2018-07-06, 17:42
Medlem
Stoppat i mig 14mg xanor inom loppet av fyra-fem timmar. Känner mig trött och seg men jag skulle inte påstå att jag mår bra. Inte heller att jag kan sova. Bara fått 20st av farbror doktorn så det blir inte så mkt bättre än såhär. Lite tolerans sedan innan men absolut inget nämnvärt. Tagit i perioder med långa mellanrum och alltid efter ordination. Inga problem att sluta rakt av då.

Kan jag göra nåt för att få mer ut av detta? Känns så jäkla klent. Xanor är toppen när man har överjävlig ångest men i annat fall förstår jag inte tjusningen. Har en flaska vin hemma - folk verkar ha delade meningar om det där.. vad säger ni? Jag vill bara få nåt ut av skiten.

Tidigare brukat oxy men slutat och jag antar att man mer eller mindre medvetet jämför rusen vilket ju är helt meningslöst då de är två helt olika preparat. Känner inget rus på xanor. Bara jobbig trötthet utan att kunna sova. Oxy + xanor är däremot guld. Men det är ett avslutat kapitel i mitt liv.

Saknar oxy 😭
Citera
2018-07-06, 19:43
Medlem
Pandarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fantasnus
Stoppat i mig 14mg xanor inom loppet av fyra-fem timmar. Känner mig trött och seg men jag skulle inte påstå att jag mår bra. Inte heller att jag kan sova. Bara fått 20st av farbror doktorn så det blir inte så mkt bättre än såhär. Lite tolerans sedan innan men absolut inget nämnvärt. Tagit i perioder med långa mellanrum och alltid efter ordination. Inga problem att sluta rakt av då.

Kan jag göra nåt för att få mer ut av detta? Känns så jäkla klent. Xanor är toppen när man har överjävlig ångest men i annat fall förstår jag inte tjusningen. Har en flaska vin hemma - folk verkar ha delade meningar om det där.. vad säger ni? Jag vill bara få nåt ut av skiten.

Tidigare brukat oxy men slutat och jag antar att man mer eller mindre medvetet jämför rusen vilket ju är helt meningslöst då de är två helt olika preparat. Känner inget rus på xanor. Bara jobbig trötthet utan att kunna sova. Oxy + xanor är däremot guld. Men det är ett avslutat kapitel i mitt liv.

Saknar oxy 😭

Vinet kan ge väldigt olika effekt på olika människor och olika doser, ska de blandas så ska det göra med STÖRSTA försiktighet. Nu har ju du tagit ganska stor dos alpra och ett glas vin eller några klunkar gör ju naturligtvis mycket större skillnad än ifall du hade tagit 5 mg.

Vid lägre doser så blandar jag gärna med ett glas, det gäller att hålla sig till små mängder, men alla är olika och har olika tolerans, vissa kan ta ett par mg och hälla i sig uppåt 5 glas och klara det bra, medan vissa snear på samma mängd alpra och ett glas vin.

Har du god kontroll på dig själv så är det supertrevligt att blanda, skulle testa med att ta några klunkar, vänta ett tag kanske 20-25 min och se hur det känns och eventuellt ta några klunkar till. Skulle inte dricka mer än ett halvt-ett glas med tanke på mängden alpra
Citera
2018-07-06, 21:02
Medlem
JiseOnes avatar
Lyxat till det med 4 pentagoner för att fira helg P&U 66 <3 Och för er som bara sett Ksalol haha: Xanor 2mg depot, som är femkantiga
Citera
2018-07-07, 00:42
Medlem
Jag har 30st ksalol 1mg hemma, vilken dosering gör mig skön utan att bli trött och utslagen. Tog 1mg i måndags och 1mg i onsdags. Blev riktigt trött och seg båda gångera. Skall jag dela tabletten och köra eller kanske boosta med koffein typ. Har ingen tolernas ännu skall sägas
Citera
2018-07-07, 08:09
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGigante
Jag har 30st ksalol 1mg hemma, vilken dosering gör mig skön utan att bli trött och utslagen. Tog 1mg i måndags och 1mg i onsdags. Blev riktigt trött och seg båda gångera. Skall jag dela tabletten och köra eller kanske boosta med koffein typ. Har ingen tolernas ännu skall sägas

Att boosta med koffein lär inte förbättra ruset. På vilket sätt vill du bli skön? Alprazolam är bäst lämpat för att eliminera ångest, eller dämpa en AT.

"Ruset" man får av bensodiazepiner är främst för brukare som lider av ångest. Ångestlindringen för mig, tillika kontrasten mellan att ha ångest för att sedan se den försvinna, kan upplevas som ett rus. Lider du inte av ångest så kan det hända att benso inte är så kul.

Men om du vill bli flummig så skulle jag testa att poppa 2mg och dricka någon folköl eller två till
Citera
2018-07-07, 10:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mulle-Meth
Att boosta med koffein lär inte förbättra ruset. På vilket sätt vill du bli skön? Alprazolam är bäst lämpat för att eliminera ångest, eller dämpa en AT.

"Ruset" man får av bensodiazepiner är främst för brukare som lider av ångest. Ångestlindringen för mig, tillika kontrasten mellan att ha ångest för att sedan se den försvinna, kan upplevas som ett rus. Lider du inte av ångest så kan det hända att benso inte är så kul.

Men om du vill bli flummig så skulle jag testa att poppa 2mg och dricka någon folköl eller två till

Jag har lättare paranoia/torgskräck som jag förmodar att jag byggt upp genom användande av Amfetamin & Kokain, som jag har varit ren från nu i ca 3 månader.
Citera
2018-07-07, 10:15
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ElGigante
Jag har lättare paranoia/torgskräck som jag förmodar att jag byggt upp genom användande av Amfetamin & Kokain, som jag har varit ren från nu i ca 3 månader.

Har du provat klonazepam? Marknadsförs som Iktorivil eller Rivotril. Jag tycker själv att det ger samma ångestdämpande effekt som alprazolam, men utan dåsigheten.
Citera
2018-07-07, 13:08
Medlem
caecos avatar
Citat:
Har du provat klonazepam? Marknadsförs som Iktorivil eller Rivotril. Jag tycker själv att det ger samma ångestdämpande effekt som alprazolam, men utan dåsigheten.
Det skadar väl inte att testa. Men troligtvis är det för hög dos alprazolam. Alprazolam är ju en av de bensodiazepiner som är minst sederande.
Klonazepam är ju sederande bland annar p.g.a muskelavslappnande. Men det skadar ju inte att testa. Effekterna varierar ju från individ till individ.
Citera
2018-07-07, 22:28
Medlem
Mulle-Meths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av caeco
Det skadar väl inte att testa. Men troligtvis är det för hög dos alprazolam. Alprazolam är ju en av de bensodiazepiner som är minst sederande.
Klonazepam är ju sederande bland annar p.g.a muskelavslappnande. Men det skadar ju inte att testa. Effekterna varierar ju från individ till individ.

Förlåt, syftar du på användaren jag citerade eller på mig? Att jag tar för hög dos? Det är mycket möjligt, om du åsyftar mig, då jag inte har någon tolerans och vid vissa tillfällen tagit 2mg-4mg. Det är dock först vid dessa doser som ångesten försvinner, men man kanske bara ska dämpa den, inte eliminera den totalt.
Citera
2018-07-08, 09:36
Medlem
UndeadNinjas avatar
Citat:

Ikto har inte samma ångestdämpande effekt som Xanor. Ikto är en semibenso som i ytterst få fall skrivs ut mot ångest.

Citat:
Förlåt, syftar du på användaren jag citerade eller på mig? Att jag tar för hög dos? Det är mycket möjligt, om du åsyftar mig, då jag inte har någon tolerans och vid vissa tillfällen tagit 2mg-4mg. Det är dock först vid dessa doser som ångesten försvinner, men man kanske bara ska dämpa den, inte eliminera den totalt.

4mg är en rätt hög dos utan tolerans. Det motsvarar runt 40mg diazepam (stesolid) vilket är helt onödigt för att dämpa ångest. 2mg utan tolerans gör ett mycket bra jobb, tom 1mg kan göra underverk när man har svår ångest.
Citera
2018-07-08, 09:48
Bannlyst
tog första gången xanor 2st 1mg och somnade av som en gris, nästa dag så tänkte jag inte på det utan tog mina vanliga 400mg tramadol, rökte en gås och sen in en sväng och tog 2 mg xanor igen och ut och rökte en till joint senare och somnade av som en gris igen
Citera
2018-07-08, 11:20
Medlem
Popetoterors avatar
alla behöver inte vara dagsfärska varor i en gammal burk, men samtidigt så är det en gammal myt att tabletter blir gamla, det finns dock några undantag.
Att det inte slog på dig kan vara att du är van ned högre doser.

Mvh
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in