2018-07-03, 08:47
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Om man fått in kroppen i en bil, så tror jag man kör till en mer undanskymd plats än framför en villa.

Jag tror LW gick till planket själv, det jag inte förstår är varför.

Mördades hon vid planket kanske hon blev tvingad dit?
Jag skrev tidigt i tråden att jag fått info om att det fanns ”blodspår” i hemmet.
Bråket eller överfallet kanske startade där och Lena blev tvingad till planket på något sätt. Alternativt att hon flydde för sitt liv ut ur hemmet. (för att inte riskera att sonen vakande och GM ger sig på honom)
Men någon borde reagerat på en springande kvinna med en man efter sig.
Man blir inte klok på händelseförloppet.
Hur man än funderar får man inte ihop alla delar
Senast redigerad av flixa81 2018-07-03 kl. 08:48. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-03, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Det jag gillar med dig är att du håller tråden levande även att jag inte håller med om allt du skriver
Och du skriver inte ens massa ordbajs utan håller dig till ämnet.

Självklart ska man vända och vrida på allt och inte låsa sig vid en GM.
Du vet dock min inställning till vem som troligtvis är GM.
Den här M.L, han kanske ville mer med Lena än vad hon ville?
Han hade mer än vänskapliga känslor men hon såg honom som en vän.
Men samtidigt tror jag att polisen har koll på ev män som Lena haft kontakt med sista tiden och han verkar inte intressant i utredningen.
Skulle alla hålla SD som oskyldig och kära det spåret, skulle jag nog ställt mig på andra kanten... Inte för att jävlas, utan att bibehålla kritiskt tänkande.
Oavsett vad, tack för dom orden.

Jag håller inte med alls dock att polisen inte verkar intresserad av andra, av den anledningen att vi inte vet!
Har sagt det förut och säger det igen, DNA prover tar 1 dygn på dom med förtur, i andra fall 3-4 dagar, upp till en vecka. Detta gäller DNA! Sedan finns det prover som tar längre tid att utvinna DNA ur, men tydligen marginellt, även prover med flera olika DNA i samma prov tar samma tid.

Polisen skickade ett antal prover och även körde dit med prover. Dessa är analyserade och svar har kommit. Det är jag helt övertygad om. Men dom svaren kan vara "gick inte att få konkret svar" eller att det inte pekade på SD. Om minsta lilla spår av SD fanns på LW, skulle han sitta på sannolika skäl.
Däremot kan just den lilla förlösande pusselbiten som knyter GM till mordet ligga sist i kön av prover att analysera, och där ligger NFC efter. Men av dom prioriterade proverna så finns inte SD:s DNA med.
Citera
2018-07-03, 08:58
Medlem
Citat:
Skulle alla hålla SD som oskyldig och kära det spåret, skulle jag nog ställt mig på andra kanten... Inte för att jävlas, utan att bibehålla kritiskt tänkande.

Jag håller inte med alls dock att polisen inte verkar intresserad av andra, av den anledningen att vi inte vet!
Har sagt det förut och säger det igen, DNA prover tar 1 dygn på dom med förtur, i andra fall 3-4 dagar, upp till en vecka. Detta gäller DNA! Sedan finns det prover som tar längre tid att utvinna DNA ur, men tydligen marginellt, även prover med flera olika DNA i samma prov tar samma tid.

Polisen skickade ett antal prover och även körde dit med prover. Dessa är analyserade och svar har kommit. Det är jag helt övertygad om. Men dom svaren kan vara "gick inte att få konkret svar" eller att det inte pekade på SD. Om minsta lilla spår av SD fanns på LW, skulle han sitta på sannolika skäl.
Däremot kan just den lilla förlösande pusselbiten som knyter GM till mordet ligga sist i kön av prover att analysera, och där ligger NFC efter. Men av dom prioriterade proverna så finns inte SD:s DNA med.
Citerar mig själv.
Det kan vara så att proverna börjar ticka in och att polisen nu bygger fallet vattentätt, så dom inte landar i TR igen med byxorna nere.
Citera
2018-07-03, 09:02
Medlem
Cocinellas avatar
Citat:
Om man fått in kroppen i en bil, så tror jag man kör till en mer undanskymd plats än framför en villa.

Jag tror LW gick till planket själv, det jag inte förstår är varför.

Jag tror inte kroppen legat i nån bil. Möjligt att hon suttit i bilen och pratat och sen kastat sig ur när bråk uppstått. Om så är fallet tror jag hennes mobil blev kvar i bilen.
Citera
2018-07-03, 09:02
Medlem
Citat:
Jag ställer frågan igen, för nått känns fel!
Jag har två uppgifter om ML (m.g.l.) och LW:s relation. Den ena är att den ligger längre tillbaka i tiden och den andra är att den var nu under våren.
Det som talar för att dom hade nått mellan sig under våren är loggar och att ML vart irriterad att LW skulle till Norge med BeholderX. Kan vara så enkelt att dom är bra vänner och hans irritation var att han ville med eller att dom pratat om att han och LW skulle åka, men det lät inte så enligt vittnet.

Sedan kommer vi till att ML tydligen är nyskild, NÄR? Då stämmer det eventuellt bättre att han kan haft en relation under våren.
Om hans relation var längre tillbaka i tiden, när i så fall och hur länge var han gift. Var det med en otrohetsaffär i så fall? Otäckt lik dom förutsättningarna SD har....

Sedan gillade jag inte dimridån som kom här i tråden att "glöm ML, han var i USA", men det visade sig att han kom hem den helgen.

Snälla, skriv inte nu "Sluta, SD sitter skäligen". Om vi släcker denna bubbla, kanske vi även kan närma oss SD om han är skyldig.... Tills SD är dömd så tror jag att vi ska spåna öppet om möjligheter.

Enligt tidigare inlägg av skribenten Sh.Holmes så hade LW
och ML varit ett par för flera år sedan, men de var numera
enbart vänner. Så att de skulle ha ett kärleksförhållande nu
under våren verkar på de grunderna mindre sannolikt.
Citera
2018-07-03, 09:06
Medlem
Citat:
Mördades hon vid planket kanske hon blev tvingad dit?
Jag skrev tidigt i tråden att jag fått info om att det fanns ”blodspår” i hemmet.
Bråket eller överfallet kanske startade där och Lena blev tvingad till planket på något sätt. Alternativt att hon flydde för sitt liv ut ur hemmet. (för att inte riskera att sonen vakande och GM ger sig på honom)
Men någon borde reagerat på en springande kvinna med en man efter sig.
Man blir inte klok på händelseförloppet.
Hur man än funderar får man inte ihop alla delar

Håll koll på händelseförloppet! Hur kom LW dit med dom förutsättningarna vi vet? Där har vi lösningen på mordet tror jag.
Kan GM knacka på och göra ett obemärkt överfall i hemmet? Skriken då?
Om LW tog sig till planket själv, varför, vad gjorde hon där?
Sen kommer dörr och chatten som irriterande bålgetingar.
Skriken... jaja, dom har jag försökt förmedla att nått inte stämmer med. Men på ett eller annat sätt verkar dom ingå i händelseförloppet. Många tror att hon skriker medan hon slås ihjäl, kanske så.

Vad hittades i Vivallaskogen? Varför pingades mobilen dit (gjorde den det?) och som LimeTime skriver, det är inte mobilen en ut allmänheten fann där, men nått som KAN ha med mordet att göra.
Citera
2018-07-03, 09:13
Medlem
flixa81s avatar
Citat:

Då får du ett motargument
DNA svaren kan ha kommit och visat träff på SD.
Han kan förklarat dem med att han träffat Lena samma dag.
Det kan ju vara så att hans DNA naturligt finns på Lena. Om de träffats.
Därför inväntar de ytterligare svar som kan binda honom till själva gärningen.
Bara en teori
Citera
2018-07-03, 09:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Draifos
Vilken av poliserna tror du i så fall kommer att klara upp fallet? Den nu avsatte Peter Springare, eller hon som har en nära relation till LW:s exmake UW?

Det här har jag missat, finns det en kvinnlig polis inom
Örebropolisen som har en nära relation med UW? Eller är
det äldste sonen N:s flickväns mamma som avses?
Citera
2018-07-03, 09:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av OzzieTheOwl
Enligt tidigare inlägg av skribenten Sh.Holmes så hade LW
och ML varit ett par för flera år sedan, men de var numera
enbart vänner. Så att de skulle ha ett kärleksförhållande nu
under våren verkar på de grunderna mindre sannolikt.
Ja, jag går på den uppgiften med! Men någon sa att ML var nyskild, så frågan min är när detta förhållande var? Hade ML och LW ett förhållande först, han gifter sig och sedan skiljer nu? Vigde Lena ML med?
Tillhörde inte han med någon församling (nått i minnet säger det, väldigt osäker dock).
Citera
2018-07-03, 09:28
Medlem
Om jag minns rätt så "pingade" mobilen torsdagen den 18 maj,
möjligen på eftermiddagen, osäker på det.
Bör rimligen tyda på att någon knäppte på den, någon som rimligen
hade tillgång till den.

Var fanns SD när mobilen "pingade", fullt upptagen med att
försöka snacka sig in i USA, eller mins jag helt fel?

Ska nog vara fredag eller så va det den 17 maj,
någon som vet får rätta mig i så fall.
Senast redigerad av CarlJanne75 2018-07-03 kl. 09:38.
Citera
2018-07-03, 09:29
Medlem
Citat:
Då får du ett motargument
DNA svaren kan ha kommit och visat träff på SD.
Han kan förklarat dem med att han träffat Lena samma dag.
Det kan ju vara så att hans DNA naturligt finns på Lena. Om de träffats.
Därför inväntar de ytterligare svar som kan binda honom till själva gärningen.
Bara en teori
Ja, det är en god tanke....

Han behöver inte ens säga samma dag. DNS sitter i länge. Jag sa EXEMPEL att han kan ha hanterat hennes GPS eller liknande när dom geocachat. Så bindningen mellan dom finns, men naturligt och det är detta åklagaren går till TR med (teknisk bevisning som hon säger) och TR bedömer den som naturlig förklaring och inte kopplat till gärningen.
Citera
2018-07-03, 09:31
Medlem
Citat:
Håll koll på händelseförloppet! Hur kom LW dit med dom förutsättningarna vi vet? Där har vi lösningen på mordet tror jag.
Kan GM knacka på och göra ett obemärkt överfall i hemmet? Skriken då?
Om LW tog sig till planket själv, varför, vad gjorde hon där?
Sen kommer dörr och chatten som irriterande bålgetingar.
Skriken... jaja, dom har jag försökt förmedla att nått inte stämmer med. Men på ett eller annat sätt verkar dom ingå i händelseförloppet. Många tror att hon skriker medan hon slås ihjäl, kanske så.

Vad hittades i Vivallaskogen? Varför pingades mobilen dit (gjorde den det?) och som LimeTime skriver, det är inte mobilen en ut allmänheten fann där, men nått som KAN ha med mordet att göra.
Jag är också ganska övertygad om att LW tagit sig mot staketet av egen fri vilja tillsammans med någon hon naturligtvis inte trodde skulle mörda henne.
Någon hon vill prata med och inte vill ta in i huset när barnen är där. Sen att dörren är olåst (eller på gavel) betyder att hon inte tänkt gå så långt från hemmet (planket ca 100 m ifrån).
Någon hon inte vill ha in i huset, kanske MGM eftersom barnen förmodligen vet om vad som tidigare hänt, hon vill inte att varken dom eller bekanta ska veta att hon inte kan hålla sig från SD (måste vara skämmigt). Mot planket blir dom oense och där börjar hon skrika när det går överstyr.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in