Citat:
Ursprungligen postat av
Snor-Johan
Det lätt fel om man klistrar i uppgifter utan att själv ha insikt i i domsamma.
Någon måtta får det faktiskt vara nu. Jag har försökt resonera med dig. Jag har försökt ignorera dig. Jag skulle kunna svara på dina angrepp, igen, men vi vet båda att du varken kommer lyssna eller visa mig respekt. Jag är inte den du går hårdast åt i tråden, men ditt beteende börjar urarta i en giftig mobbing-mentalitet och här säger jag ifrån.
Jag tänker bemöta dig så tydligt jag kan nu:
Du är INTE trådens polis, än mindre någon allvetande domare. Jag är INTE intresserad av dina förolämpningar. Du behöver INTE känna ett ansvar för att utbilda vare sig mig eller någon annan här. Du har INTE tolkningsföreträde i debatten eller andras inlägg. Och det är tyvärr lönlöst att diskutera med dig, oavsett hur välgrundade dina argument må vara, eftersom du hävdar dig med en retorik som dryper av härskartekniker.
Det är enkelt att göra sig viktig genom att förminska, förlöjliga och håna andra, men det känns kränkande, förstör tråden och får folk att dra sig från att delta. Testa att lyssna och fråga, istället för att attackera och förutsätta. Och vill du på allvar föra fram dina argument på ett sätt som går att ta till sig, visa lite respekt och ödmjukhet.