Citat:
Men Moderaternas "strategi" att störta alliansregeringen på valnatten, helt utan parlamentarisk anledning, och sedan vägra regera under hela denna mandatperiod, trots riksdagsimajoritet för att göra så ensamma med SDs passiva stöd (för att Åkesson säger att allt är bättre än S+MP), har ju helt krossat alliansen och ger M ett nytt kollapsval med -7%. Alliansens parlamentariska underlag går från dagens 40% till 20%. Medan sossarna förlorat 1/3 väljare har borgarna förlorat 1/2 väljare.
Jag tycker det är jättegoda nyheter att borgarna begår harakiri, och att deras förvirrade entusiaster önskar mer av samma! Grattis! Jag gillar begravningar, för där kan man ju fira att man blir av med en till. Jag besöker hjärtligt gärna er borgerliga begravning nu snart.
Jag tycker det är jättegoda nyheter att borgarna begår harakiri, och att deras förvirrade entusiaster önskar mer av samma! Grattis! Jag gillar begravningar, för där kan man ju fira att man blir av med en till. Jag besöker hjärtligt gärna er borgerliga begravning nu snart.
Nu tror jag inte M ser det på det sättet. Jag tror dom tänker att om SD nu får 20+ procent, kanske de kan tvinga c och l till en regering; för att vidare få s stöd. Men om de rödgröna blir större. Får dom ta hand om den ekonomiska saneringen med hjälp av C och L, vilka kommer tappa på det.
Oavsett kommer S att tappa än mer, endera som stöd parti eller som regeringsparti med ett regeringsunderlag som kommer att bedriva en fortsatt usel migrationspolitik.
Den som lever får väl se. Men jag tror att m kommer gå till val på straminvandringspolitik, och samtidigt försöka få väljarna att köpa att det inte är c’s politik som kommer att gälla.
Och om man vill stoppa flödet till SD, måste man (både från S och M) sälja in att det blir stramt framöver.