2018-07-03, 08:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Charlisangel
Kan nog med 110% säkerhet säga att någon sådan bild har jag inte sett i tråden, och att det isåfall inte har varit Tim. Troligen finns där bilder men inga som varit i omlopp.

Tack! Bra!
Citera
2018-07-03, 08:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av krauthammer
Funkar SSRI-preparat mot den sortens smärta?

Det vet jag inte. Vet bara att när man börjar med SSRI (antidepressiva), så mår man EXTREMT dåligt och dom flesta blir självmordsbenägna även den som aldrig varit det förut. Har egen erfarenhet av det, hade varit deprimerad och nere men första veckan på SSRI blev det något helt annat, plötsligt satt jag och funderade på om det inte var en bra idé att strypa mig med duschslangen osv. En kompis hoppade ut från ett fönster på hög höjd på samma. Det är något som slår slint i hjärnan första veckan innan SSRI börjar verka som det ska. Exakt alla borde ha vak dygnet runt den tiden. Blandar man med alkohol blir det om möjligt ännu värre. Sedan om man överlevt den första smällen på SSRI så blir man ju mest avtrubbad på känslor överhuvudtaget. Tror inte man får ett behov av att skada sig då. Det kan ha varit något liknande som hände Tim, kanske hade han börjat med någon medicin som fick honom till att plötsligt begå självmord. Tror inte han hade planerat det iaf, mer impulsivt och ogenomtänkt.
Citera
2018-07-03, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av klickklackbang
Det vet jag inte. Vet bara att när man börjar med SSRI (antidepressiva), så mår man EXTREMT dåligt och dom flesta blir självmordsbenägna även den som aldrig varit det förut. Har egen erfarenhet av det, hade varit deprimerad och nere men första veckan på SSRI blev det något helt annat, plötsligt satt jag och funderade på om det inte var en bra idé att strypa mig med duschslangen osv. En kompis hoppade ut från ett fönster på hög höjd på samma. Det är något som slår slint i hjärnan första veckan innan SSRI börjar verka som det ska. Exakt alla borde ha vak dygnet runt den tiden. Blandar man med alkohol blir det om möjligt ännu värre. Sedan om man överlevt den första smällen på SSRI så blir man ju mest avtrubbad på känslor överhuvudtaget. Tror inte man får ett behov av att skada sig då. Det kan ha varit något liknande som hände Tim, kanske hade han börjat med någon medicin som fick honom till att plötsligt begå självmord. Tror inte han hade planerat det iaf, mer impulsivt och ogenomtänkt.
Alla mår dock inte så när de påbörjar behandling på SSRI.
Citera
2018-07-03, 10:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nicka71
Jösses, du har ju ingen koll alls på Tim, har du ens sett dokumentären.. tror du han sitter och ljuger där när han gång på gång säger att han har ångest och får mediciner för det, samt starka mediciner mot smärta. Har du hört talat om psykiskt sjuka personer med självskadebeteende, de njuter av smärta och att skada sig, psykoser kan man också få, och då vet du inte vad du gör. I samband med starka mediciner, ångest och en ev. Psykos så är det självklart att du kan skära dig i halsen med en trasig flaska.

Ännu tydligare att du inte läst eller kollat upp fakta om Tim när du inte ens vet att han hade en hund.
Hunden är med jättemånga gånger i dokumentären och på bilder, så du verkar inte ha speciellt mycket koll.Så med detta menar du att ingen med djur kan ta livet av sig, men med fru/man föräldrar, barn m,m så är det inget konstigt. Ta reda på mer fakta innan du säger dig veta hur saker och ting gått till.
Finns en annan tråd här som jag tror du passar bättre i, alternativa dödsorsaker av Tim Berglings död eller liknande.
You make the same mistake as most people. They saw the documentary which discribes Tim's mental problems until 2016, when retired. Nobody denies alcohol problems and and mental problems during his dj-career. But I think what the person you qoute wants to say, and it's also my opinion, is that it's not right to conclude from what people have seen in the documentary to his psychic state at the 20.04.2018.
There are almost 2 years in between. We have only little information about this time, but what he himself said and the few statements by people, who met him or worked with him in 2018 gives no evidence for a mental illness or alcohol problems in 2018.
Senast redigerad av av.fan2012 2018-07-03 kl. 10:36.
Citera
2018-07-03, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av av.fan2012
You make the same mistake as most people. They saw the documentary which discribes Tim's mental problems until 2016, when retired. Nobody denies alcohol problems and and mental problems during his dj-career. But I think what the person you qoute wants to say, and it's also my opinion, is that it's not right to conclude from what people have seen in the documentary to his psychic state at the 20.04.2018.
There are almost 2 years in between. We have only little information about this time, but what he himself said and the few statements by people, who met him or worked with him in 2018 gives no evidence for a mental illness or alcohol problems in 2018.

Han hade psykiska problem ända sedan 16 års ålder. Sista konserten var i aug-16.
Alltså gick det 1 1/2 år. Psykiska problem går inte över så lätt som ni tror.
Varför tror du han åkte till Peru? För att han mådde bra?
Citera
2018-07-03, 10:47
Medlem
Citat:
Han hade psykiska problem ända sedan 16 års ålder. Sista konserten var i aug-16.
Jag trodde det var en resa med sina vänner, se mer av världen han inte hade utforskat än. Vad menar du?
Citera
2018-07-03, 10:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Resursteam
Det finns även dom som är introverta o känsliga som ger sig in i saker som är halsbrytande för många andra.
Därför att hans passion var större än hans ångest o han drevs av en dröm..
Han var dessutom väldigt ung när han träffade Ash, vilken tonåring kan motstå att alla planer o drömmar som dom målade upp för honom.
Men hans ångest fortsatte som han på olika sätt försökte mota bort.
Ingen vet hur det gått till, men jag har inte alls svårt att förstå hur han hamnade där han gjorde..
Det finns som sagt många med god kunskap om psykiska sjukdomar härinne, o vill inte på nåt sätt påvisa att jag kan o vet bäst.
Men jag fick frågan vilken erfarenhet jag hade.

Jösses, ser du inte själv hur du vrider och vänder på din version?

Inse att du bestämt dig för en åsikt och försöker pussla in all fakta utan att ifrågasätta om din åsikt är korrekt.

Självklart finns det undantag men om du går igenom varje detalj i det vi vet om Tim så blir det väl många undantag. Allt från hans så kallade depression till hur han tog livet av sig. Varenda detalj är ovanlig för att inte säga extremt udda.

Varför fortsätta snöa in på ett sådant spår när det finns ett helt annat spår som är mer sannolikt och där pusselbitarna stämmer. Han vart dödad
Citera
2018-07-03, 11:02
Medlem
Citat:
But mental health problems can go over, when the situation that caused them, is over. I had this experience myself. Did you see Tim's interview from August 2017? It's just what he says.
Ok, it's possible that problems come back, of course. But I'm looking for any real proof not guesses, why f.ex. he perhaps went to Peru. It's a very beautiful country to spend time there. And if you are interested in spirituality and mysticism there are many interesting places.
Citera
2018-07-03, 11:25
Medlem
Kan man lyssna på hans nya skiva än? Eller när kommer låtarna. Nån som vet??
Citera
2018-07-03, 11:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Whyabc
Jag trodde det var en resa med sina vänner, se mer av världen han inte hade utforskat än. Vad menar du?
I thought that too. And he looks really good on the pictures from that time.
Citera
2018-07-03, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TimFa
Kan man lyssna på hans nya skiva än? Eller när kommer låtarna. Nån som vet??

Varsågod:

https://youtu.be/WxL7julLqUs
https://youtu.be/9cbJUzZVAmU
Citera
2018-07-03, 12:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carolina1993
The answers to the following questions wouls perhaps help to solve the riddle:
Why did he decide to spend his holidays in Oman?
Why really did he extend his vacation?

But at the moment there seems to be no possibility to get the answers.
I just found that a large IT-fair took place in Muscat.
The motto was:
"Showcasing trends & breakthrough technologies that impact the way people live, communicate, work & network in the 21st century, Comex will be held from 23 - 28 April 2018."

So it can be true, that in preparation of this big event important people from It-industry were in Muscat already a few days earlier.

I'm looking for a connection to Tim and this rumor about a conference he was perhaps a member of.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in