm på hösten så vi får väl hoppas.
2018-07-09, 21:20
Medlem
Julinhos avatar
Vafan var det här för skit?

En högerback med artros och en annan som får sidleds-danne se ut som Zidane mot Brasilien 2006. Solheim + Khalili på högerkanten är fan patetiskt. Ellos borta brukar vi ju spöa. Not.

4 p till för säkrat kontrakt.
2018-07-09, 21:34
Medlem
eternussermos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Julinho
Vafan var det här för skit?

En högerback med artros och en annan som får sidleds-danne se ut som Zidane mot Brasilien 2006. Solheim + Khalili på högerkanten är fan patetiskt. Ellos borta brukar vi ju spöa. Not.

4 p till för säkrat kontrakt.
Behövs nog 6p, annars håller jag med, fullkomligt värdelöst och mot Ellos har jag redan räknat med tre mål i baken.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in