2018-07-08, 19:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Jo, jag ska rannsaka mig själv vad gäller tolkning av denna bild och text. Det finns givetvis risk för att jag ådragit mig ett ”tyck illa om SD-bilder-syndrom” efter vad som under lång tid framkommit om honom i tråden. Om så är fallet får jag försöka ta ett själsligt neutraliseringsbad innan läggdags.

Har SD jobbet kvar ? Lön ?
Varför köpa rödlappad mat när det finns billighetsalternativ typ på willys och ica basic?
Kan inte vara lätt om han mist jobbet och aldrig blir av med misstanke
Citera
2018-07-08, 19:31
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Varför köpa rödlappad mat när det finns billighetsalternativ typ på willys och ica basic?

Varför tycker du att han ska bli av med misstanken?
Vet du att han är oskyldig?
Citera
2018-07-08, 19:35
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81

Det var väl mer ett konstaterande om hur det ibland är snarare än ett tyckande i någon riktning?
Citera
2018-07-08, 19:36
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Jag tyckte inlägget snarare var, tja, lite beskäftigt kanske?

Ja, så kan man också tolka det. Lite som en lydig och snäll vovve som lärt sig sitta fint för att behaga och vinna betraktarens förtroende, kanske. Vet inte.
Citera
2018-07-08, 19:37
Medlem
Kollat igenom SD’s nyare bilder på geocach-sidan. Känner vi igen personerna han hänger med i den svängen? Är det random geo-vänner som ställt sig på SD’s sida? Tänker bl a på kvinnan på en bild tagen den 16/6, i all bedrövelse var det kul att hon bar en tröja med flamingotryck. För den som är intresserad av vad jag avser...googla flamingo betydelse.
Sen är det ett gäng män på bilder tagna den 22/6. Vilka är det?
Tror inte dessa personer har med mordet att göra, men intresserad av att veta om de är familj, vänner, etc
Citera
2018-07-08, 19:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81

Nej jag tycker de ska låsa in han om de vet att han är skyldig Och blir han inte inlåst och är skyldig så blir det inte lätt och jag frågade om han har lön
Det verkar lite konstigt att han lägger upp massa bilder om sitt liv nu
Citera
2018-07-08, 19:39
Medlem
Citat:

Det är ju inte billigast att köpa färdigmat men om han inte har en fungerande bostad så kanske han har begränsade möjligheter att laga mat, efter ett par dagar med frukt och grönt behöver man kanske animaliska proteiner och lite fett.
Citera
2018-07-08, 19:39
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Nej jag tycker de ska låsa in han om de vet att han är skyldig Och blir han inte inlåst och är skyldig så blir det inte lätt och jag frågade om han har lön

Okej då förstår jag hur du menade.
Så lätt att tolka inlägg fel
Citera
2018-07-08, 19:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det är ju inte billigast att köpa färdigmat men om han inte har en fungerande bostad så kanske han har begränsade möjligheter att laga mat, efter ett par dagar med frukt och grönt behöver man kanske animaliska proteiner och lite fett.

Ja men varför verkar han glad o lägger upp bilder ? Fattar inte det Han borde göra allt för att rentvå sej och inte sitta o visa upp
Citera
2018-07-08, 19:43
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Angående pejl, ping och fynd av mobil.

Mobilen pejlades. Enligt uppgifter (Aftonbladet) pingades den i ”närheten” av LW:s hem.
Sedan gjordes ”ett fynd” som kunde vara intressant för utredningen (enligt P4 Örebro) i ett skogsområde i krokarna.

LimeTime menar att det inte är mobilen.
Moralensväktare menar att det är mobilen.
Jag väljer att tro på den senare.

Frågan uppstår då varför GM inte förstör mobilen, dränker den, gräver ner den, whatever.

Hen kanske är slugare än så - enligt sej själv - och placerar den i ”ett skogsområde” åt ett visst håll som skulle kunna indikera någon GM från Andra sidan järnvägen, så att säga.

Edit.
Fyndet måste inte vara mobilen. Kan ju vara nåt annat. I övrigt stämmer det att LimeTime och Moralensväktare har helt olika åsikt om huruvida mobilen hittats eller ej.
Senast redigerad av StudebakerHog666 2018-07-08 kl. 19:55.
Citera
2018-07-08, 19:45
Medlem
Citat:

Även om han inte är skyldig är det nog också hyfsat drygt om många tror han är skyldig.
Citera
2018-07-08, 19:50
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:

Ja, hur pratas det på SD:s jobb? Kan inte tänka mig att han arbetar. Eller gör han det? Undrar var han bor? Hans hus är väl avspärrat? Det känns som om allt står stilla i utredningen. Ovissheten är mer än obekväm!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in