2018-07-04, 08:20
Medlem
Soterns avatar
Det är allmänt känt att åsikterna på Flashback är mer extrema än vad som kommer fram i vanlig media, MSM. De lutar mer åt höger än i MSM och här luftas ren främlingsfientlighet helt öppet. Något som inte kan göras i andra sociala medier som Facebook till exempel.
Anonymiteten är en garant för att folk kan säga precis vad de tycker utan att det får några sociala och rättsliga konsekvenser.
Flashback fungerar som en sorts säkerhetsventil i samhället där sådant som aldrig annars kan sägas nu kan framföras helt fritt.
Min undran är om här gömmer sig journalister, författare, kändisar och även politiker som utåt annars är politiskt korrekta, som här säger sitt hjärtans mening? Här kan de säga vad de verkligen tycker utan att riskera jobb och karriär.
Vi såg det i valet i USA och vi såg det med Brexit att under den politiskt korrekta ytan som MSN återgav fanns den sanna folkmeningen.
Flashback utgör ändå tio procent av Sveriges befolkning och har blivit en medial maktfaktor, så här borde rimligen finnas en hel del välkända skribenter och makthavare som ger uttryck för det där som inte låter sig sägas i MSM.
Så, speglar Flashback det riktiga Sverige?
Citera
2018-07-04, 08:29
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sotern
Det är allmänt känt att åsikterna på Flashback är mer extrema än vad som kommer fram i vanlig media, MSM. De lutar mer åt höger än i MSM och här luftas ren främlingsfientlighet helt öppet. Något som inte kan göras i andra sociala medier som Facebook till exempel.
Anonymiteten är en garant för att folk kan säga precis vad de tycker utan att det får några sociala och rättsliga konsekvenser.
Flashback fungerar som en sorts säkerhetsventil i samhället där sådant som aldrig annars kan sägas nu kan framföras helt fritt.
Min undran är om här gömmer sig journalister, författare, kändisar och även politiker som utåt annars är politiskt korrekta, som här säger sitt hjärtans mening? Här kan de säga vad de verkligen tycker utan att riskera jobb och karriär.
Vi såg det i valet i USA och vi såg det med Brexit att under den politiskt korrekta ytan som MSN återgav fanns den sanna folkmeningen.
Flashback utgör ändå tio procent av Sveriges befolkning och har blivit en medial maktfaktor, så här borde rimligen finnas en hel del välkända skribenter och makthavare som ger uttryck för det där som inte låter sig sägas i MSM.
Ja det gör det. Flashback berättar sanningen om Sverige. Facebook suger kuk! Jag vill spy varje gång jag hör ordet om den jävla PK-sidan! Man kan inte skriva saker på ren impuls där för då blir man avstängd! Sen kryllar det av mycket idioter där med.
Här kan man iallafall skriva blatte och neger.
Citera
2018-07-04, 08:36
Moderator
Pojken med guldbyxornas avatar
Tänk på regel 1.06.

Medier och journalistik --> Flashback
/Moderator
Citera
2018-07-04, 08:46
Medlem
Nej aldrig, inte ens i närheten. Det känns som den typiske Flashback användaren har aldrig varit utomhus utan upptäcker världen genom internet.
Citera
2018-07-04, 08:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Ja det gör det. Flashback berättar sanningen om Sverige. Facebook suger kuk! Jag vill spy varje gång jag hör ordet om den jävla PK-sidan! Man kan inte skriva saker på ren impuls där för då blir man avstängd! Sen kryllar det av mycket idioter där med.
Här kan man iallafall skriva blatte och neger.

Hur går det ihop att skriva saker på ren impuls (Underförstått att man får det på flashback när man inte får det på andra sidor), och att berätta sanningen om Sverige? I min värld är det bättre att ta reda på saker innan man öppnar käften eller åtminstonde fråga om det man inte vet, istället för att ösa galla.
Citera
2018-07-04, 08:57
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deformity
Hur går det ihop att skriva saker på ren impuls (Underförstått att man får det på flashback när man inte får det på andra sidor), och att berätta sanningen om Sverige? I min värld är det bättre att ta reda på saker innan man öppnar käften eller åtminstonde fråga om det man inte vet, istället för att ösa galla.
Skriver man blatte, neger, bögjävel osv på Facebook så får man en avstängning tack vare juden Mark cockzuckerberg och Facebookchefen i Sverige! Jag har skrivit många saker på Facebook på ren impuls. Därför är jag bannad.

Jag har tagit reda på många saker om det har landet! Jag vet mycket som andra tyvärr inte vet. Det finns alldeles för många blåögda sossar som tror blint på Stefan Röfven! Å ta reda på saker betyder ju olika för olika folk! Vissa tycker väl att jag ska gå runt i Rinkeby mitt i natten för att ta reda på vad som händer.
Senast redigerad av Freddeiboi98 2018-07-04 kl. 09:00.
Citera
2018-07-04, 08:58
Medlem
knasen79s avatar
Flashback är en grogrund för hat och extremism - där står de helt klart utan konkurrens. Facebook är inte mycket sämre, men där gror inte missnöjet - där skördas det.
Citera
2018-07-04, 09:04
Medlem
pelle_snusks avatar
Flashback är ett ställe där anonyma personer kan häva ur sig vilken skit som helst utan att riskera att bli faktakollade eller trakasserade. Om journalister skriver under eget namn i tidningarna riskerar de hat och att hotas (även deras familjer) av knäppgökar från olika politiska läger från yttersta högern till yttersta vänstern.

Det mesta som skrivs här passerar och skribenten riskerar på sin höjd en avstängning och kan då starta ett nytt anonymt konto och fortsätta missbruka tryckfrihet och den rätt till anonymitet som vi ändå ska ha.

Ja - det finns information på FB som inte kommer fram i vanliga kanaler men mycket är bara trams för att få igång en "debatt". Det man kan säga som är gott om detta är att öppna media - där man kan faktakontrollera och spåra källan - möjligen blir lite mer på tårna och skärper sig och att utbudet blir mindre ensidigt.
Citera
2018-07-04, 09:19
Medlem
gabrielle2s avatar
Citat:
Speglar MSN sanningen om Sverige måste du också ta med i frågeställningen.
Förmodligen är det någonstans mittemellan.
Det den ene gör skapar reaktioner hos andra
Jag tycker att det är bra att det finns ett forum där människor kan uttrycka frustrationen man kväver i övriga samhället.
Vems verklighet är mest sann?
Citera
2018-07-04, 16:11
Medlem
Citat:

Det kan sägas till fler samtidigt, på gott och ont.

Några säkerhetsventiler tror jag inte behövs, det går lika bra att svära över invandrarna när man träffar grannen utanför ICA. Fördelen med Flashback är att normalt folk kan läsa och kommentera knäppskallarnas åsikter.

Citat:
Ursprungligen postat av Freddeiboi98
Skriver man blatte, neger, bögjävel osv på Facebook så får man en avstängning tack vare juden Mark cockzuckerberg och Facebookchefen i Sverige!

Är det så viktigt att kunna skriva blatte och bögjävel kan du väl börja klottra? Eller fyll dagboken med det tills du är nöjd.
Citera
2018-07-04, 16:27
Medlem
Soterns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarIngaKompisar

Några säkerhetsventiler tror jag inte behövs, det går lika bra att svära över invandrarna när man träffar grannen utanför ICA. Fördelen med Flashback är att normalt folk kan läsa och kommentera knäppskallarnas åsikter.
.

Jag tror visst att det behövs säkerhetsventiler. När diskrepansen blir för stor mellan de styrande och de styrda kan det explodera. Till sist reser sig någon auktoritär upp och säger det där som alla tänkt men inte vågat eller kunnat säga; att kejsaren faktisk är naken och då kan det sluta riktigt illa. Det har hänt förr.
Flashback kan vara den säkerhetsventilen, eller en brygga mellan de styrda och de styrande som kan förhindra den avgrundstora skillnaden dem emellan.
Det hjälper inte att prata med grannen utanför ICA och det handlar inte bara om att prata skit om invandrarna utan om samhällets beskaffenhet i stort.
Citera
2018-07-04, 17:17
Medlem
Freddeiboi98s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JagHarIngaKompisar

Är det så viktigt att kunna skriva blatte och bögjävel kan du väl börja klottra? Eller fyll dagboken med det tills du är nöjd.
Ja det kan jag göra. Bra idé. Fan vad mycket skriverier det kommer bli då
"Rasistiskt klotter"
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här