2018-07-05, 23:31
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag ställer frågan igen, för nått känns fel!
Jag har två uppgifter om ML (m.g.l.) och LW:s relation. Den ena är att den ligger längre tillbaka i tiden och den andra är att den var nu under våren.
Det som talar för att dom hade nått mellan sig under våren är loggar och att ML vart irriterad att LW skulle till Norge med BeholderX. Kan vara så enkelt att dom är bra vänner och hans irritation var att han ville med eller att dom pratat om att han och LW skulle åka, men det lät inte så enligt vittnet.

Sedan kommer vi till att ML tydligen är nyskild, NÄR? Då stämmer det eventuellt bättre att han kan haft en relation under våren.
Om hans relation var längre tillbaka i tiden, när i så fall och hur länge var han gift. Var det med en otrohetsaffär i så fall? Otäckt lik dom förutsättningarna SD har....

Sedan gillade jag inte dimridån som kom här i tråden att "glöm ML, han var i USA", men det visade sig att han kom hem den helgen.

Snälla, skriv inte nu "Sluta, SD sitter skäligen". Om vi släcker denna bubbla, kanske vi även kan närma oss SD om han är skyldig.... Tills SD är dömd så tror jag att vi ska spåna öppet om möjligheter.
BeholderX var i Västerås och loggade en Cache av M.g.l den 14/5. BeholderX sällskap lingonet verkar ha haft kontakt med CO M.g.l. https://www.geocaching.com/geocache/GC7460F_circles Ett märkligt sammanträffande?
Senast redigerad av Linxieloo 2018-07-05 kl. 23:33.
Citera
2018-07-05, 23:39
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Kan du länka till något inlägg där denna teori om ett triangel- eller svartsjukedrama förklaras på ett begripligt sätt?

Ja, vem/vilka sådde detta svartsjukefröt från början? Ofredande- och misshandelsanmälningarna kan ju rimligtvis inte ha kommit skuttandes på egna ben och hoppat upp i famnen på polisen när de larmades om LW:s frånvaro? Jag kanske har fel.
Citera
2018-07-05, 23:40
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Precis. Som jag skrev:

"Den tredje bilden är tagen med planket i ryggen, mot LWs radhus. En tjugotal meter framför den svarta volvon syns lite vitt, om man tittar noga. Det är LWs hus."

Larsingvarsfru: Samma bild fast inzoomad.
Polisens blå-vita plastband syns t om på bilden.

http://forumbilder.se/H7EVP/08e36b7d-73af-4fac-b4a9-67585e66b09a
Citera
2018-07-05, 23:45
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Ja, vem/vilka sådde detta svartsjukefröt från början? Ofredande- och misshandelsanmälningarna kan ju rimligtvis inte ha kommit skuttandes på egna ben och hoppat upp i famnen på polisen när de larmades om LW:s frånvaro? Jag kanske har fel.

Polisen kollar väl sina register det första de gör, antar jag.
Citera
2018-07-05, 23:45
Medlem
Citat:

Att gissa på UW känns inte allt för vågat tycker jag.
Citera
2018-07-05, 23:48
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Inget i de tidigare ofredande- och misshandelsanmälningarna antyder väl heller att det skulle ha rört sig om ett triangel- eller svartsjukedrama. Den uppgiften måste ha lämnats till Metro och/eller polisen strax efter LW:s försvinnande.
Senast redigerad av Draifos 2018-07-05 kl. 23:51.
Citera
2018-07-05, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Att gissa på UW känns inte allt för vågat tycker jag.

Jodå, så kan det ha varit. UW borde väl rimligtvis varit fullt informerad om anmälningarna?
Citera
2018-07-05, 23:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Polisen kollar väl sina register det första de gör, antar jag.

Jo, det väcker säkert deras intresse men svartsjukan kommer
troligen från någon form av munspelande, troligen UW.
Citera
2018-07-05, 23:58
Medlem
Citat:
Jodå, så kan det ha varit. UW borde väl rimligtvis varit fullt informerad om anmälningarna?

Det kände han säkert till.
Han va den första personen polisen pratade med.
Utgår ifrån att SD å UW knappast satt och bröt bröd tillsammans.
Citera
2018-07-06, 00:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Inget i de tidigare ofredande- och misshandelsanmälningarna antyder väl heller att det skulle ha rört sig om ett triangel- eller svartsjukedrama. Den uppgiften måste ha lämnats till Metro och/eller polisen strax efter LW:s försvinnande.

Nej. Anmälningarna verkar inte röra tredje part, utifrån vad jag förstår. Det tycker jag att vi kan få unna oss att konstatera, baserat på vad som framkommit hittills.
Citera
2018-07-06, 00:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75
Det kände han säkert till.
Han va den första personen polisen pratade med.
Utgår ifrån att SD å UW knappast satt och bröt bröd tillsammans.

Nej, dessa tu tjafsade nog aldrig om någon gemensam kvällsfika, om jag får gissa. Möjligen kan pajkastning varit på tapeten dem emellan?
Citera
2018-07-06, 00:12
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Nej. Anmälningarna verkar inte röra tredje part, utifrån vad jag förstår. Det tycker jag att vi kan få unna oss att konstatera, baserat på vad som framkommit hittills.
Börjar som flera andra här förstå att det här kan röra sig om en riktigt tragisk historia. Att man inte vill att saken skall komma till allmänhetens kännedom kan jag ha viss förståelse för, men åklagaren bör ju i så fall formellt avskriva SD från misstankar. Inte schysst att hålla en oskyldig som syndabock.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in