2018-07-08, 23:34
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Men det verkar vara systerhax som skriver, eller missar jag något? Är datumet 6/1 eller 1/6?

Längre ner står HTD:s text som jag har för mig att S*sterhax ”norpar” ifrån (åtminstone ett tag) efter att hon börjar logga själv. Jag kan inte beskriva det bättre än så. Kan inte geocacharnas ”fackspråk”. Vad gäller datumet behöver jag en tolk: 01/06/2018; är det 1 juni 2018 eller 6 januari 2018?
Citera
2018-07-08, 23:35
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Senast igår verkade han iofs ganska utsövd och obekymrad, i alla fall av bilden att döma:

Ser drogad ut.
Citera
2018-07-08, 23:37
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Planerat mord?
Röja Lena ut vägen?
Alla scenarion känns faktiskt möjliga
Ingen annan ska få henne?
Citera
2018-07-08, 23:39
Medlem
Citat:
Tack för info! Fascinerande också hur han lyckas skriva en hel uppsats i en geocachelogg. Det kanske gjordes som förklaring efter att frågorna om hans pilotande kom upp här i tråden.

Det skulle inte förvåna mig det minsta! Betyder 01/06/2018 att det är skrivet 1 juni 2018?
Citera
2018-07-08, 23:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Det skulle inte förvåna mig det minsta! Betyder 01/06/2018 att det är skrivet 1 juni 2018?

Nej, det är skrivet i januari. Det ser du även på snöbilden som han publicerar.
Citera
2018-07-08, 23:48
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam

På denna geocache-sajt tillämpar man amerikanskt datumformat, dvs. månad/dag/år, så det innebär 6 januari 2018. Lägg även märke till att hans bild i loggen visar snö/vinter.

Rent tekniskt kan han ha skrivit loggen en annan dag, men datumet ska helst visa den tidpunkt för när cachen hittades. (Vilket innebär att han trots allt skrev sin lilla flyguppsats innan hela den här tråden startade. Tvärtemot vad jag råkade skriva i mitt förra inlägg så förekom han oss. Sorry, Mr. TD ifall du läser här).

Edit. Tvåa på pucken
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-07-08 kl. 23:55.
Citera
2018-07-08, 23:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Nej, det är skrivet i januari. Det ser du även på snöbilden som han publicerar.

Såg bilden nu lite för mycket snö för att vara i juni... Tack för infon
Citera
2018-07-09, 00:05
Medlem
Citat:
Tack för info! Fascinerande också hur han lyckas skriva en hel uppsats i en geocachelogg. Det kanske gjordes som förklaring efter att frågorna om hans pilotande kom upp här i tråden.

Det han skriver om att dyka ned och dra på full gas för att skrämmas verkar synnerligen omoget och omdömeslöst. Det är sådant som piloter förlorar certet för. Inte ett dugg förvånad dock.
Citera
2018-07-09, 00:07
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Det han skriver om att dyka ned och dra på full gas för att skrämmas verkar synnerligen omoget och omdömeslöst. Det är sådant som piloter förlorar certet för. Inte ett dugg förvånad dock.

Reagerade på samma sak
Citera
2018-07-09, 00:13
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moralensväktare
Det är självklart att man kan få minnesluckor.
Men om du utgår från att tala sanningen så underlättar det när du tänker tillbaka. Någonting du har varit med om minns du bättre än en saga du hittar på för stunden.

Dock brukar även vittnen som varit med om något fylla ut med sådant de inte noterat (vilket kan vara medvetet eller omedvetet gissande) , eller felplacera något i en sekvens av händelser, att den blå bilen körde före den röda fast det kanske var den röda som körde först och ingen blå bil fanns utan den andra var grön. Någon som ser sin granne ute och dricka kaffe på altanen kl 17.30 i stort sett varje dag kan vara säker att så också skett onsdag förra veckan fastän grannen då inte var hemma.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-09 kl. 00:15.
Citera
2018-07-09, 00:14
Medlem
Citat:
På denna geocache-sajt tillämpar man amerikanskt datumformat, dvs. månad/dag/år, så det innebär 6 januari 2018. Lägg även märke till att hans bild i loggen visar snö/vinter.

Rent tekniskt kan han ha skrivit loggen en annan dag, men datumet ska helst visa den tidpunkt för när cachen hittades. (Vilket innebär att han trots allt skrev sin lilla flyguppsats innan hela den här tråden startade. Tvärtemot vad jag råkade skriva i mitt förra inlägg så förekom han oss. Sorry, Mr. TD ifall du läser här).

Edit. Tvåa på pucken

Tack för hjälpen

Ooops!

Amerikanskt datumformat.

Snöbild=juni: nej

SD har INTE skrivit detta för att briljera i denna tråd då.

Om det han skriver är sant så verkar det som han har utbildat sig till yrkespilot en gång i tiden.
Nu är han förmodligen i stadiet ”vingklippt”, gissar jag.
Senast redigerad av Cloudedcrystalbeam 2018-07-09 kl. 00:37. Anledning: Tillägg
Citera
2018-07-09, 00:29
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:

Ja det finns ett märkligt omoget drag hos honom. Oavsett om han faktiskt gjort det eller skriver det av någon skruvat infall att försöka skryta. Ungefär som skribenten som sade att han bara flörtade hårt på nätet eller sms.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in