Citat:
Ursprungligen postat av
LEMMOR
Svagt inlägg och svag retorik!
1. Det som sker nu på den Koreanska halvön, vet vi inte vad det renderar i, öht.
Jo, vi vet att det betyder fred och samarbete och det är ett oerhört stort steg framåt. Men det förstår inte du och det förstår man av din nästa punkt.
Citat:
Ursprungligen postat av
LEMMOR
2. Ett fredsavtal eller utökat samarbete, innebär inte per automatik, att den totalitära regimen och autokratin i Nordkorea upphör.
3. Om tex en "Konfederation", av något slag, mellan Nord och Syd uppstår, kan mycket väl nuvarande regim tillåtas bestå i Nord. Då lär befolkningen få leva under liknande villkor som idag!
4. Ja, jag vill se den nuvarande regimen förpassad till historiens sophög! Och det går mycket väl att uppnå utan krig, tex skulle fria val i både Nord och Syd vara en lösning, under förutsättning att Kim skulle tillåta detta, (Högst otroligt) varvid jag håller för högst troligt, att ett demokratiskt system såsom det idag ser ut i Sydkorea skulle segra, och Kim´s möjligheter att presidera ett enat Korea blev lika med noll.
Se verkligheten!
Du förminskar hela tiden betydelsen av fred. Det är mycket märkligt att det betyder så lite för dig. Även om du aldrig har upplevt krig, så kan man faktiskt föreställa sig hur det är, tycker jag. Att det är det värsta man kan råka ut för.
Folket på halvön har naturligtvis en helt annan uppfattning än du. För dem är ett fredsavtal en oerhört stor och viktig händelse. Detta är grunden för en stabilare tillvaro, mindre oro och rädsla. Du kan vara säker på att krigshoten som har pågått så länge har satt sin prägel på detta folk.
Och nu är det upp till koreanerna att forma sin framtid, det är de som skall avgöra i ALLA frågor. Vilka ledare de vill ha, vilket ekonomiskt system de vill ha osv.
Och vi skall respektera det och inte som du diktera hur DU vill att det vara. Vem tror du att du är? Varför skulle du vara mer kvalificerad än koreanerna att bestämma över DERAS framtid?