2018-07-09, 11:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Falma
För att få chansen som utlänning i det svenska landslaget måste du visa att du är tre gånger bättre än en svensk i samma position eller ha turen att ingen klarar av eller vill ha den positionen du spelar i.
Trodde inte på det tills jag själv fick se vad de gjorde mot Durmaz.
Landslaget är väl ingen jävla välgörenhetsinrättning för utlänningar.

Även om du är utlänning så måste du prestera.
Citera
2018-07-09, 12:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av S0LD13R777
Ptjaa det enda som händer är att landslagen blir impopulär då ingen kan identifiera sig med de som springer runt på planen.
Frankrike har stora problem med just det, folk identifierar sig inte med laget då det är så mycket Afrikaner.

Blir som när svensk friidrott köper in afrikaner som legosoldater som vinner en massa skit men ingen bryr sig mer än PK sekten som bara bryr sig för att det är plikt för de att bry sig.
Fanns det där exemplet med den svarta kvinnliga löparen som inte gillar bögar som man köpt in som legoknekt, folk vet knappt vem det är och ingen blir speciellt glad då gulden som kvinnan presterar är köpta guld. Dvs. egentligen borde guldet höra till nationen hon är född och kommer ifrån inte Sverige.

Allt blir liksom falskt och plastigt som faan.

Bara titta på alla stora plastiga fotbollsklubbar, ingen riktig passion hos deras supporters och spelarna kostar multum. Köpt framgång, grymt patetiskt. Det är enbart yta, det är som facebook/instgram fast för fotbollslag. Tomma människor gillar sånt här och platsen där de finns flest tomma människor är på Södermalm i Stockholm, tomma människors Mekka. Helt själlösa.
Faktiskt ett väldigt bra inlägg. Allt är ytligt och går liksom på tomgång. Ritualer utan innehåll så att säga.
Citera
2018-07-09, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av FakYuToo
Jag försöker vara objektiv och då vet jag att förutsättningarna när man föds är detsamma för alla mänskliga raser.

Hur individen utvecklas efter födseln beror på arv och miljö.

Vilket är en objektivt felaktig åsikt som man bara kan anlända till om man vägrar ta till sig fakta.

ps. Med detta menar jag alltså att förutsättningarna inte är samma pga genetik, vid en omläsning ser jag att du kanske delar denna åsikten och att jag missförstod din post.
Citera
2018-07-09, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Achie
Vilket är en objektivt felaktig åsikt som man bara kan anlända till om man vägrar ta till sig fakta.

ps. Med detta menar jag alltså att förutsättningarna inte är samma pga genetik, vid en omläsning ser jag att du kanske delar denna åsikten och att jag missförstod din post.

Man skulle nog finna det högst lustigt ifall man åkte ner till Afrika och stötte på en stam som ränner omkring nakna och jagar med primitiva vapen. Man skulle nog tänka att de är primitiva och okunniga vildar.

Men hjärnan är fortfarande detsamma som vår och hjärnan är plastisk, vilket betyder att man kan ideligen lära sig och anpassa sig.

Nej, jag har aldrig trott på att en ras är överlägsen den andra intelligensmässigt oberoende av rapporter och forskningar. Rapporter är helt missvisande....den mänskliga hjärnans DNA är ursprungligen detsamma överallt.
Citera
2018-07-09, 13:32
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Man skulle nog finna det högst lustigt ifall man åkte ner till Afrika och stötte på en stam som ränner omkring nakna och jagar med primitiva vapen. Man skulle nog tänka att de är primitiva och okunniga vildar.

Men hjärnan är fortfarande detsamma som vår och hjärnan är plastisk, vilket betyder att man kan ideligen lära sig och anpassa sig.

Nej, jag har aldrig trott på att en ras är överlägsen den andra intelligensmässigt oberoende av rapporter och forskningar. Rapporter är helt missvisande....den mänskliga hjärnans DNA är ursprungligen detsamma överallt.

Du är ju totalt ignorant. Ta del av modern neurobiologisk och genetisk forskning istället. Det är enorma skillnader mellan folkgrupper/raser. Iofs låter det som att du avvisar alla vetenskapliga bevis som inte stödjer ditt enfaldiga tabula rasa tänkande. Det där med plasticitet har du helt missuppfattat förövrigt.
Citera
2018-07-09, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Divination
Du är ju totalt ignorant. Ta del av modern neurobiologisk och genetisk forskning istället. Det är enorma skillnader mellan folkgrupper/raser. Iofs låter det som att du avvisar alla vetenskapliga bevis som inte stödjer ditt enfaldiga tabula rasa tänkande. Det där med plasticitet har du helt missuppfattat förövrigt.

Vad menar du?

Att jag ska inställningen att icke-vita raser är idioter?

Är då vita idioter för asiater?
Citera
2018-07-09, 14:01
Medlem
Divinations avatar
Citat:
Vad menar du?

Att jag ska inställningen att icke-vita raser är idioter?

Är då vita idioter för asiater?

Jag menar det jag skrev. Att du bör ta till dig vad modern neurobiologisk och genetisk forskning visar. Man kan inte bortse ifrån det som är vetenskapligt korrekt bara för att man inte tycker om det.
Citera
2018-07-09, 14:07
Medlem
Memestars avatar
Citat:
Jag försöker vara objektiv och då vet jag att förutsättningarna när man föds är detsamma för alla mänskliga raser.

Hur individen utvecklas efter födseln beror på arv och miljö.
Men nu säger du emot dig själv. Om du medger att det delvis beror på arv så kan du ju inte också påstå att allas förutsättningar är lika.
Citera
2018-07-09, 14:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Memestar
Men nu säger du emot dig själv. Om du medger att det delvis beror på arv så kan du ju inte också påstå att allas förutsättningar är lika.

Hmmm...

Du har rätt i det avseendet gällande arv, då gener kan ändras eller muteras och då inkluderar jag inte konsekvenser pga inavel, incest, alkohol, droger, etc..

Men, jo, mitt påstående bör gälla ifall man utgår ifrån att barnet är friskt. Den mänskliga hjärnans volym, vikt och sammansättning är i grunden detsamma hos alla raser. Sedan finns det variationer inom vitt skilda områden som hjärnan ansvarar för...motorik, logik, matematik, musik, etc..
Citera
2018-07-09, 15:47
Medlem
Citat:

Så du tror att alla folkslags hjärnor är desamma av någon anledning, trots att vi har vitt skild hudfärg, medellängd, typiska ansiktsdrag, reagerar olika på mediciner, lider av olika typer av genetiska risker baserat på folkslag, osv osv osv, men av någon magisk jävla anledning så är alla folkslags hjärnor precis likadana?

Det hade varit helt absurt om du hade rätt, lyckligtvis behöver vi inte gissa för det finns ett berg av bevis som pekar på att så inte är fallet.
Citera
2018-07-09, 15:50
Medlem
Citat:
Hmmm...

Du har rätt i det avseendet gällande arv, då gener kan ändras eller muteras och då inkluderar jag inte konsekvenser pga inavel, incest, alkohol, droger, etc..

Men, jo, mitt påstående bör gälla ifall man utgår ifrån att barnet är friskt. Den mänskliga hjärnans volym, vikt och sammansättning är i grunden detsamma hos alla raser. Sedan finns det variationer inom vitt skilda områden som hjärnan ansvarar för...motorik, logik, matematik, musik, etc..

Detta är rent av fel och hur det verkligen ligger till finner du genom en enkel googling på "brain size race".
Citera
2018-07-10, 22:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RudyardKipling
Du vet ingenting. Jag talar om saker jag hörde på -90, -00 talet osv från fransoser och holländare. Konflikter baserade på rasism inom laget. Rasism i det här fallet är äkta rasism och inte bara PKs syn på rasism.

Bara så du vet, samma rasism frodas även i Sverige. Jag har insyn i ett allsvenskt fotbollslag i Sverige och i deras ungdomslag där spelarna är 15-17 går tongångarna "passa inte svenskarna". Jag har hört det från föräldrar till barn som spelat. Enligt den föräldern jag talade med slutar det flera lovande svenskar.

I skolan kan invandrare göra nästan vad som helst och allt ursäktas och sopas under mattan, men om svenskar sätter emot eller svarar emot så är det upp till rektorn och det blir utredningar om rasism, HMF och hatbrott. Fatta vilka konflikter, motsättningar och hat man bygger upp.

I min sons fotbollslag var det ett gäng invandrare från Balkan och MENA. De var stökiga i laget, struntade i vad tränaren sa osv. Tränaren sa till dem men det blev ingen större förändring. De kunde spela fult mot sina lagkamrater på träningarna. Några av de svenska barnen jag pratade med sa det är helt sjukt för de är så jävla kaxiga och sedan är de sämst på planen. Kan inte springa ordentligt, plufsiga, och noll spelförståelse.
Det hela slutade med att en svensk kille gav en schysst tackling under träningen och MENA-killen tog tag i svensken och slog honom flera gånger i ansiktet. Tränaren såg det inte, men sa till killen. Träningen efter skulle alla barnen och deras föräldrar komma på möte. Svenska föräldrar kom i stort sett mangrant men inga invandrarföräldrar. Efter det sa tränaren att han lägger ner laget.

Så frankrike var inte populära på 90-00? De vann vm 98 på hemmaplan. Kan man bli mer populär?

När det gäller rasism i holländska laget så var det något media fick det till pga att en bild togs där de mörka och vita satt vid olika bord när de åt.
Bråket handlade mer om lönerna. Halva startelvan spelade ihop i ajax och kluivert mm var inte nöjda med deras löner jämfört med bröderna de boer.
Detta var 95 när ajax tog hem cl. De kom till finalen året efter trots bråket.
Hiddink inte kunde hantera laget och förlitade sig för mycket på bröder boer och blind.
Något inte kluivert och davids orkade med då de var minst lika bra spelare. Kluivert hamnade i barca sen och vad han gjorde för dem vet nog alla.

Landslaget var dock fortfarande populärt. De orangeklädda fansen em 96 vm 98 är ju något som etsat sig fast i hornhinnan.

Och joo.. jag vet något.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in