Citat:
Ursprungligen postat av
Slavik
Det finns ju en uppsjö av kolloidalt silver på ebay i olika koncentrationer. De få ingredienserna för STS är väldigt lätta att få tag på med. Det finns till och med färdiga sprayflaskor just för att göra femmade frön, sök på "Tiresia Mist" på ebay.
Varför krångla till det?
Det har alltid tagit ENORM tid att få hem saker från ebay och då får man väl en husrannsakan som vanligt. Jag har alla saker för att göra det och det ska inte vara några svårigheter att göra. Jag undrar bara om ration silvret vs vatten spelar någon roll.
Citat:
Ursprungligen postat av
kvm3
Notera att jag ej har kommenterat på den metod du beskriver eller gjort uttalanden om vilka energimängder som kan tänkas gå åt. Läs gärna om föregående svar några gånger till, så går det kanske upp ett ljus till slut.
Då kan du gärna kommentera det jag undrar istället för att om och om igen förklara vad ppm betyder.
JAG VET VAD PPM BETYDER!
Förklara istället tex hur många ppm 1g silver ger i 1L vatten av ett 9v batteri vilket är relevant information.
Om någon undrar varför deras planta mår dåligt förklarar jag inte om och om igen vad fotosyntes är för någonting då det är helt orelevant.