Citat:
Ursprungligen postat av
LimeTime
Det här fallet förbryllar mig. Det finns en person som är skäligen misstänkt och denne lever på som om inget hade hänt (ytligt sett). Vid hans sida finns hans fru, trots att de är separerade och skilsmässohandlingar är inskickade sen en tid tillbaka. Det här är knepigt!
Jag har tidigare dragit paralleller till mordet på Ida Fäsdberg, främst då det tog tid att hitta hennes kropp men att mordet ändå klarades upp. Den som mördade Ida var ingen duvunge. Inte heller kompisarna som hjälpte till att gömma kroppen och skyddade gärningsmannen. Även kompisarna till Billy Fagerström (mordet på Tova) ljög till en början men berättade snart sanningen.
Vad jag menar med mina exempel är att de runt SD, om han är skyldig, borde krackelera om de ens anar. Det här är inga gängmedlemmar eller hårdnackade kriminella.
Är SD såpass manipulativ att han lurar även de som står han närmast? Eller är de närmaste strutsar som stoppar huvudet i sanden?
Återigen, fallet förbryllar mig och jag kommer inte till rätta med dessa funderingar.
Enklaste svaret är oftast det rätta (inte alltid!)....
Enklaste svaret i umgänget med HD, JG o.s.v. kanske är att dom känner 100% säkerhet att han är oskyldig?!
Tänker med på HD:s agerande, även om han är hennes barns far och livskamrat sedan nästan 20 år, så har hon tagit ett par kliv mot skilsmässa och i detta läge skulle vara enkelt att accelerera den processen. Men ändå så är det precis tvärt om.
Tål att funderas på.