Citat:
Ursprungligen postat av
Sotern
Därför att jag inte är så godtrogen att jag tror på kriminella.
Sedan får du givetvis tro på vad du vill. Jag anser inte du vara "värdelös" för det.
Allright, är det parallell-samhälle al á USAs trailerparks och områden för dömda kriminella med fotboja som skall tillämpas menar du eller vad är din tanke?
Jag är inte godtrogen mot kriminella, fullständigt medveten om återfallsfrekvensen hos kriminella - men jag vill för allt i världen inte hindra dem som vill förändras ifrån att förändras. Är du så feg att du inte vågar skriva din åsikt på flashback, när du redan skrivit att du avskyr alla (dömda) kriminella oavsett brottshistorik? Konstigt av dig att inte kunna skriva ut lite mer distinkt hur du anser att samhället skall hantera kriminella, om du har ett avsky emot alla kriminella.
Eko.brott regleras mycket effektivt i lagboken, däremot så finns det inget som skriver hur man förhindrar brott hos andra sorters brottslingar, det är en mänsklig faktor som skall lösa det. Tänk sotern, om det bara fanns såna som dig, vilket fruktansvärt klimat det skulle vara för en kriminell, tänk hur svårt det skulle vara att inte gå fullt ut vid brott då, ex. personrån till mord. stöld-mordbrand et c. - spelar ju ingen roll? Alla kriminella är avskum.
Vad jag tror på, samt om jag anser att du är småsynt eller värdelös är absolut OT, vad som diskuteras är organisationen KRIS och deras medlemmar i relation till vad som skett i Almedalen i dagarna.