2018-07-03, 13:04
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
"Vill få fram att han borde sagt....." kanske beror på hur frågan ställdes...

Vad han sagt till polisen i förhören vet varken Du eller jag... kanske något som gjorde att dom släppte honom?

Vi har olika åsikter men det berikar tråden.
Och ang varningen från Snor-Johan så är jag inte farlig.
Citera
2018-07-03, 13:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Jo men om han är oskyldig borde han väl istället önska att mordet klaras upp?
Och uttala detta, kanske något i stil med: ”jag hoppas verkligen att mordet klaras upp så alla får veta att jag är oskyldig” det borde vara bästa sättet för honom att bli rentvådd.

Han verkade säker på att mordet inte kommer klaras upp? Vad har han för belägg för det?
Håller du inte med om att det är ett konstigt uttalande?

Om det nu stämmer att han sagt detta

Ja, om fallet skulle bli ouppklarat så kommer han ständigt förbli misstänkt för mordet. Inte av alla förstås men det svävar omkring honom en air av kvarvarande misstanke.

Jag tror att man fortfarande kan lösa brottet.

Många försvunna personer kan det dröja veckor/månader innan dom ens finner kroppen. Ändå lyckas man lösa brottet framgångsrikt.

En död kropp kan berätta mycket om själva gärningen och gärningsmannen. Tänk bara på vad Kim Walls styckade kropp och kroppsdelar bidrog till att lösa fallet. Trots att dom legat i Östersjön i månader. Imponerande arbetsinsatser av många kompetenser förstås.

Här har vi en kropp som hittats efter 5 dagar, vilket trots värmeböljan är i bättre skick för rättsläkare och obducenter att ta sig an. Men det behövs skickliga kriminaltekniker och polisledning/Åklagare för att kunna jobba i ett team med rättsläkarna för att tolka resultaten rätt.
Citera
2018-07-03, 13:11
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Ja, om fallet skulle bli ouppklarat så kommer han ständigt förbli misstänkt för mordet. Inte av alla förstås men det svävar omkring honom en air av kvarvarande misstanke.

Jag tror att man fortfarande kan lösa brottet.

Många försvunna personer kan det dröja veckor/månader innan dom ens finner kroppen. Ändå lyckas man lösa brottet framgångsrikt.

En död kropp kan berätta mycket om själva gärningen och gärningsmannen. Tänk bara på vad Kim Walls styckade kropp och kroppsdelar bidrog till att lösa fallet. Trots att dom legat i Östersjön i månader. Imponerande arbetsinsatser av många kompetenser förstås.

Här har vi en kropp som hittats efter 5 dagar, vilket trots värmeböljan är i bättre skick för rättsläkare och obducenter att ta sig an. Men det behövs skickliga kriminaltekniker och polisledning/Åklagare för att kunna jobba i ett team med rättsläkarna för att tolka resultaten rätt.

Jag tror också att det kommer gå framåt i utredningen. Att de kommer anhålla en GM.
Och som du skriver, kroppen borde inte vara i så dåligt skick, utan skickliga rättsläkare kan få fram dödsorsak.
Vad jag läst så har de en preliminär dödsorsak sedan länge.
Vi får ge oss till tåls så tror jag det händer saker.
Citera
2018-07-03, 13:15
Medlem
Citat:
Vi har olika åsikter men det berikar tråden.
Och ang varningen från Snor-Johan så är jag inte farlig.
Nja, jag hade väl ingen åsikt egentligen... ställde mest ett undrande men konstaterar att Du inte vill kommentera det... att ingen av oss VET och SD:s svar kan bero på hur frågan ställdes...
Citera
2018-07-03, 13:19
Medlem
ModestyBlaisers avatar
Måste fråga, jag har läst allt men måste ha missat kopplingen - var kommer alla uppgifter ifrån om kyrkans eventuella inblandning i fallet, religiös agenda i tråden samt församlingens mobbning av LW??
Citera
2018-07-03, 13:21
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Nja, jag hade väl ingen åsikt egentligen... ställde mest ett undrande men konstaterar att Du inte vill kommentera det... att ingen av oss VET och SD:s svar kan bero på hur frågan ställdes...

Ställ frågan igen så ska jag svara?
Citera
2018-07-03, 13:32
Medlem
Citat:
Ställ frågan igen så ska jag svara?
Du behöver bara titta lite högre upp ... inlägg 13993
Citera
2018-07-03, 13:34
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Lite om ML. Vet inte om det är av värde.

ML var gift med MO 1997-08-23 till 2016-02-02. De vigdes av Svenska Baptistförbundet i Västerås.

De har ett barn som föddes 1998.

Boendehistorik:

1995-09-29 till 1996-12-01 (sammanboende)

1996-12-01 till 2003-03-01
(sammanboende på ny adress, de gifter sig, sedan flyttar ML ut och MO bor kvar)

2003-03-01 till 2004-09-08 (ej sammanboende)

2004-09-08 till 2015-12-23 (sammanboende igen tills ML flyttar ut och MO bor kvar)
Citera
2018-07-03, 13:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Måste fråga, jag har läst allt men måste ha missat kopplingen - var kommer alla uppgifter ifrån om kyrkans eventuella inblandning i fallet, religiös agenda i tråden samt församlingens mobbning av LW??
Det verkar rörigt... har Du läst allt så får nog Du som alla andra försöka dra egna slutsatser... allt jag kommit underfund med (ännu tydligare) är att kyrkan av alla de slag ska man ta med en nypa salt
Citera
2018-07-03, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dahliabelle
Angående m.g.l. (ML) så har jag hört att han och LW delade hotellrum i början av november 2016, när de deltog på ett stort event (som kallas FAD) i Linköping.

En bekant till mig pratade mycket med LW under den här tiden, och LW anförtrodde hen mycket om SD. Min bekant tyckte att det var lite jobbigt då hen var vän med ML, och samtidigt visste att LW gick bakom hans rygg med SD.

Vad jag minns, så var det vid den tiden någonting om att LW ville avsluta med SD, men SD ville inte, och hotade med att sprida vissa bilder och filmsnuttar (?) som LW hade skickat till honom. Kan det vara detta som låg till grund för ofredandeanmälan som hon sedan inte gick vidare med?

Min bekant har också fått sin telefon genomsökt av Örebropolisen. Om hen lämnade in den frivilligt eller om de beslagtog den vet jag inte. Mycket möjligt att det var frivilligt, då hen var vän med LW.

Hen har dessutom ordentligt styrkt alibi, så tänk inte ens tanken.

EDIT: Ändrade lite, jag vet inte säkert att de delade hotellrum. Jag var inte där.

Att hon ville bryta med SD i nov 2016 passar bra in i bilden.
Citera
2018-07-03, 13:50
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Eller så var hon, innerst inne, inte så himla säker trots allt, att inget skulle hända.
Nu menade jag inlägget här från henne som SD stött på och sagt att all sex inte var otrohet.

Hon skrev senare att han nog inte menade allvar. Jag tror hon gjorde det efter påstötningar från SD. Vem vill bli osams med en MGM.
Eller var det det du också skrev om kanske.
Citera
2018-07-03, 13:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser

Ja, du inte vet jag. Bortsett från att LW tidigare var verksam som pastor i en frikyrka och att hennes exman UW även tillhörde en frikyrka så anser jag inte att det är av vikt i denna tråd. Dessutom ligger det bakåt i tiden.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in