2018-07-04, 23:08
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Varför spärrades inte HD s hus av efter brottet ???????????

Vet inte hur du menar, men faktiskt skulle det kunna finnas något i det.

Jag tänker att de ändå åkt gemensamt på resa. De har delad vårdnad av barnen. De besöker kanske varandras hem vid olika tidpunkter.

Han skulle rent hypotetiskt gömt något där.

Men inte för att hon är involverad i mordet.
Citera
2018-07-04, 23:09
Medlem
Legenda77s avatar
På ca20 minuter sä hinner ju absolut en konflikt blossa upp och massor med saker hinner hända. Om mordet skett i stark affekt (som jag gissar) så behövs inte särskilt lång tid. Jag har personligen upplevt förloppet ”lugnt och fridfullt till kraftigt handgemäng” flera gånger och hade absolut kunna varit ihjältagen på mindre än 20 min.

Har man med den typen av ”kontrollerande” och våldsamma människor som ofta har nära till raseri så behövs det inte så mycket för att bägaren ska rinna över. Kan räcka med ett felaktigt ord eller tonläge så smäller det.
Citera
2018-07-04, 23:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Han kanske redan var hemma hos LW sedan någon timme innan den sista kontakten hon har med någon annan vid 23-tiden? De småpratade, hon fixade lite inför sonens födelsedag, svarade snabbt på en chatt eller vad det var inför Norgeresan. Allt medan SD var där. Plötsligt blir det upprörda känslor över något, hans svartsjuka tar över och de börjar bråka. Hon vill att han ska lugna sig, ber att de ska gå ut och gå en sväng och prata så att inte sonen ska vakna av upprörda röster?
Detta var en god tanke...
GM kan ju faktiskt varit hos henne!
Sett eller förstått att LW ska resa med BehokderX till Norge. Det blir surt (behöver inte ens vara någon dispyt eller gräl), han lämnar henne i vredesmod, arg, sårad och bitter.
Hon följer efter för att prata, vill inte att hen är arg på henne, dörren lämnas olåst/öppen. Hon har kommit lite efter, men hinner ikapp vid planket och där rinner sinnet över....
Citera
2018-07-04, 23:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum
Han kanske redan var hemma hos LW sedan någon timme innan den sista kontakten hon har med någon annan vid 23-tiden? De småpratade, hon fixade lite inför sonens födelsedag, svarade snabbt på en chatt eller vad det var inför Norgeresan. Allt medan SD var där. Plötsligt blir det upprörda känslor över något, hans svartsjuka tar över och de börjar bråka. Hon vill att han ska lugna sig, ber att de ska gå ut och gå en sväng och prata så att inte sonen ska vakna av upprörda röster?

SD ser inte jättestor ut, det kan ha varit så att hon som verkar vara muskulös, har kunnat brotta sig loss och skrika innan hann tog nya strypgrepp (?). Därför skrik varade så länge och i intervaller. Undrar om det fanns yttre tecken på våld även på SD och hur han isf bortförklarade det på förhöret? Någon som såg honom precis före USA-resan?
Citera
2018-07-04, 23:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Om Hd TROR??? Hon VET.
Två personer behöver inte vara inblandade i själva mordet. HD har bett SD om hjälp helt enkelt EFTERÅT. Mina spekulationer. De har gett varandra alibi, så gott det går. SD:s alibi verkar inte trovärdigt, men kan bero på att åklagaren gett sej fan på att han är GM.
HD skulle enl. tråden INTE följa med på USA-resan. Varför ändrade hon sej plötsligt? Inga papper hade hon iordning. DÄRFÖR kom dom inte in i landet. Och varför är allt plötsligt frid och fröjd i deras förhållande? Jo, "kilen" är likviderad. Dom kan t.om kosta på sej att driva med folk om hur bra dom mår.Självklart håller dom ihop för alltid nu. Ingen av dom vill se sina barns förälder bakom lås och bom?. Det blir ju ett antal år. Vore dom oskyldiga så skulle de visa lite mer respekt tycker man. Nä, dom är skyldiga. EN för mordet (HD). EN för medhjälp (SD).
Ger en alibi åt ena hållet, bör det även gälla åt andra hållet.
M.a.o. HD:s alibi har inget med SD att göra.
Kanske så enkelt att hon jobbade och har 10 vittnen.
I hennes hem kanske föräldrarna sov med sina barnbarn när mamman jobbade???
Citera
2018-07-04, 23:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
SD ser inte jättestor ut, det kan ha varit så att hon som verkar vara muskulös, har kunnat brotta sig loss och skrika innan hann tog nya strypgrepp (?). Därför skrik varade så länge och i intervaller. Undrar om det fanns yttre tecken på våld även på SD och hur han isf bortförklarade det på förhöret? Någon som såg honom precis före USA-resan?
Då skulle gan sitta skäligen direkt, tror jag.
Citera
2018-07-04, 23:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Ja, utåt sett iaf.
Personligen har jag väldigt svårt att se att två personer skulle vara involverade.

Om LW hade hittats i skogen kanskejag skulle ha lite mer öppning åt det. Då skulle det kanske tyda på att det kunde vara planerat. Men tror att det är ganska osannolikt att två personer skulle vara beredda att göra något så hemskt. Särskilt när man har barn. Och nu ligger de ju i skilsmässa också...

Nu tänker jag att det verkar vara ett impulsmord, särskilt med tanke på den illa valda fp. Att hon inte hittades, det var ju bara en slump. Skulle hon ha flyttats? Tror inte så mycket å det.

Jag kan ha helt fel om allt.
Hoppas det.
Jag tycker så synd om alla involverade barn.
Då är också alla mina spekulationer om SDs personlighet förmodligen fel också.

Tror att slumpen att han är anmäld två gånger av LW, den senaste inte tillbakadragen och att hon nu är död, i stort sett utesluter inblandning av annan part.

För det är väl det du är inne på? Eller minns jag fel?
Jag har lite varit inne på att SD i så fall kanske har utfört detta för att få komma tillbaka till frun, kanske med hennes goda minne. Det är ju lite otroligt att båda är lika morbida, men varför verkar allt så puttinuttigt om man ska skiljas?

De kände ju LW väl båda två men har någon av dem visat någon känsla om det?
Citera
2018-07-04, 23:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Ger en alibi åt ena hållet, bör det även gälla åt andra hållet.
M.a.o. HD:s alibi har inget med SD att göra.
Kanske så enkelt att hon jobbade och har 10 vittnen.
I hennes hem kanske föräldrarna sov med sina barnbarn när mamman jobbade???

Det var en god tanke 😊
Citera
2018-07-04, 23:28
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Radarfwd
Varför spärrades inte HD s hus av efter brottet ???????????
Man (läs Leif GW Persson) brukar säga att gärningsmannen i sådana här fall oftast är en närstående man (make, exmake, far, son, sambo, pojkvän osv.) till brottsoffret. HD verkar inte ha haft någon sådan relation till LW, och det fanns därför knappast någon anledning för polisen att misstänka henne eller spärra av hennes hus. Polisen har antagligen haft större anledning att intressera sig för t.ex. exmaken och eventuella pojkvänner (och deras bostäder).
Senast redigerad av Draifos 2018-07-04 kl. 23:32.
Citera
2018-07-04, 23:30
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Om Hd TROR??? Hon VET.
Två personer behöver inte vara inblandade i själva mordet. HD har bett SD om hjälp helt enkelt EFTERÅT. Mina spekulationer. De har gett varandra alibi, så gott det går. SD:s alibi verkar inte trovärdigt, men kan bero på att åklagaren gett sej fan på att han är GM.
HD skulle enl. tråden INTE följa med på USA-resan. Varför ändrade hon sej plötsligt? Inga papper hade hon iordning. DÄRFÖR kom dom inte in i landet. Och varför är allt plötsligt frid och fröjd i deras förhållande? Jo, "kilen" är likviderad. Dom kan t.om kosta på sej att driva med folk om hur bra dom mår.Självklart håller dom ihop för alltid nu. Ingen av dom vill se sina barns förälder bakom lås och bom?. Det blir ju ett antal år. Vore dom oskyldiga så skulle de visa lite mer respekt tycker man. Nä, dom är skyldiga. EN för mordet (HD). EN för medhjälp (SD).
Men det här var väl en oväntat vändning från dig, vad hände?
Citera
2018-07-04, 23:40
Medlem
notknapparens avatar
Citat:
Detta var en god tanke...
GM kan ju faktiskt varit hos henne!
Sett eller förstått att LW ska resa med BehokderX till Norge. Det blir surt (behöver inte ens vara någon dispyt eller gräl), han lämnar henne i vredesmod, arg, sårad och bitter.
Hon följer efter för att prata, vill inte att hen är arg på henne, dörren lämnas olåst/öppen. Hon har kommit lite efter, men hinner ikapp vid planket och där rinner sinnet över....

Det är också ett möjligt scenario.
Citera
2018-07-04, 23:49
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av notknapparen
Det är också ett möjligt scenario.
'GilGrissom82' har också varit inne på den här teorin, dvs. att det var LW som följde efter GM snarare än tvärtom. Allting faller på plats bättre då, och jag har ännu inte sett några bra invändningar mot den teorin:
(FB) Örebro: Lena Wesström försvunnen (hittad död) (2018-05-15)
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in