2018-07-06, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det kanske är så enkelt att Metro som skrev att det rörde sig om ett triangeldrama, fått tips om att att SD och LW haft ett förhållande samt att SD ligger i skilsmässa med HD.
Det räcker för att skapa en artikel om svartsjukedrama.
Min teori

Någon har alla gånger tipsat, det tror jag också.
Citera
2018-07-06, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Beslutet var ju att häva häktningen och försätta honom på fri fot. Man kan inte överklaga ett gynnande beslut.

Är du helt säker på det?

Gynnande å gynnande, åklagaren har fortfarande tillgång till tvångsmedel mot
honom.
Klicka på länken å läs längst ner.

https://minfil.com/oek4Pfedb8/8250C19F-1FDB-49F3-BEEF-971C746F981C.png
Citera
2018-07-06, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Inget i de tidigare ofredande- och misshandelsanmälningarna antyder väl heller att det skulle ha rört sig om ett triangel- eller svartsjukedrama. Den uppgiften måste ha lämnats till Metro och/eller polisen strax efter LW:s försvinnande.

Var det inte så att han hotade med att lägga ut nakenbilder i samma veva som hon delade hotellrum med MGL, nov 2016. Låter svartsjukt för mig.
Citera
2018-07-06, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Var det inte så att han hotade med att lägga ut nakenbilder i samma veva som hon delade hotellrum med MGL, nov 2016. Låter svartsjukt för mig.

Fast det va ju inte i går precis.
Citera
2018-07-06, 08:34
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Sådana tips kan säkert också ha lämnats till polisen och/eller Metro. Någonstans ifrån måste ju Metro ha fått den här idén om ett svartsjukedrama.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-06 kl. 08:47.
Citera
2018-07-06, 08:46
Medlem
Tror att polisen matade åklagaren med ensidiga bevis och la inte fram hela bilden. Där finns nog anledningen till att dom två fick gå.
Tror att dom jobbar väldigt hårt med just SD, så dom inte får ett bakslag senare, om det är han.
När (om) dom uteslutit honom, då kommer topsningen igång, för någon DNA från honom har inte hittats.

Ja! DNA testerna, dom prioriterade, är klara redan när dom satt på TR 1:a vändan, oavsett hur lång hanteringstid ni tror ALLT på NFC tar.
Citera
2018-07-06, 08:50
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Tror att polisen matade åklagaren med ensidiga bevis och la inte fram hela bilden. Där finns nog anledningen till att dom två fick gå.
Tror att dom jobbar väldigt hårt med just SD, så dom inte får ett bakslag senare, om det är han.
När (om) dom uteslutit honom, då kommer topsningen igång, för någon DNA från honom har inte hittats.

Ja! DNA testerna, dom prioriterade, är klara redan när dom satt på TR 1:a vändan, oavsett hur lång hanteringstid ni tror ALLT på NFC tar.

Källa på att DNA från SD inte hittats på Lena?
De kan ha träffats samma kväll eller dagarna innan så DNA kan finnas där utan att han är GM.
Vågat av dig att säga att det inte finns....
Citera
2018-07-06, 08:54
Medlem
Citat:

Det var väl för att han/Springare skrev på internet som Springare blev omplacerad till krimjouren.
När min mamma var polis så omplacerade de en del andra poliser pratade hon om vill jag minnas, så de brukar göra så.
Citera
2018-07-06, 08:56
Medlem
Citat:

Man måste först hitta något DNA på LW så att man har något
att matcha topsningen mot.
Citera
2018-07-06, 08:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Källa på att DNA från SD inte hittats på Lena?
De kan ha träffats samma kväll eller dagarna innan så DNA kan finnas där utan att han är GM.
Vågat av dig att säga att det inte finns....
Förtydligar då... DNA har inte hittats på sådant sätt som binder honom till gärningen.

Är det mer förståligt?
Citera
2018-07-06, 08:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Luxors
Det var väl för att han/Springare skrev på internet som Springare blev omplacerad till krimjouren.
När min mamma var polis så omplacerade de en del andra poliser pratade hon om vill jag minnas, så de brukar göra så.
Och då får biträdande utredningsledare gå med?
Citera
2018-07-06, 09:02
Medlem
Citat:
Förtydligar då... DNA har inte hittats på sådant sätt som binder honom till gärningen.

Är det mer förståligt?
Hur vet du detta?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in