2018-07-07, 09:47
Medlem
NickSonnys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooheys
NMR utnjyttar våran yttrandefrihet,tyvärr.
Flytta till Nordkorea om du inte vill ha yttrandefrihet, din satans kommunist.
Citera
2018-07-07, 09:55
Medlem
Tooheyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av NickSonny
Flytta till Nordkorea om du inte vill ha yttrandefrihet, din satans kommunist.

Var har jag skrivit att jag inte vill ha yttrandefrihet,lär dig läsa innan du öppnar munnen och koomunist är det sista jag är.
Citera
2018-07-07, 10:02
Avstängd
scips avatar
Har kris fått ut sitt komunala bidrag nu så att dem har råd att åka till almedalen och Gotland för själva äger ju många inte ens skiten dom står och går i.

Om det är Halmstads avdelningen som är representerade så är ju inte ens hälften fd kriminella utan bara cykeltjuvar och vanliga gatupundare som på sin höjd tagit en volta på något behandlingshem för missbrukare.
Så frågan är vilka är dom största mupparna pundarna eller skinbulorna?

Och vad fan har dessa olika grupperingar inklusive då dom genuscertifierade henfittorna och HBTQ bögarna med sin pridflagga med en rent politiskt kampanjevecka att göra.

Detta bevisar ju att det verkligen har gått käpprakt åt helvete med det lilla korrupta böglandet lite lagom Sverige.
Senast redigerad av scip 2018-07-07 kl. 10:05.
Citera
2018-07-07, 10:05
Medlem
skillnads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DetskarsigmedIsis
De stod bakom dödsknarknazisterna och gjorde ingenting. Kriminella som hyllas för att de stod och lyssnade på grottfolket och är nu hjältar? Var i helvete är Sverige på väg kan man undra. Undra om deras brottsoffer vilka såg dem på TV tycker de är fantastiska.... Idiotiskt.
Det handlar om att få mer resurser förstår du väl. Tycka vad man vill men det hela var helt enkelt en mycket väl utförd propagandaaktion av KRIS. Om den var spontan eller organiserad på något vis är upp till var och en att fundera över.
Citera
2018-07-07, 10:09
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Jag vet inte vad du snackar om. Jag har inte skrivit något om att klippa bort händerna, öga för ett öga tand för en tand, eller någon synd. Så därför tänker jag inte svara på något jag inte skrivit.
Nej, det stämmer. Du skrev att alla f.d. kriminella är avskum som förtjänar den behandling du ger dem d.v.s. att avsky med all din samhälleliga kraft, för att dem har begått brott vid något tillfälle. Således undrade jag varför din syn var så svärtad och försökte göra referat ifrån bibeln gällande att elda på något som redan brinner eller lära sig förlåta, du hade tydligen inte kompetensen att formulera dig i den frågan, således är ju du en helt värdelös diskussionsanvändare, enbart skapt för att spy galla?
Citera
2018-07-07, 10:16
Medlem
Trevligt.kontos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av scip
Har kris fått ut sitt komunala bidrag nu så att dem har råd att åka till almedalen och Gotland för själva äger ju många inte ens skiten dom står och går i.

Om det är Halmstads avdelningen som är representerade så är ju inte ens hälften fd kriminella utan bara cykeltjuvar och vanliga gatupundare som på sin höjd tagit en volta på något behandlingshem för missbrukare.
Så frågan är vilka är dom största mupparna pundarna eller skinbulorna?

Och vad fan har dessa olika grupperingar inklusive då dom genuscertifierade henfittorna och HBTQ bögarna med sin pridflagga med en rent politiskt kampanjevecka att göra.

Detta bevisar ju att det verkligen har gått käpprakt åt helvete med det lilla korrupta böglandet lite lagom Sverige.

Axmyr är med i avd Halmstad. Han var på Gotland förra året åtminstone. Han har Rätt fint register. Intressant när två sekter kommer i konflikt. Hur samhällets utgångspunkt så är ju kris trevligare. Dom verkar ha metoder att tygla sin frustrstion över sakers tillstånd i större utsträckning.

Kris har mycket pengar. Bla från almäna arvsfonden och egen flyttfirma m.m.
Citera
2018-07-07, 10:18
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Nej, det stämmer. Du skrev att alla f.d. kriminella är avskum som förtjänar den behandling du ger dem d.v.s. att avsky med all din samhälleliga kraft, för att dem har begått brott vid något tillfälle. Således undrade jag varför din syn var så svärtad och försökte göra referat ifrån bibeln gällande att elda på något som redan brinner eller lära sig förlåta, du hade tydligen inte kompetensen att formulera dig i den frågan, således är ju du en helt värdelös diskussionsanvändare, enbart skapt för att spy galla?

Jag ska svara när du har kompetensen att formulera en svensk mening som är begriplig.
Citera
2018-07-07, 10:19
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Jag ska svara när du har kompetensen att formulera en svensk mening som är begriplig.
Som jag skrev i första inlägget: vad är det du har så strängt emot f.d. kriminella som valt att rehabilitera sig igenom att gå med och jobba inom KRIS, eller för den delen öht?

Nyckelordet är rationellt tänkande, du verkar ha Stockholmssyndrom till politiker, eller nåt.

Edit: Citerar mig själv från första inlägget, om du kan svara.

Din syn på "synden" (anm. brottsligheten) som KRIS kräver sina medlemmar att överge är sjuk, det du uttrycker om synden (brottsligheten) är samma som diverse utomeuropeiska länder hävdar om brott och straff, d.v.s. öga för ett öga samt en tand för en tand, är du som tidigare frågat: för att klippa bort händerna på en tjuv, bara för att han är en tjuv? (anm. anser du att brottsprevention skall utgå från att skapa en avväpnad individ eller en habiliterad individ, såsom KRIS gör? Nu är deras system inte 100% förvisso, men vilka system är det?)
Senast redigerad av GoUoD 2018-07-07 kl. 10:23.
Citera
2018-07-07, 10:26
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GoUoD
Som jag skrev i första inlägget: vad är det du har så strängt emot f.d. kriminella som valt att rehabilitera sig igenom att gå med och jobba inom KRIS, eller för den delen öht?

Nyckelordet är rationellt tänkande, du verkar ha Stockholmssyndrom till politiker, eller nåt.

Edit: Citerar mig själv från första inlägget, om du kan svara.

Din syn på "synden" (anm. brottsligheten) som KRIS kräver sina medlemmar att överge är sjuk, det du uttrycker om synden (brottsligheten) är samma som diverse utomeuropeiska länder hävdar om brott och straff, d.v.s. öga för ett öga samt en tand för en tand, är du som tidigare frågat: för att klippa bort händerna på en tjuv, bara för att han är en tjuv? (anm. anser du att brottsprevention skall utgå från att skapa en avväpnad individ eller en habiliterad individ, såsom KRIS gör? Nu är deras system inte 100% förvisso, men vilka system är det?)

Därför att jag inte är så godtrogen att jag tror på kriminella.
Sedan får du givetvis tro på vad du vill. Jag anser inte att du är "värdelös" för det.
Senast redigerad av Sotern 2018-07-07 kl. 10:28.
Citera
2018-07-07, 10:26
Medlem
killerboots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tooheys
NMR utnjyttar våran yttrandefrihet,tyvärr.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/6n7MAr/polisen-darfor-ingriper-vi-inte-mot-nazisterna

Jaha vi och dom vem äger yttrandefriheten då enligt dig då dåre?
Citera
2018-07-07, 10:31
Medlem
DetskarsigmedIsiss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skillnad
Det handlar om att få mer resurser förstår du väl. Tycka vad man vill men det hela var helt enkelt en mycket väl utförd propagandaaktion av KRIS. Om den var spontan eller organiserad på något vis är upp till var och en att fundera över.

Men vad roligt att de får lite mer pengar till fredagsfikat då. Frågan är fortfarande varför de hyllas som hjältar, jag såg då fan inte att de demonstrerade sina kriminell-kunskaper på bulorna. De stod precis som dödzisarna och lyssnade på Lööfs babblande.

Jaha, så om jag ställer mig bakom en gängkriminell i Malmö när han avlossar auto-bössan mot en snart-kränkt gosse som överlever. Är jag då också hjälte för jag stod bakom och gjorde inte ett skit?
Citera
2018-07-07, 10:31
Medlem
GoUoDs avatar
Citat:
Därför att jag inte är så godtrogen att jag tror på kriminella.
Sedan får du givetvis tro på vad du vill. Jag anser inte du vara "värdelös" för det.
Allright, är det parallell-samhälle al á USAs trailerparks och områden för dömda kriminella med fotboja som skall tillämpas menar du eller vad är din tanke?
Jag är inte godtrogen mot kriminella, fullständigt medveten om återfallsfrekvensen hos kriminella - men jag vill för allt i världen inte hindra dem som vill förändras ifrån att förändras. Är du så feg att du inte vågar skriva din åsikt på flashback, när du redan skrivit att du avskyr alla (dömda) kriminella oavsett brottshistorik? Konstigt av dig att inte kunna skriva ut lite mer distinkt hur du anser att samhället skall hantera kriminella, om du har ett avsky emot alla kriminella.

Eko.brott regleras mycket effektivt i lagboken, däremot så finns det inget som skriver hur man förhindrar brott hos andra sorters brottslingar, det är en mänsklig faktor som skall lösa det. Tänk sotern, om det bara fanns såna som dig, vilket fruktansvärt klimat det skulle vara för en kriminell, tänk hur svårt det skulle vara att inte gå fullt ut vid brott då, ex. personrån till mord. stöld-mordbrand et c. - spelar ju ingen roll? Alla kriminella är avskum.

Vad jag tror på, samt om jag anser att du är småsynt eller värdelös är absolut OT, vad som diskuteras är organisationen KRIS och deras medlemmar i relation till vad som skett i Almedalen i dagarna.
Senast redigerad av GoUoD 2018-07-07 kl. 10:37.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in