2018-07-08, 09:42
Medlem
QueenKoralls avatar
Har inte läst sedan sidan 1180

Är det lönt att läsa från där? Tänker om det har det framkommit något nytt?
Eller det är typ samma så jag kan börja läsa från igår/idag? 😅
Citera
2018-07-08, 09:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Då är det en olyckshändelse och bör inte leda till mord. Men visst, parametern finns där.

Jag ser nog lite annorlunda på skriken än vad du gör.

I och med att skriken pågick så pass länge så har GM haft tid och besinna sig,
backa av och ringa efter hjälp till henne.

Skulle tro att det kommer att stå ungefär så här i domen.

GM har visat en extrem råhet vid gärningen samt visat en total likgiltighet
inför offrets situation.
Domstolen bedömer därför att det råder försvårande omständigheter vid gärningen.
Därav kan endast livstids fängelse komma i fråga.

Ungefär så fast på juridikspråk.
Citera
2018-07-08, 09:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Skulle vara bra om dina teorier inte bara bygger på dina egna uppgifter, att ni har pratat med honom i telefonen.
Känner honom inte personligen, så nej.
Mina teorier kan väl bygga på egna teorier om ufo om så? Varför ska jag inte få skriva ned det som tillkommit mig?
Både det jag läser i deras loggar (alltså deras egna ord), vad vänner sagt och skrivit och vad jag själv upplevt...?!

Visste inte att kravet är att jag pratat med honom själv... och att det då bara gäller mig...???
Citera
2018-07-08, 09:51
Medlem
Handlrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Får inte ihop att en utbildad pilot jobbar som byggingenjör.
Beror lite på vilka han känner och umgås med, gissar jag.
Citera
2018-07-08, 09:54
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av QueenKorall
Har inte läst sedan sidan 1180

Är det lönt att läsa från där? Tänker om det har det framkommit något nytt?
Eller det är typ samma så jag kan börja läsa från igår/idag? 😅

Du kan börja läsa här 😂
Citera
2018-07-08, 10:05
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
I min och vår koll av andra personer i LW:s liv tittade jag lite på BeholderX (JH). Det var nått som inte stämt sedan länge, som jag inte riktigt förstått vad. Kommer inte ihåg riktigt var jag hörde det först, men det var direkt när hon försvann och/eller när hon just hittats.
Någon hade pratat med JH ELLER om det var någon annan i bilen som skulle till Norge. Det som sas var att Norgebilen var förbi LW:s hem för att plocka upp henne men det var redan avspärrat och detta var på tisdag morgon. Den uppgiften är jag ganska säker på, men eftersom det inte var en direkt uppgift, så kan det ha förvrängts eller missförståtts. Sedan fick vi det bekräftat att det var på onsdagen som bilen styrde mot Norge, så jag tänkte inte mer på det.

"Men, sas det inte att det var avspärrat?" tänkte jag.
"Ah, det var ju på onsdagen, och då var det kanske avspärrat!".
Men det stämde inte heller. Jag har fått av två oberoende att det inte var avspärrat på onsdag morgon och onsdag FM, varav en i Norgebilen.

Min partner har ju bättre minne, fast det var jag som pratade i telefonen. (Hen är otäck på att minnas detaljer som fladdrar förbi). JH hade sagt att det var på tisdagen dom for till Norge och var förbi LW:s hem, det var hen som pratade med JH på nått event eller liknade ganska säker på. Igår kväll så passade jag på att prata igen med hen (forboll går bort för oss!). Bekräftar att det NOG var tisdagen JH nämnde och att det var avspärrat då, men minnet ebbar ut med tiden.

Så JH säger initialt att dom var förbi på tisdagen och det var avspärrat då (detta sas innan hon hittats).
Sedan framgår det att Norgebilen var där på onsdag FM, och då var det inte avspärrat.

Då läser man lite loggar och ser att BeholderX och Lingonet geocachat under måndagen i Västerås. JH har sedan cachat i Uppsala under tisdagen. Första gången jag tittade var det 2st cacher, nu är det 3st loggade i Uppsala. Och sedan på onsdagen är det cacher mot Norge.

Läser man loggarna, både Lingonet och BeholderX så står det att dom är i Västerås under TISDAG i båda loggarna. Är båda dagvilda?

I BeholdeX logg för måndagen i Västerås står det:
"Jag kom med ett förslag under förra veckan till lingonet om att kanske dra till Västerås på tisdagen och plocka lite."

I Lingonets logg för måndagen i Västerås står det:
"...Och härom dagen så ringde han och tyckte tisdag var en bra dag...."

I BeholdeX logg för tisdagen i Uppsala så står det:
"En mycket märklig dag med olyckskänsla i magen tog sin början och växte sig allt starkare under dagen. Jag var dock på jobbet och gjorde min plikt. Dagen gick alldeles för segt men det rullade på i varje fall. På kvällen hade jag bokat tvättid då jag och lingonet var iväg till Västerås igår och cachade så jag kunde inte ta min vanliga tid och i morgon sticker jag och ett gäng iväg till Norge för att härja runt där veckan ut. Tankarna var inte direkt på Geocaching men när jag var färdig på arbetsplatsen tog jag bilen och drog iväg till Uppsala för att logga några burkar...."

Ja, dom är lite dagvilda, men så tittar jag vad BeholderX loggat på söndagen och då står det så är i loggen:
"Det var lördag. Det var morgon. Det var en inställd innebandyträning för..."
Loggen på lördagen lyder:
"Framme vid veckans sjätte dag som i folkmun brukar kallas lördag.....
Så här stämmer loggtexten med datumet.

Hur tänker jag? Mitt scenario är (HYPOTETISKT!!!):
Loggtexterna och datumen är förskjutna för att dölja nått.
Kan det vara så att JH var i Västerås under måndagen med Lingonet (som datumen visar, men texten ljuger) och cachade. Där blir han upphämtade eller skjutsad till Örebro och Lena.

Dom två hade ju nått på gång och Örebro - Västerås är inte långt ifrån varandra.
Anledningen är att båda dom ska med samma bil till Norge under onsdagen.
Så med den planeringen kan dom umgås, cacha och förbereda Norge under tisdagen.
Kan vara så att planen med Västerås var just tisdag, men tidigarelades och JH överraskade LW i hemmet. Hon kanske råkade ha en chattruta öppen med avslöjande text som han såg.

Scenariot att GM redan är inne hos LW och någon hon känner stämmer då. Nått får JH att reagera, går ut i ilska och besvikelse. Han går mot centrum (det är i riktningen mot planket). LW följer efter för att prata och förklara. Hon hinner i kapp honom vid planket......

Det kan finnas något i ditt resonemang. Jag fick också några funderingar när jag tittade på loggarna från den 14/5.

T.ex. att l*ngonet på WIG-cachen (=Where-I-Go) "Circles" skriver att "Denna hade B*holderX satt upp på listan och han var väldigt bestämd med att vi skulle beta av denna just idag". (Kan f.ö. tilläggas att denna cache ägs av m.g.l. och enligt loggarna kontaktade man honom för att hitta bättre. Cachen i sig verkar annars inte särskilt eftertraktad om man ser övriga loggar, den senaste hade gjorts i augusti 2017. Varför just denna cache blev så viktig där och då, samt att det är just m.g.l. som äger den, kan det betyda något?).

Efter denna cache verkar klockan bli mycket eftersom B*holderX skriver "Efter wig:en hade vi inte så mycket mera tid att spela på egentligen. Gjorde upp en plan att vi skulle besöka en trad som vi inte hittat här senast, den hade inte varit på rätt plats enligt co som nu fixat till den, och sedan ta oss an en till synes enkel och smidig multi för att sedan dra hemåt. Färden hem var lugn och behaglig utan någon större trafik".

Hur gick det med den multi-cache han nämner? För det verkar inte finnas någon logg på en sådan cache denna dag (med tanke på att han i wig-loggen skriver att "färden hem var lugn och behaglig", så kan man anta att han skrev loggen efter hemkomsten).

MEN om han nu skrev hela loggen efter hemkomst borde han väl med facit i hand vetat att de inte tagit den, i samma inlägg, omnämnda multi-cache?

På något sätt låter det att han försöker få det att låta som han, "trots den sena timmen tog/skulle ta sig an" ännu fler cacher, men eftersom det inte finns någon verifierad logg på den multi-cache han nämner, så kan hans lediga/obekräftade tidsspann under resterande kväll (14/5) de facto varit längre än han försöker de sken av
Senast redigerad av GilGrissom82 2018-07-08 kl. 10:21.
Citera
2018-07-08, 10:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82
Det kan finnas något i ditt resonemang. Jag fick också några funderingar när jag tittade på loggarna från den 14/5.

T.ex. att l*ngonet på WIG-cachen (=Where-I-Go) "Circles" skriver att "Denna hade B*holderX satt upp på listan och han var väldigt bestämd med att vi skulle beta av denna just idag". (Kan f.ö. tilläggas att denna cache äga av m.g.l. och enligt loggarna kontaktade man honom för att hitta bättre. Cachen i sig verkar annars inte särskilt eftertraktad om man ser övriga loggar, den senaste hade gjorts i augusti 2017. Varför just denna cache blev så viktig där och då, samt att det är just m.g.l. som äger den, kan det betyda något?).

Efter denna cache verkar klockan bli mycket eftersom B*holderX skriver "Efter wig:en hade vi inte så mycket mera tid att spela på egentligen. Gjorde upp en plan att vi skulle besöka en trad som vi inte hittat här senast, den hade inte varit på rätt plats enligt co som nu fixat till den, och sedan ta oss an en till synes enkel och smidig multi för att sedan dra hemåt. Färden hem var lugn och behaglig utan någon större trafik".

Hur gick det med den multi-cache han nämner? För det verkar inte finnas någon logg på en sådan cache denna dag (med tanke på att han i wig-loggen skriver att "färden hem var lugn och behaglig", så kan man anta att han skrev wig-loggen efter hemkomsten).

MEN om han nu skrev hela loggen efter hemkomst borde han väl med facit i hand vetat att de inte tagit den i samma inlägg omnämnda multi-cache? På något sätt låter det att han försöker få.det att låta som de, trots den sena timmen tog/skulle "ta sig an" ännu fler cacher, men eftersom det inte finns någon verifierad logg på den multi-cache han nämner, att hans lediga/obekräftade tidsspann under resterande kväll de facto varit längre än han försöker de sken av
Ja... det finns fler med lite konstiga formuleringar, datum och loggade cacher...
Citera
2018-07-08, 10:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GilGrissom82

T.ex. att l*ngonet på WIG-cachen (=Where-I-Go) "Circles" skriver att "Denna hade B*holderX satt upp på listan och han var väldigt bestämd med att vi skulle beta av denna just idag". (Kan f.ö. tilläggas att denna cache äga av m.g.l. och enligt loggarna kontaktade man honom för att hitta bättre. Cachen i sig verkar annars inte särskilt eftertraktad om man ser övriga loggar, den senaste hade gjorts i augusti 2017. Varför just denna cache blev så viktig där och då, samt att det är just m.g.l. som äger den, kan det betyda något?).

Hur gick det med den multi-cache han nämner? För det verkar inte finnas någon logg på en sådan cache denna dag (med tanke på att han i wig-loggen skriver att "färden hem var lugn och behaglig", så kan man anta att han skrev wig-loggen efter hemkomsten).

MEN om han nu skrev hela loggen efter hemkomst borde han väl med facit i hand vetat att de inte tagit den, i samma inlägg, omnämnda multi-cache?

På något sätt låter det att han försöker få det att låta som han, trots den sena timmen tog/skulle "ta sig an" ännu fler cacher, men eftersom det inte finns någon verifierad logg på den multi-cache han nämner, att hans lediga/obekräftade tidsspann under resterande kväll de facto varit längre än han försöker de sken av
Än mer konstigt är det att dom cachar på måndagen (inte jobbar).
På tisdagen skriver han att han jobbar, tvättar och geocachar (inte konstigt att hinna, han är totalt insnöad på geocaching).
Men sen, åker dom till Norge?!

Ledig på helgen.
Ledig på måndag.
Jobbar tisdag.
Till Norge på onsdag - Söndag.
Kan vara så, men känns.... konstigt. Kan vara att han måste täcka upp för någon. Detta var studenttider, men känns tillgjort och som en efterhandskonstruktion, av någon anledning...
Citera
2018-07-08, 10:20
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Det var nog jag som skrev den.
Det finns skärmdumpar på chatt 22:49 med någon.
Jag har fått det återberättat att någon i Norgegruppen fick ett meddelande 23:09. Först skrev hen 23:00 och sen 23:09. Min reflektion var just 00 kontra 09, men 0 och 9 ligger bredvid varandra.
En annan bekräftar att hen med läst 23:09, men kom på nu att det kan vara samma text som jag läst....
Etthuspålandet hade varit i kontakt med LW via Messenger vill jag minnas.
Hen la upp en skärmdump på detta, och korrigerade tidpunkten med ett par minuter. Det är inte den jag tänker på.

Det är Norge-gruppchatten jag söker. Det är ett par veckor sen jag läste den, tror jag. Jag kommer inte ihåg något speciellt ord i den så att jag kan söka - om det nu är en skärmdump (troligen).
Om det är en länk till någons blogg (?) så vet jag inte hur man söker.

Vore tacksam om du eller Någon kunde ge ett tips.
Citera
2018-07-08, 10:22
Medlem
Är helt med på att alternativa GM tas upp i tråden och förståelse för att en del inte kan tänka sig SD som utförare av mordet. Känner man en person har man ofta svårt att tro att denne kan vara kapabel till sådana hemskheter, det beteendet ser man väldigt ofta hos anhöriga, vänner och bekanta. Men gällande dessa alternativa GM, tror ni inte att dessa har blivit synade? 400 förhör har väl hållts och då borde ju något isf peka på någon annan misstänkt tänker jag..Deras alibin är säkert uppkollade och som jag tror täta. Det är väl inte så att åklagaren anför något personligt vendetta mot SD som gör honom misstänkt, det tjänar hon ingenting på utan snarare tvärtom då hon hamnar i den berömda skamvrån om så är fallet.
Citera
2018-07-08, 10:31
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Citat:
Jag vet att jag hört av dom som är nära till dom som åkte att det var tisdagen som gällde. Nu hittade jag ett par av deras loggar och det tyder på att dom åkte på ONSDAGEN (inte tisdagen som jag felaktigt tolkat/hört informationen).

Första loggen den dagen från rogernordin 2018-05-16
...
Vi lämnade onsdagen 16:e Maj kl 05.00 på morgonen och strax efter lunchtid var vi vid norska gränsen. Minibussen var fullpackad....

Och så kommer vi då till den tråkiga biten också. Under planeringens absoluta slutfas, slutade vi höra något från en av gruppens mest aktiva medlemmar. Vi fick en orolig känsla i magen, vi fick indikationer på att andra viktiga(re) saker inte blivit av heller. Ingen var heller hemma vid avresedagen. När vi senare i veckan fick beskedet att en kvinna hittats död nära hennes hem, befarade vi det värsta. Tyvärr bekräftades det när vi väl kommit hem. Det var Softpocahontas som hade hittats död. Så tragiskt, det går inte att beskriva. Under den korta tid jag hade haft förmånen att lära känna henne, som jag är oerhört tacksam för, så hade jag lärt känna en varm, generös, omtänksam, driven och intensiv trebarnsmor, som spred energi, glädje och kärlek omkring sig.

❤️ Vila i frid Softis, du lämnar ett ofattbart tomrum efter dig ❤️

På samma cache skriver BeholderX
Datum: 2018-05-16 - 2018-05-21
Resa: Från Stockholm via Örebro och en sväng i Norge fram till Arendal
Uppdrag: Besöka årets Mega Vikingevent i Norge och cacha
Medcachare: niebustgaard, Kolmeruusu, Kiwi Kitty, PixieM, rogernordin, Rymden ISS (och "Softis"❤ som skulle varit med och nu blev det endast i tankarna. Tillsammans: Team SweVi
Väder: Strålande sol i princip hela tiden
Jag sökte på ”Norge” och sen var det bara till att scrolla - här är inlägget jag farit efter.

Vet inte om det ger något, men det är skönt att ha funnit det.
Citera
2018-07-08, 10:37
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Detta styrker att resan till Norge gick av stapeln på onsdagen.
LW:s yngste son fyllde år på tisdagen.
Detta gör ju att vissas (bland andra mina) teorier att LW skulle resa bort på sonens födelsedag inte stämmer.

Under förutsättning att inte Norge-resan skjutits upp ett dygn när de övriga inte kunde få tag på LW...
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in