Citat:
Ursprungligen postat av
flixa81
Jo men om han är oskyldig borde han väl istället önska att mordet klaras upp?
Och uttala detta, kanske något i stil med: ”jag hoppas verkligen att mordet klaras upp så alla får veta att jag är oskyldig” det borde vara bästa sättet för honom att bli rentvådd.
Han verkade säker på att mordet inte kommer klaras upp? Vad har han för belägg för det?
Håller du inte med om att det är ett konstigt uttalande?
Om det nu stämmer att han sagt detta
Ja, om fallet skulle bli ouppklarat så kommer han ständigt förbli misstänkt för mordet. Inte av alla förstås men det svävar omkring honom en air av kvarvarande misstanke.
Jag tror att man fortfarande kan lösa brottet.
Många försvunna personer kan det dröja veckor/månader innan dom ens finner kroppen. Ändå lyckas man lösa brottet framgångsrikt.
En död kropp kan berätta mycket om själva gärningen och gärningsmannen. Tänk bara på vad Kim Walls styckade kropp och kroppsdelar bidrog till att lösa fallet. Trots att dom legat i Östersjön i månader. Imponerande arbetsinsatser av många kompetenser förstås.
Här har vi en kropp som hittats efter 5 dagar, vilket trots värmeböljan är i bättre skick för rättsläkare och obducenter att ta sig an. Men det behövs skickliga kriminaltekniker och polisledning/Åklagare för att kunna jobba i ett team med rättsläkarna för att tolka resultaten rätt.