Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-07-02, 16:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Aleksandr Solzjenitsyn hade som princip att man omöjligt kan ta alla strider, men man ska alltid undvika att ljuga. Man tar de strider man kan vinna, och i andra frågor räcker det att låta bli att föra vidare regimens lögnnarrativ. Lyckas man med det kommer sanningen aldrig förlora någon ytterligare mark, utan alltid avancera i det tempo som är möjlig.

Det tycker jag AfS lyckas bra med. De kör sitt race med sina frågor - och visar inget intresse när krav kommer om att de ska ta avstånd från folk som driver andra frågor.

De talar inte om judisk korruption och de talar inte om problemen med homonätverk utöver pride-ideologi. Men de förmedlar inte heller regimens lögner i dessa frågor. De påstår inte att judar bara är framgångsrika pga hög IQ, eller att bögar vill/kan leva friskt familjeliv.

Så länge de vägrar ljuga gör de ingen skada för dem som är i bättre position att ta de andra striderna.

Precis så. Problemet är ju att det bl.a. har dykt upp thaigubbar som i partiets namn fyller den medvetna tystnadens tomrum med att ta ställning för rasblandning, öppen svenskhet, bögeri, judevurmande m.m.

Denna problematik drabbas man nog alltid av förr eller senare om man har massa "tysta hål" i sitt program. Om man i grunden är negativ till ett visst fenomen (som t.ex. rasfrämmande adoptioner) men bedömer att det är politiskt mest lämpligt att undvika frågan helt och hållet tillsvidare så kan man ju inte gärna gå ut och tydligt säga att man egentligen faktiskt är emot det som thaigubben säger att man är för.

På sätt och vis kanske det är bra att det dyker upp thaigubbar och "stresstestar" partiet. Håller det inte för detta så kommer det aldrig hålla framöver. På samma sätt så utsätter kanske jag partiet för viss stresstestning men såna som jag och allt jag skriver kan man ju bara förneka rakt av om det skulle vara så. Det finns "deniability" och därför är mitt skrivande så gott som helt harmlöst. Det är värre med thaigubbar som är aktiva i partiet, ger sken av att uttala sig i partiets namn och som inte kan kontrasignaleras eftersom man då måste bryta sin medvetna tystnad i vissa frågor.
Citera
2018-07-02, 16:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tumidanda
Du tänker och ställer logiska följdfrågor. Då blir det jobbigt för en del.

Varför ska man vara emot hbtq-indoktrinering av småbarn på dagis, om homosexualitet och dylikt inte är något negativt?

Personligen tänker jag att man helt enkelt i viss mån accepterar och tolererar att det förekommer fenomen och beteenden i samhället som inte är helt positiva, sunda och uppbyggliga. Prostitution är ett annat exempel. Man kan tillåta och tolerera en viss mängd "dålighet" av olika slag så länge det inte allvarligt påverkar några vitala intressen, värden eller funktioner i samhället och så länge besväret, olägenheten för enskilda och kostnaden för att aktivt motarbeta, förtrycka och förfölja ett visst fenomen väger tyngre än nyttan med att fenomenet i princip utraderas.

Om det är så att det bara handlar om att vissa vuxna människor frivilligt väljer att helt privat ha sex med människor av samma kön så är det kanske inget som påverkar någonting vitalt i samhället. Det är inget stort problem och därför inget man behöver lägga så mycket möda och tankekraft på. Om det däremot är så att ett visst beteende inom vissa subkulturer sprider sjukdomar som HIV eller om vissa sexuella minoriteter ger sig på barn eller har annat sånt för sig, ja då bör samhället stävja detta med full kraft.

Problemet är att inga "minoriteter" någonsin nöjer sig med att bara tolereras. De ska alltid ge sig på majoriteten på ett eller annat sätt, om de ges möjlighet, som de har givits i dagens samhälle. De är helt enkelt omättliga och aldrig nöjda.

Det finns argumentet att sodomi är för svårt att helt förbjuda och därför bör man tolerara det så länge det sker i garderoben precis som prostitution toleraredes för att det ansågs omöjligt att utrota som du säger. Det argumentet tycker jag är helt rimligt.

Det jag vänder mig emot är en smygande liberalism som jag tycker mig känna hos vissa som säger att det inte är något fel med homosexualitet och att människor bör få vara helt fria i sexualval, att sexualmoral hör till islamisterna, att högern borde alliera sig med hbtq-folket för att röstmaximera etc.

Homosexualitet motarbetas bäst genom den ryska modellen där man förbjuder homopropaganda samtdigt som man aktivt uppmuntrar och lär ut till traditionell sexualitet till befolkningen samt fördömer homosexualitet. Det är inte samma sak som att ta den neutrala positionen som vissa här gör.

Citat:
Ursprungligen postat av Endevil
Modern neurobiologisk och epigenetisk forskning visar att homosexualitet är en medicinsk störning. En hjärnskada som uppkommit genom hormoniell feldosering under graviditeten. Det ger ett lite annat perspektiv än det kristet moralistiska. Homopropaganda riktat till lättpåverkade barn och ungdomar tycker jag är det stora problemet.

Att homosexualitet ofta beror på biologiska orsaker under graviditeten(dock finns det finns andra orsaker också) förändrar inte att det är moraliskt förkastligt eller att det är skadligt för samhället. Den kristna synen är att den som inte praktiserar sin sexualitet inom äktenskapet är kallad till avhållsamhet.
Citera
2018-07-02, 16:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av belyi
Det finns argumentet att sodomi är för svårt att helt förbjuda och därför bör man tolerara det så länge det sker i garderoben precis som prostitution toleraredes för att det ansågs omöjligt att utrota som du säger. Det argumentet tycker jag är helt rimligt.

Det jag vänder mig emot är en smygande liberalism som jag tycker mig känna hos vissa som säger att det inte är något fel med homosexualitet och att människor bör få vara helt fria i sexualval, att sexualmoral hör till islamisterna, att högern borde alliera sig med hbtq-folket för att röstmaximera etc.

Homosexualitet motarbetas bäst genom den ryska modellen där man förbjuder homopropaganda samtdigt som man aktivt uppmuntrar och lär ut till traditionell sexualitet till befolkningen samt fördömer homosexualitet. Det är inte samma sak som att ta den neutrala positionen som vissa här gör.

Att homosexualitet ofta beror på biologiska orsaker under graviditeten(dock finns det finns andra orsaker också) förändrar inte att det är moraliskt förkastligt eller att det är skadligt för samhället. Den kristna synen är att den som inte praktiserar sin sexualitet inom äktenskapet är kallad till avhållsamhet.

Snalla.

Lyssna.

Bog agendan ar nagot som sionisterna trycker ner i halsen pa folk i vast.

Rasblandningen ar nagot som sionisterna trycker er i halsen pa folk i vast.

Shit assa. Kan ni tala klarsprak eller......

Det ar fucking mind control..det ar darfor man stoppar kuken i andra man.

Kvinnan har en fitta for att kuken ska in dar. Sa att det kan bli barn.

ALLT ANNAT AR FUCKING MIND CONTROL.

Slutdiskuterat.

Shit assa. Man blir sa less ibland
Citera
2018-07-02, 16:13
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Fast det stämmer inte riktigt. Trump sa en sak innan valet, efter var det ett helt annat ljud i skällan. Innan önskade han goda relationer med Ryssland, efter tog det stopp. Flynn fick gå på dagen för ett påstått samtal. Innan skulle USA vara icke-interventionistiskt, efter blev det två omgångar av missiler mot Syrien och ingen president i USA:s historia har släppt fler bomber än Trump. Det ironiska är att kritiken från MSM i USA mot Trump avtog efter missilattackerna. Något att fundera på?

Nu kanske allt inte är hans fel men kritiken kom ju inte för att några supportrar ändrat sig utan för han sa en sak innan valet och levererade något helt annat. Inte ovanligt iofs men jag är rätt så säker på att med AfS får man samma före som efter valet.

1. Jag har redan nyss redogjort för en viktig skillnad i metodik mellan Trump och AfS.
2. Att regera är ett mycket smutsigare jobb än att driva valkampanj (då man bara pratar politik).

Men jag menar att du missar min poäng. Det som får våra drama-queens att slå över är små små saker om sånt de uppfattar som renlärighet. Den dagen det går upp för dem att AfS allt väsentligen är ett kontrajihadistiskt parti så kommer deras kalsonger att hamna helt bakofram.

Den gemensamma europeiska entonationalistiska rörelse som AfS är en del av (och som nu far fram som ett spöke över Europa) är idémässigt en sammanväxt av f.f.a. den identitära rörelsen och den europeiska kontrajihadismen.
Citera
2018-07-02, 16:17
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Avblattning
Aleksandr Solzjenitsyn hade som princip att man omöjligt kan ta alla strider, men man ska alltid undvika att ljuga. Man tar de strider man kan vinna, och i andra frågor räcker det att låta bli att föra vidare regimens lögnnarrativ. Lyckas man med det kommer sanningen aldrig förlora någon ytterligare mark, utan alltid avancera i det tempo som är möjlig.

Det tycker jag AfS lyckas bra med. De kör sitt race med sina frågor - och visar inget intresse när krav kommer om att de ska ta avstånd från folk som driver andra frågor.

De talar inte om judisk korruption och de talar inte om problemen med homonätverk utöver pride-ideologi. Men de förmedlar inte heller regimens lögner i dessa frågor. De påstår inte att judar bara är framgångsrika pga hög IQ, eller att bögar vill/kan leva friskt familjeliv.

Så länge de vägrar ljuga gör de ingen skada för dem som är i bättre position att ta de andra striderna.

Jag delar denna syn helt. Tycker AfS på det stora hela valt en välgenomtänkt och klok linje som i praktiskt genomförande stämmer, med något viktigt undantag, helt med det jag tycker är bra för Sverige. Mycket bra också att man inte tar avstånd hit och dit.
Citera
2018-07-02, 16:17
Medlem
SmokeyNegronis avatar
Citat:
Som gammal SD:are så förstår jag att du tycker det.

Jaha, så du är en gammal SD:are.
Citera
2018-07-02, 16:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av StillaHavet
Jag delar denna syn helt. Tycker AfS på det stora hela valt en välgenomtänkt och klok linje som i praktiskt genomförande stämmer, med något viktigt undantag, helt med det jag tycker är bra för Sverige. Mycket bra också att man inte tar avstånd hit och dit.
Forutom att dom tar avstand fran allt som ar viktigt..

Det som bidrar till en riktig forandring.

Jag forstar. De ar for klena

Sjalv ar jag mer som william wallace a geoerge washington.

Dar snackar vi riktiga man till skillnad fran alla soy boys idag.
Citera
2018-07-02, 16:22
Medlem
"Världskonspirationen som ingen har sett"

http://www.friatider.se/usa-betalar-soros-f-r-att-ka-v-nsterns-makt-i-europa

AfS partiledning är medveten om det här, om att det är judiska intressen som ligger bakom muslimsk massinvandring och alla andra kulturmarxistiska grejer. Fria Tider är mycket medvetna och AfS är ju i det närmaste Fria Tider i partipolitisk skepnad.

För att rädda svenskarna och andra europeiska folk är det detta som måste bekämpas och besegras. Det är dock svårt att i dagsläget komma någon vart i Västeuropa med en öppet anti-judisk politik. Så länge alla fattar hur det ligger till så kan man dock prata om globalister och man kan fiska röster med populistiska utspel.

Problem uppstår först när Byggnet-typer som inte fattar det som andra fattar klampar in på scenen...
Citera
2018-07-02, 16:22
Medlem
StillaHavets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
1. Jag har redan nyss redogjort för en viktig skillnad i metodik mellan Trump och AfS.
2. Att regera är ett mycket smutsigare jobb än att driva valkampanj (då man bara pratar politik).

Men jag menar att du missar min poäng. Det som får våra drama-queens att slå över är små små saker om sånt de uppfattar som renlärighet. Den dagen det går upp för dem att AfS allt väsentligen är ett kontrajihadistiskt parti så kommer deras kalsonger att hamna helt bakofram.

Den gemensamma europeiska entonationalistiska rörelse som AfS är en del av (och som nu far fram som ett spöke över Europa) är idémässigt en sammanväxt av f.f.a. den identitära rörelsen och den europeiska kontrajihadismen.

Jag kommenterade enbart just att Trump gjorde en helomvändning och att en omvärdering då av många skedde. Misstänker att jag inte helt förstår din poäng. Förstår lättast lite rakare tankebanor.

Hur som helst låter det ganska bra om det du skriver stämmer, även om jag inte hänger med.
Citera
2018-07-02, 16:24
Medlem
Endevils avatar
Citat:
Ursprungligen postat av belyi

Nja, utifrån de forskningsrön jag tagit del av så får man nog säga att det finns en i princip heltäckande biologisk förklaring. Sen kan jag också se att trauman som sexuella övergrepp i späd ålder kan vara en faktor.

Men om jag förstår dig rätt så vill du se en kriminalisering av praktiserad homosexualitet? Eller? Får man fråga hur du har tänkt dig att upprätthålla den lagen? Sängkammarpolis? Obligatoriska kameror i alla hem?

Jag tycker nog att det räcker med att homofilerna avnormaliseras och beger sig in i garderoben igen.
Citera
2018-07-02, 16:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni

Den identitära rörelsen är ju oftast allra minst light-nazistisk. Judefrågan är något man oftast förstår i stora drag, även om man väljer att inte alltid prata om den.
Citera
2018-07-02, 16:27
Bannlyst
Citat:
"Världskonspirationen som ingen har sett"

http://www.friatider.se/usa-betalar-soros-f-r-att-ka-v-nsterns-makt-i-europa

AfS partiledning är medveten om det här, om att det är judiska intressen som ligger bakom muslimsk massinvandring och alla andra kulturmarxistiska grejer. Fria Tider är mycket medvetna och AfS är ju i det närmaste Fria Tider i partipolitisk skepnad.

För att rädda svenskarna och andra europeiska folk är det detta som måste bekämpas och besegras. Det är dock svårt att i dagsläget komma någon vart i Västeuropa med en öppet anti-judisk politik. Så länge alla fattar hur det ligger till så kan man dock prata om globalister och man kan fiska röster med populistiska utspel.

Problem uppstår först när Byggnet-typer som inte fattar det som andra fattar klampar in på scenen...
Folk ar for klena.

Det behovs en george washington men allt vi har ar en beta jimmie akesson
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in