2018-07-07, 23:28
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av glendale
Bra skrivet.
Alla tänkande individer här (tyvärr inget alla kan beskyllas för på FB) förstår att den här postaren har en agenda att minimera SDs eventuella skuld i det här.

Ja så är det.
Tråkigt att man måste gå till personangrepp bara för att man tycker olika.
Bemöta argument är en sak men när det inte stannar där är det tråkigt
Citera
2018-07-07, 23:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja så är det.
Tråkigt att man måste gå till personangrepp bara för att man tycker olika.
Bemöta argument är en sak men när det inte stannar där är det tråkigt
Låt han fortsätta och tro att han gör nytta för SD. Förmodligen och till slut kommer det göra mer skada.
Citera
2018-07-07, 23:33
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Sedan kommer det spännande här:
Polisen söker av skogen med hundar. Dom hittar nått, enligt uppgift inte mobilen, så den uppgiften undrar jag över och är tveksam till. Varför fortsätter dom inte att söka där??? Den var ju pejlad dit!

Då finns det en hypotes till från mig... På fredagen hittas LW och då kallas hundarna dit istället och dom glömmer fortsätta söka efter mobilen, som nu ligger kvar. Eller kanske inte, då GM kan minnas exakt var den droppades och sökte reda på den en gång för alla.

Dvs GM är inte SD enligt dig, då han var 1. Utomlands 2. Under bevakning?
Citera
2018-07-07, 23:34
Medlem
Linxieloos avatar
Kan det tänkas att det hittades en mobil men att när den laddats och slagits på visade sig inte ha tillhört LW?
Citera
2018-07-07, 23:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Någon måtta får det faktiskt vara nu. Jag har försökt resonera med dig. Jag har försökt ignorera dig. Jag skulle kunna svara på dina angrepp, igen, men vi vet båda att du varken kommer lyssna eller visa mig respekt. Jag är inte den du går hårdast åt i tråden, men ditt beteende börjar urarta i en giftig mobbing-mentalitet och här säger jag ifrån.
Jag tänker bemöta dig så tydligt jag kan nu:

Du är INTE trådens polis, än mindre någon allvetande domare. Jag är INTE intresserad av dina förolämpningar. Du behöver INTE känna ett ansvar för att utbilda vare sig mig eller någon annan här. Du har INTE tolkningsföreträde i debatten eller andras inlägg. Och det är tyvärr lönlöst att diskutera med dig, oavsett hur välgrundade dina argument må vara, eftersom du hävdar dig med en retorik som dryper av härskartekniker.

Det är enkelt att göra sig viktig genom att förminska, förlöjliga och håna andra, men det känns kränkande, förstör tråden och får folk att dra sig från att delta. Testa att lyssna och fråga, istället för att attackera och förutsätta. Och vill du på allvar föra fram dina argument på ett sätt som går att ta till sig, visa lite respekt och ödmjukhet.

Bra skrivet!!
Citera
2018-07-07, 23:40
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Dvs GM är inte SD enligt dig, då han var 1. Utomlands 2. Under bevakning?
Varifrån kommer uppgiften att SD skulle ha varit under bevakning?
Citera
2018-07-07, 23:41
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Kan det tänkas att det hittades en mobil men att när den laddats och slagits på visade sig inte ha tillhört LW?

Fast med kortet från hennes mobil?
Citera
2018-07-07, 23:48
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Fast med kortet från hennes mobil?
Nej men i samma område som hennes mobil pingats
Citera
2018-07-08, 01:13
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Har SD låtit bli att vara otrogen för HDs skull? Han struntar nog i vilket, bara han kan flyga under radarn så gör han vad han vill?

Ja, det tror jag också.

Jag försöker bara öppna ögonen på HD
om hon läser tråden.
Citera
2018-07-08, 01:21
Medlem
gloriouslifes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Det vore väldigt intressant att veta hur mycket LW och SD hade kontakt den senaste tiden. Visste LW om resan till USA och att fd skulle med?
Om dom hade kontakt kanske någon av dom ville prata innan och SD kom förbi i bilen, LW gick ut och satte sig i bilen, dom blev oense och SD körde mot planket med LW i bilen. Stannade ilsket vid planket och LW sprang ut med SD efter sig. (Eller om han inte ville stå så länge utanför LW:s hus för att bli upptäckt och körde en bit).

Det tycker jag låter troligt.
Citera
2018-07-08, 01:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Människor måste väl ta ansvar för sina beslut. Så vem är då denne "TR"?

TR är en förkortning av Tingsrätt!
Citera
2018-07-08, 02:03
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Nej men i samma område som hennes mobil pingats

Anar att du har något du fnular kring om detta, skulle en annan telefon hittats av en slump på samma plats som LWs pingats i (kanske inte otänkbart om man bara kan lokalisera den till visst större område) eller menar du ifall GM tagit undan LWs och lagt dit någon annan? Det senare är ju svårt att se vitsen med dock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in