2018-07-03, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyabc
Jag trodde det var en resa med sina vänner, se mer av världen han inte hade utforskat än. Vad menar du?

Finns massor här i tråden och även youtube klipp med Tim på hans kanal
Där han berättar om resan till Peru där de tog grodgift, olika ritualer för att må bättre.
Kommer inte ihåg själva namnet, men läs i kommentarerna här, det har varit uppe jättemånga gånger.
Citera
2018-07-03, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Jösses, ser du inte själv hur du vrider och vänder på din version?

Inse att du bestämt dig för en åsikt och försöker pussla in all fakta utan att ifrågasätta om din åsikt är korrekt.

Självklart finns det undantag men om du går igenom varje detalj i det vi vet om Tim så blir det väl många undantag. Allt från hans så kallade depression till hur han tog livet av sig. Varenda detalj är ovanlig för att inte säga extremt udda.

Varför fortsätta snöa in på ett sådant spår när det finns ett helt annat spår som är mer sannolikt och där pusselbitarna stämmer. Han vart dödad

Ser inte du själv hur du vrider och vänder på allt, enligt Tim själv har han haft ångest sen 16 års ålder,
Men du kanske vet bättre än han själv.
Citera
2018-07-03, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av av.fan2012
But mental health problems can go over, when the situation that caused them, is over. I had this experience myself. Did you see Tim's interview from August 2017? It's just what he says.
Ok, it's possible that problems come back, of course. But I'm looking for any real proof not guesses, why f.ex. he perhaps went to Peru. It's a very beautiful country to spend time there. And if you are interested in spirituality and mysticism there are many interesting places.

Om du läser i tråden så står det varför han åkte till Peru, han berättar själv på sin youtube kanal, så det är inget påhitt. Problemen började också flera år innan turnerandet, det är heller inget påhitt, finns att läsa här på FB på hans eget konto.
Citera
2018-07-03, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KlokOchSnygg
Jösses, ser du inte själv hur du vrider och vänder på din version?

Inse att du bestämt dig för en åsikt och försöker pussla in all fakta utan att ifrågasätta om din åsikt är korrekt.

Självklart finns det undantag men om du går igenom varje detalj i det vi vet om Tim så blir det väl många undantag. Allt från hans så kallade depression till hur han tog livet av sig. Varenda detalj är ovanlig för att inte säga extremt udda.

Varför fortsätta snöa in på ett sådant spår när det finns ett helt annat spår som är mer sannolikt och där pusselbitarna stämmer. Han vart dödad

Vänder o vrider?
O om min åsikt är rätt lr inte spelar mindre roll, då det fortfarande är min åsikt som jag har rätt till.
O min åsikt är, vilket jag aldrig förnekat, fortfarande att han tog sitt liv tills annat bevisats.
Visst är det udda, men ni som har era konspirationsteorier för er har ju en annan tråd att diskutera det i.
Citera
2018-07-03, 13:27
Medlem
SvartaBjorns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klickklackbang
Det vet jag inte. Vet bara att när man börjar med SSRI (antidepressiva), så mår man EXTREMT dåligt och dom flesta blir självmordsbenägna även den som aldrig varit det förut. Har egen erfarenhet av det, hade varit deprimerad och nere men första veckan på SSRI blev det något helt annat, plötsligt satt jag och funderade på om det inte var en bra idé att strypa mig med duschslangen osv. En kompis hoppade ut från ett fönster på hög höjd på samma. Det är något som slår slint i hjärnan första veckan innan SSRI börjar verka som det ska. Exakt alla borde ha vak dygnet runt den tiden. Blandar man med alkohol blir det om möjligt ännu värre. Sedan om man överlevt den första smällen på SSRI så blir man ju mest avtrubbad på känslor överhuvudtaget. Tror inte man får ett behov av att skada sig då. Det kan ha varit något liknande som hände Tim, kanske hade han börjat med någon medicin som fick honom till att plötsligt begå självmord. Tror inte han hade planerat det iaf, mer impulsivt och ogenomtänkt.
Det är en sanning med modifikation.

Det är vanligt att man mår sämre vid insättning av SSRI/SNRI preparat men att de flesta blir självmordsbenägen stämmer inte även om det sker. Även vid utsättning av sådana preparat mår man ofta sämre under en period också.

Om man beaktar ovanstående så ser jag det osannolikt att han skulle påbörjat en sådan behandling vid tidpunkten för sin död just på grund av det du påpekar. Han skulle då högst troligt haft läkarkontakt som stämt av hur han mådde.

Däremot (och detta är enbart en spekulation) kan han känt att han mått bra och (som så många andra) bestämt sig för att avsluta en behandling utan stöd och som en följd av detta mått så pass dåligt att det triggat ett självmord.

Jag vill bara tillägga att inget framkommit att antidepressiva legat bakom hans mående utan det är en ren spekulation och förklaring hur dessa läkemedel fungerar.
Senast redigerad av SvartaBjorn 2018-07-03 kl. 13:31.
Citera
2018-07-03, 13:39
Medlem
SvartaBjorns avatar
Återigen:
Alternativa teorier om hans död (och till dessa räknas eventuellt mord) tas i tråden (FB) Alternativa teorier kring Avicii (Tim Berglings) död - 2018-04-20. Varningar utdelade.

(Note: If any comments made by me are unclear for members who are not fluent in Swedish just send me a PM and I will explain them in English.)

/Moderator
Senast redigerad av SvartaBjorn 2018-07-03 kl. 13:51.
Citera
2018-07-03, 16:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicka71
Om du läser i tråden så står det varför han åkte till Peru, han berättar själv på sin youtube kanal, så det är inget påhitt. Problemen började också flera år innan turnerandet, det är heller inget påhitt, finns att läsa här på FB på hans eget konto.
I know these posts he made on fb. I read them few weeks ago. As far as I know he writes about anxiety and mental disorder and that he, with the support of his brother David, looked for psychological help.
I remember that in the end he wrote that it became much better or he even got over it.
Al this happened before his career, and I hope his parents would not have let him travel round the world as a DJ with 18 or 19 years, if he had been seriously ill at that time. Otherwise they would have been more than irresponsible.
I think in the beginning of his career he was a bit 'intoxicated' by his success. This was my impression, when I saw the documentary. As a teenager he tried everything to make his music known to other people, without much success, but then suddenly (when Ash came in the game) everything changed.
He himself said the first years were amazing. The later problems were mainly caused by too much work and of course the constant pain and medication for month in 2012 and later in 2014 and 2015.
So I don't think his mental problems at the age 16,17 can be linked to his death in 2018. But this is only my personal opinion, I didn't know him, so I do not know more than you or anybody else here. It's of course possible that you are right and I am wrong. Different opinions make the forum interesting.

I wanted to watch the video about peru, you mentioned, because I don't know it. Do you have a link? I couldn't find it.
Citera
2018-07-03, 17:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klickklackbang
Tack! Bra!

Jag har för mig att någon länkade en bild eller video som skulle vara av TB efter hans självmord. Vet ej om det var på honom eller nån annan. Vem vet? Jag klickade inte/sökte inte efter det men minns nåt sånt iaf.
Citera
2018-07-03, 17:39
Medlem
Det är återkommande att TB:s mamma ska ha bott med honom en månad innan hans död. Jag är tämligen säker på att det är ett missförstånd och att man blandat ihop det med att AL i en intervju nämner att det var en fantastisk tid den månaden hon spenderade i LA typ efter nån av hans sjukdomsperioder 2014 eller så. I övrigt har jag inte läst någonstans att hon varit där i närtid. Snarare att de hade sporadisk kontakt p g a hans schema och distansen. Men jag har inga sparade länkar dessvärre.
Citera
2018-07-03, 18:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ickemedlem
Det är återkommande att TB:s mamma ska ha bott med honom en månad innan hans död. Jag är tämligen säker på att det är ett missförstånd och att man blandat ihop det med att AL i en intervju nämner att det var en fantastisk tid den månaden hon spenderade i LA typ efter nån av hans sjukdomsperioder 2014 eller så. I övrigt har jag inte läst någonstans att hon varit där i närtid. Snarare att de hade sporadisk kontakt p g a hans schema och distansen. Men jag har inga sparade länkar dessvärre.
Maybe you are right, because the month before he went to Oman (march) he worked on the new album and Neil Jacobson wrote that they worked almost day and night and he often had to remember Tim to eat or sleep.
And in february Tim was in Stockholm for a while, we know this because Ash told in his post, that he and Tim met at 17th of february in Stockholm.
Citera
2018-07-03, 19:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av av.fan2012
I know these posts he made on fb. I read them few weeks ago. As far as I know he writes about anxiety and mental disorder and that he, with the support of his brother David, looked for psychological help.
I remember that in the end he wrote that it became much better or he even got over it.
Al this happened before his career, and I hope his parents would not have let him travel round the world as a DJ with 18 or 19 years, if he had been seriously ill at that time. Otherwise they would have been more than irresponsible.
I think in the beginning of his career he was a bit 'intoxicated' by his success. This was my impression, when I saw the documentary. As a teenager he tried everything to make his music known to other people, without much success, but then suddenly (when Ash came in the game) everything changed.
He himself said the first years were amazing. The later problems were mainly caused by too much work and of course the constant pain and medication for month in 2012 and later in 2014 and 2015.
So I don't think his mental problems at the age 16,17 can be linked to his death in 2018. But this is only my personal opinion, I didn't know him, so I do not know more than you or anybody else here. It's of course possible that you are right and I am wrong. Different opinions make the forum interesting.

I wanted to watch the video about peru, you mentioned, because I don't know it. Do you have a link? I couldn't find it.

Here he explains the main reason he went to Peru was to do Ayahuasha

Starts at 31.30
https://youtu.be/Yy1zXrT9Cts
Citera
2018-07-03, 20:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Oaktothegrove
Here he explains the main reason he went to Peru was to do Ayahuasha

Starts at 31.30
https://youtu.be/Yy1zXrT9Cts
Thank you for the link. It was interesting. As he says it was an unusual, cool experience for the whole group. I read the explanations on wikipedia about the substance, the effect a.s.o.
I still don't see, why this should be a proof that Tim suffered from a mental illness during that time and later on in 2018.
The way he speaks about it, seems more like curiosity. What do you think?
Senast redigerad av av.fan2012 2018-07-03 kl. 20:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in