Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-03, 14:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Just så. Den retoriska vägen till målet är viktig. Det duger med "släng ut dem!". En pedagogisk framställning av vilka, varför, hur och när, är av största betydelse. Att avhandla och finslipa argumentationen på respektive område borde vara en viktig del av denna tråd (inte massa dravel om enskilda forummedlemmars käpphästar som saknar intresse för AfS).

Då fyller vi på med att i Syrien behöver de kvinnor som lämnats kvar kärlek och möjlighet att bygga en familj.

I Syrien har de f.n. ett kvinnoöverskott på grund av att männen flytt till Europa. Vi kan inte stå i vägen för kärleken. Fatima behöver Ahmed på plats så att de kan bygga en familj och en framtid för Syrien.

Svar retorisk figur att kombinera med Nej! Ut men Make Syrien Great Again! Syriens män och dess kvinnor måste förenas på hemmaplan för att kunna återuppbygga sitt land.
Citera
2018-07-03, 14:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Regulus
De där konspirationsteorierna ger jag inte mycket för. AfS har fått förvånansvärt mycket medial uppmärksamhet med tanke på att det är ett helt nytt parti som inte slagit igenom i opinionsunderökningarna. Kasselstrand blev ju t.ex. nyligen intervjuad i SVT, och tidningarna har skrivit en hel del om partiet. Jag trodde snarare att media skulle behandla dem som paria med tanke på vad SD sagt om sitt före detta ungdomsförbund. Men den reaktionen har helt uteblivit.

Att media skulle favorisera och lyfta fram SD betraktar jag som en komisk teori. I den mån man lyfter fram SD handlar det fortfarande till stor del om skandaler och skandalungar. Case in point: Björn Söders senaste pladder om judar och samer.

Ja det är intressant att det totala avståndstagande som funnits mot SD totalt saknats mot AFS.
Inte heller klumpas de ihop med nazister på det sätt man gör med Svenskarnas Parti.

Vi som var med minns hur SD bemöttes omkring 2002, då de fick 1,4% i valet. De sågs faktiskt redan då som Hitler 2.0 och deras valtal överröstades med visslingar. AFS lär ligga på något liknande nu. Men jag tror att det vore tröttsamt att ständigt demonstrera. Vi har ju haft SD nu sedan början av 2000-talet och världen har inte gått under.
Citera
2018-07-03, 14:46
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sjalvebastedrang
Just så. Den retoriska vägen till målet är viktig. Det duger med "släng ut dem!". En pedagogisk framställning av vilka, varför, hur och när, är av största betydelse. Att avhandla och finslipa argumentationen på respektive område borde vara en viktig del av denna tråd (inte massa dravel om enskilda forummedlemmars käpphästar som saknar intresse för AfS).

Duger INTE skall det förstås vara...
Citera
2018-07-03, 14:47
Medlem
sjalvebastedrangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Då fyller vi på med att i Syrien behöver de kvinnor som lämnats kvar kärlek och möjlighet att bygga en familj.

I Syrien har de f.n. ett kvinnoöverskott på grund av att männen flytt till Europa. Vi kan inte stå i vägen för kärleken. Fatima behöver Ahmed på plats så att de kan bygga en familj och en framtid för Syrien.

Svar retorisk figur att kombinera med Nej! Ut men Make Syrien Great Again! Syriens män och dess kvinnor måste förenas på hemmaplan för att kunna återuppbygga sitt land.

Precis. Att verka för en god utveckling. Bistånd på riktigt.
Citera
2018-07-03, 14:55
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GusFring
Jimmie kommenterar:

https://www.youtube.com/watch?v=ZXG9yiismyk

Man får verkligen bilden av att båda behövs i riksdagen när man hör det där .

De sparkade extremisterna och haveristerna (enligt SD) framstår som för bra för SD. Det kommer nu tillbaks på SD som en boomerang och det säger mer om SD att de uteslöt dem än om AfS.
Citera
2018-07-03, 15:04
Medlem
Använder du kanske ett publikt nätverk som censurerar regimkritiska sidor, som en kommunal skola?

Har privat nätverk hemma, har även testat publika nätverk med min surfplatta.
Kommer inte åt sidan på någon av dem.
Vid felsökning får jag svaret
DNS-servern kanske inte är tillgänglig
Citera
2018-07-03, 15:07
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 314Pi
I många andra länder går det bra att peka på muslimer och säga att, dom vill vi inte ha. Fegt att linda in ett problem man ska säga som det är. Deras kultur ligger i krig med vår kultur och dom attackerar oss.

Nu var det iofs inte alls det jag skrev heller men dikotomt tänkande tycks allmänt utbredd. Det jag säger är alltså att man bör behandla inte bara symptomen utan även sjukdomen.
Citera
2018-07-03, 15:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Folkfiende
Klart att både han och flera av de andra AfS:arna förstår komplexet kring JQ. Men till skillnad mot t.ex. NMR så undviker man att använda i offentligheten kontraproduktiva och konfrontativa begrepp som "jude" eller "ZOG". I stället väljer man att fokusera på de konkreta problem som är del av JQ-komplexet. Vilket naturligtvis är helt rätt strategi om man vill folkbilda och vinna sympatier.

AfS strategi är precis den samma som Ron Paul under många år har använt sig av. Ron Paul är säkert en av dem som utbildat flest i JQ, och det helt utan att explicit prata om "judar" eller "ZOG".

Ahls korta intervju med Ingrid och Conrad är super och är ett utmärkt exempel på hur jag menar: YouTube

Ron Paul postade nyss en karikatyrtecknig av den legendariske A. Wyatt Mann som illustrerade "kulturmarxismen".

https://dailystormer.name/madlad-ron-paul-tweets-a-wyatt-mann-cartoon-blasting-jew-cultural-marxism/

Jag håller helt med om det som står i artikeln. Att överhuvudtaget använda sig av uttryck som "kulturmarxism" gör nästan bara personer som är någorlunda insatta och medvetna.

Citat:
“Cultural Marxism” can barely be considered a “dog-whistle,” as it directly references the subversive Jewish takeover of our culture and institutions. It is on par with “Zionist International Banking Cartel” as far as a way of saying “Hebrew Gentlemen” without a word that starts with a “J” or a “K.”

A few minutes of googling “cultural Marxism” will turn any honest man into an anti-Semite.

Med tanke på detta så är det naturligtvis glädjande att Kasselstrand har pratat om just "kulturmarxism" och "kulturmarxister" i SVT och annan mainstreammedia där han fått delta.

Att en del thaigubbar och deras allierade inte fattar grejen förändrar ingenting.
Citera
2018-07-03, 16:01
Medlem
StillaHavets avatar
Mycket bra av Jeff Ahl! och Jessica Ohlson! SD får passa sig nu men AfS lär plocka en inte oansenligt del rakt från Sjuklövern också. Sannolikt från alla partier.
Citera
2018-07-03, 16:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tclaesson
Att bara ha fött barn här ska givetvis inte vara en anledning att stanna och få försörjning av svenska skattebetalare på livstid. En somalisk familj i innersta Rosengård där föräldrarna inte kan svenska, ingen har jobb och ungarna går på en förskola eller skola där knappt någon pratar svenska lär det ju vara få som egentligen ser något problem med att skicka hem igen. Det är väl den typiska familjen som kommer att få lämna med AfS politik. Alla mångkulturella alibin där ute som folk faktiskt ser och har något att göra med kommer att få stanna. Jag tror du glömmer hur många som faktiskt bor i våra segregerade områden helt bortkopplade från det svenska samhället.

Ingen kommer att sakna alla dessa förfallna no-go zonerna i alla fall så varför du ser något problem med tomma områden har jag svårt att se. Jimmie ville ju för inte så länge sedan riva dessa områden ändå, något som är betydligt lättare när det inte längre bor så många där. Ja en utrensning blir det ju.

Men hur som helst kommer återvandringen att ta tid och Gustav har själv sagt (jag minns inte var, någon intervju var det i alla fall) att man börjar med de enkla fallen och jobbar sig vidare därifrån. Återvändningsprogrammet verkar faktiskt vara en genomtänkt idé och knappast något "barnsligt" som man bara slänger ur sig för att få uppmärksamhet.

Problemet när man ska rensa ut för att "göra Sverige svenskt" är att det blir så godtyckligt. Man ska kasta ut de som aldrig jobbat, men vad om deras barn jobbar? Får de stanna?

Någon slags avblattifiering kanske skulle fungera men man måste göra klart vad exakt man vill uppnå baserat på historiska exempel.

Man kan inte utvisa folk pga deras föräldrar kommer från Somalia eller Irak. Förstår ni inte det?

Folk har fördrivits förr. T ex kastade Grekland ut muslimerna till Turkiet och Turkiet kastade ut armenierna. Judar tvingades efter WW2 lämna MENA länderna. Men detta går inte göra idag på samma sätt.

Jag tror det ska mycket till innan svenska folket accepterar en etnisk rensning. I en demokrati är det svårt. Det sprids för mycket snyft bilder. Tänk bara hur det ibland skrivs om några barn från Kosovo som ska utvisas, eller han Sharmaki från Somalia...

Jag tror mer på en politik där man fokuserar på att göra det bra för svenskarna. De som vill integreras får ta del av välfärden. De övriga får sina bidrag indragna och heller ingen sjukvård, bostad eller annat. Till sist kommer de antingen flytta tillbaka eller så blir det en väpnad konflikt där vi kan förgöra dem.
Senast redigerad av grelin1999 2018-07-03 kl. 16:25.
Citera
2018-07-03, 16:44
Medlem
tclaessons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Jag tror det ska mycket till innan svenska folket accepterar en etnisk rensning. I en demokrati är det svårt. Det sprids för mycket snyft bilder. Tänk bara hur det ibland skrivs om några barn från Kosovo som ska utvisas, eller han Sharmaki från Somalia...

Jag tror mer på en politik där man fokuserar på att göra det bra för svenskarna. De som vill integreras får ta del av välfärden. De övriga får sina bidrag indragna och heller ingen sjukvård, bostad eller annat. Till sist kommer de antingen flytta tillbaka eller så blir det en väpnad konflikt där vi kan förgöra dem.
Alltså det är ju ingen etnisk rensning det är frågan om då det inte är på etniskt grund någon kommer att omfattas av återvandringprogrammet. AfS är tydliga med på vilka grunder någon ska återvandra så det finns ju inget "godtyckligt" med det. Knepiga fall kommer givetvis att komma längs vägen och det kommer inte att vara en process som kännetecknas av rosaskimrande glitter, men ska vi få ordning på Sverige igen så är det detta som krävs.

Det du beskriver är ju i praktiken ett återvandringsprogram. Förutom det sista med att förgöra dem då - det är sju resor värre än att en t.ex. en vuxen invandrare "splittras" från sina föräldrar.
Citera
2018-07-03, 16:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av grelin1999
Problemet när man ska rensa ut för att "göra Sverige svenskt" är att det blir så godtyckligt.

Det är inte godtyckligt. De som inte är svenskar och som aldrig borde ha släppts in är de man vill ha ut.

Citat:
Man ska kasta ut de som aldrig jobbat, men vad om deras barn jobbar? Får de stanna?

Som jag ser det spelar det ingen roll alls om man har arbetat eller gått på bidrag hela tiden. Har man ljugit om sin identitet eller bakgrund, så ska man ut oavsett vilket. Nej, barnen får inte stanna.

Citat:
Någon slags avblattifiering kanske skulle fungera men man måste göra klart vad exakt man vill uppnå baserat på historiska exempel.

Det har genomförts flera olika framgångsrika och storskaliga folkförflyttningar under 1900-talet.

Citat:
Man kan inte utvisa folk pga deras föräldrar kommer från Somalia eller Irak. Förstår ni inte det?

Varför inte? För att det är rasistiskt? För att det är "elakt", "inhumant" och "orättvist"?

Citat:
Folk har fördrivits förr. T ex kastade Grekland ut muslimerna till Turkiet och Turkiet kastade ut armenierna. Judar tvingades efter WW2 lämna MENA länderna. Men detta går inte göra idag på samma sätt.

Varför går det inte? Vad är problemet? Är det någon naturlag som har upphört eller ändrats de senaste decennierna?

Citat:
Jag tror det ska mycket till innan svenska folket accepterar en etnisk rensning.

Jag tror inte det krävs så mycket till innan folket i flera europeiska länder kommer skrika efter etnisk rensning.

Citat:
I en demokrati är det svårt.

I en riktig demokrati är det lätt. I en globaliststyrd "demokrati" i Västvärlden är det svårt.

Citat:
Det sprids för mycket snyft bilder. Tänk bara hur det ibland skrivs om några barn från Kosovo som ska utvisas, eller han Sharmaki från Somalia...

Det är "kulturmarxisterna" och deras medlöpare och lakejer som ligger bakom denna psykologiska krigföring. "Beach boy" som slog igenom i samband med orchinvasionen och walking dead-karavanerna genom Europa 2014/2015 är ett bra exempel.

Citat:

Återskapandet av ett svenskt Sverige är det absolut bästa någon kan göra för svenskarna.

Att dra in alla bidrag funkar bara på delar av invandrarkollektivet, väldigt många skulle stanna kvar även om alla bidrag drogs in. Om man är så vek, feg och själsligt svag att man inte ens vågar säga att man inte vill ha kvar dessa främmande folkgrupper i landet (helt oavsett om de jobbar eller vad de än håller på med) så kommer man nog aldrig kämpa för sin överlevnad i framtiden heller och man kommer definitivt inte att vinna någon väpnad konflikt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in