2018-07-05, 23:53
Medlem
Lite mer skjutning i förorterna o bakslag för polisen , sen har ju svetsarn lovat hårdare tag nu dvs borde
göra hårda nedslag i orten 24/7 redan imorgon, men vilket aldrig kommer att hända utan alla verkar jobba åt Sd genom att ljuga rakt ut eller sprida floskler överallt,

SD 36% 9/9 " skrattar hela vägen till vallokalen"
2018-07-05, 23:54
Medlem
LibraryCops avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nibiru2011
Klart 30% för SD är helt osannolikt. Runt 15% är mer sannolikt.Tr3 skäl till det;
1. SD har "lånat" väljare från S M och KD som garanterat kommer återgå till sina tidigare partier lagom till valet
2. Sverige har inte tillräckligt många SD sympatisörer för att ge dom så mycket röster.
3. En röst på SD är i princip en bortslängd röst. Vill en tredjedel av befolkningen verkligen vaska sina röster?
Jag vet inte om du ägnar dig åt desperat propaganda eller självbedrägeri men om du verkligen tror på vad du skriver väntar dig ett bryskt uppvaknande efter valdagen!

1. Det ges inga sådana garantier. Det finns inget parti som lånar väljare (bortsett möjligen från KD som brukar få stödröster av M-väljare). Överlag är svenska väljare lättrörliga, gamla väljare dör, nya tillkommer. SD är väldigt stora bland unga väljare, vilket några skolval nyligen har visat.

2. Klart att Sverige har. Utvecklingen de senaste 5-10 åren har drivit väljarna rakt i famnen på SD. Det finns ingen gräns för hur många som kan rösta på SD. Alla tidigare försök att sätta gränser har visat sig stämma dåligt med verkligheten.

3. En röst på SD är inte bortkastad eftersom deras blotta närvaro i riksdagen begränsar de andra partiernas manöverutrymme. Storkoalitionen som behövs för att blocka SD leder till större likriktning för de övriga partierna eftersom de inte kan avvika från regeringslinjen.
2018-07-06, 00:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibraryCop
Jag vet inte om du ägnar dig åt desperat propaganda eller självbedrägeri men om du verkligen tror på vad du skriver väntar dig ett bryskt uppvaknande efter valdagen!

1. Det ges inga sådana garantier. Det finns inget parti som lånar väljare (bortsett möjligen från KD som brukar få stödröster av M-väljare). Överlag är svenska väljare lättrörliga, gamla väljare dör, nya tillkommer. SD är väldigt stora bland unga väljare, vilket några skolval nyligen har visat.

2. Klart att Sverige har. Utvecklingen de senaste 5-10 åren har drivit väljarna rakt i famnen på SD. Det finns ingen gräns för hur många som kan rösta på SD. Alla tidigare försök att sätta gränser har visat sig stämma dåligt med verkligheten.

3. En röst på SD är inte bortkastad eftersom deras blotta närvaro i riksdagen begränsar de andra partiernas manöverutrymme. Storkoalitionen som behövs för att blocka SD leder till större likriktning för de övriga partierna eftersom de inte kan avvika från regeringslinjen.

1. Nej finns inga garantier på att "otrogna" väljarna går tillbaka men en hel del talar för att de gör det som till exempel faktumet att om KD åker ut ur riksdagen så är Alliansens saga all.

2. Klart det finns en gräns för hur många som kan rösta på SD som bland mycket annat är ett regeringsodugligt parti. Gränsen ligger runt 15%.

3. Jo en röst på SD är bortkastad och slår med stor sannolikhet tillbaks på den som lägger den.

Mig väntar inget bryskt uppvaknad eftersom SD och deras stöd kommer klappa ihop inom kort.
2018-07-06, 00:21
Medlem
Gynekologstols avatar
Citat:
1. Nej finns inga garantier på att "otrogna" väljarna går tillbaka men en hel del talar för att de gör det som till exempel faktumet att om KD åker ut ur riksdagen så är Alliansens saga all.

2. Klart det finns en gräns för hur många som kan rösta på SD som bland mycket annat är ett regeringsodugligt parti. Gränsen ligger runt 15%.

3. Jo en röst på SD är bortkastad och slår med stor sannolikhet tillbaks på den som lägger den.

Mig väntar inget bryskt uppvaknad eftersom SD och deras stöd kommer klappa ihop inom kort.
1. Eftersom att människor röstar på vilket parti de vill så finns det per defintion inte några otrogna väljare. Dessutom så stämmer din tes mycket dåligt med verkligheten. SD har historiskt sett alltid gjort bra valspurtar.

2. Jag tror att gränsen ligger runt 40 procent just nu. Jag tror inte att SD kommer att få 40 procent i valet, men jag tror att antalat som kan tänka sig att rösta på dem ligger någonstans där.

3. Om man vill minska invandringen så är en röst på sjuklövern bortkastad.
2018-07-06, 00:23
Medlem
Smoothmans avatar
Citat:

Det är tur att riksdagsvalet bara är 74 dagar bort. Jag har gjort en sammanställning av dina senaste dagars inlägg. Bl a om "SD hamnar på 15%" och "att SD kommer att klappa ihop inom kort" samt allt annat trams. Räkna med ett långt inlägg med "Nibirus bästa" redan den 10 september
2018-07-06, 00:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gynekologstol
1. Eftersom att människor röstar på vilket parti de vill så finns det per defintion inte några otrogna väljare. Dessutom så stämmer din tes mycket dåligt med verkligheten. SD har historiskt sett alltid gjort bra valspurtar.

2. Jag tror att gränsen ligger runt 40 procent just nu. Jag tror inte att SD kommer att få 40 procent i valet, men jag tror att antalat som kan tänka sig att rösta på dem ligger någonstans där.

3. Om man vill minska invandringen så är en röst på sjuklövern bortkastad.

1. Klart det finns otrogna väljare nämligen de som verkligen är t.ex. moderater eller sossar men som gillar att vänsterprassla lite. Många av dessa går självklart tilbaks till frun/partiet som är deras stora kärlek.
2. SD kommer aldrig få mer än runt 15% där någonstans ligger gränsen.
3. Vill man verkligen det? Vill man hämma Svensk tillväxt?
2018-07-06, 00:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman
Det är tur att riksdagsvalet bara är 74 dagar bort. Jag har gjort en sammanställning av dina senaste dagars inlägg. Bl a om "SD hamnar på 15%" och "att SD kommer att klappa ihop inom kort" samt allt annat trams. Räkna med ett långt inlägg med "Nibirus bästa" redan den 10 september
Klart SD max får runt 15% SÅ Jag är inte orolig.
2018-07-06, 00:47
Medlem
RudyardKiplings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smoothman

Tack! Man kommer vilja gotta sig åt och vältra sig i all sorg, elände, frustration, gråt, skrik från PK under valvakan 9/9 och måndagen 10/9 så mycket det bara går. Det blir nog att titta lite på SVT och TV4 faktiskt. De måste ju redan nu har diverse krissamtal om hur man ska lägga upp sändningen beroende å hur stora SD blir och om AfS kommer in, KD, MP och L åker ut, S under 20% och M som kryper ner mot 15%.
2018-07-06, 00:56
Medlem
Citat:
1. Klart det finns otrogna väljare nämligen de som verkligen är t.ex. moderater eller sossar men som gillar att vänsterprassla lite. Många av dessa går självklart tilbaks till frun/partiet som är deras stora kärlek.
2. SD kommer aldrig få mer än runt 15% där någonstans ligger gränsen.
3. Vill man verkligen det? Vill man hämma Svensk tillväxt?

3. antar att du har missat att t.o.m. undersökningar som aftonbladet gjort visar att 70%+ - vill sänka invandringen? verkar också som att du har missat diverse NATIONALEKONOMERS analyser utav hur mycket invandringen kostar oss, det är alltså ingen investering vi pratar om, så vet inte varför du svamlar om tillväxt? det är inte direkt en hälsosam sådan ellä?
Senast redigerad av mastaflex 2018-07-06 kl. 00:59.
2018-07-06, 00:58
Medlem
8711s avatar
Sverigedemokraterna tar andraplatsen gällande kriminalpolitiken/lag och ordning och äldrepolitiken. I andra mätningar har Sverigedemokraterna tagit över förstaplatsen gällande kriminalpolitiken vilket är mycket bra och lovande för framtiden.

Citat:
Ökat förtroende för SD på flera politiska områden

Det visar att partiet lyckats bredda sin politiska palett. Delvis handlar det om att man utökat väljarbasen med ett ökat fokus på sjukvård och arbetsvillkoren för vårdpersonal för att nå fler kvinnor. Skola samt lag och ordning är andra områden där SD profilerat sig och lyft fram sina talespersoner.

https://samtiden.nu/2018/07/okat-fortroende-for-sd-pa-flera-politiska-omraden/

Citat:
Väljare beredda att överge sina gamla partier i Stockholm

Som Samtiden rapporterade om förra veckan har många väljare valt att fly från Moderaterna, Socialdemokraterna och Miljöpartiet i Stockholms stad. Nu ser det ut att kunna bli en liknande situation i landstinget. Hela 15 procent av väljarna säger sig vara beredda på att byta parti eller åtminstone överväga det som en följd av kontroverserna kring Nya Karolinska.

https://samtiden.nu/2018/06/valjare-beredda-att-overge-sina-gamla-partier-i-stockholm/
2018-07-06, 01:26
Medlem
KokaGrodas avatar
Inizio/AB borde släppa en mätning inom en vecka, deltog själv i en den 4 juli (tid kanske till 6 juli + några dagar att sammanställa + "rätt" dag för AB att publicera).
2018-07-06, 05:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LibraryCop

KD skulle lätt kunna profilera sig genom att säga som enda parti i riksdagen, -"vad än valresultatet blir kommer vi aldrig under några omständigheter samarbeta med sossarna"!

Skulle själv som SD-are överväga en röst på KD, och 7-9 % är säkert möjligt.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in