2018-07-02, 16:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Remark
Den agendan delas väl av dom flesta skulle jag tro. Inte desto mindre är entydiga utredningsläget så att den som sticker ut är just SD. Han är funnen skäligen misstänkt vilket tyder på att både Åklagaren och TR är eniga om den bedömningen.

EDIT. Därefter har dom väl fyllt på med bevis för undersökning. Så den väsentliga frågan är När öppnade ärendet av NFC?
Håller med att SD sticker ut, men av det jag läst och hört känns nått fel.
Varför jag skrev om min agenda, är att många tror att jag är här bara för se SD som oskyldig, vilket det inte är. Men jag upplever att andra inte ser mina tvivel, bara för dom vill se SD fälld, oavsett om han är oskyldig till den gärning vi diskuterar.
Citera
2018-07-02, 16:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gloriouslife
Jag beklagar dig sorg.
Du verkar ha varit en fin vän till LW.

Vad jag menar är att någon annan kan ha
varit bitter och svartsjuk och inte nöjt sig
med att "bara" vara vänner.

Och jag tyckte att din kommentar om "tråksex med HD"
var onödig.
LW och SD har haft en affär bakom ryggen på HD i 6 år.
HD och hennes barn är offer för den otroheten.
Möjligen även UW och hans barn.
Det är så fruktansvärt lågt av både LW och SD.
Därför har jag svårt att tro på den bild
du försöker framställa av LW.
Hon kan inte ha varit så perfekt som du påstår.

Det betyder givetvis inte att någon hade rätt att
döda henne, även om jag skulle kunna förstå HD
om hon gjorde det.

Jepp, håller med om att någon av hennes vänner kan ha varit "bitter och svartsjuk".
Mm kanske onödig kommentar om "tråksex" ber om ursäkt, HD kanske är otrolig i sängen.
Håller med igen, otroligt lågt av LW och SD att hålla på så.
Har aldrig påstått att hon var "perfekt", hon var väldigt fin.
Citera
2018-07-02, 16:31
Medlem
Honan6s avatar
Nedan länk till 4 bilder i en bild som visar LW med SD, JG och en till geocachare - vem?
(T34Panzer hade lagt upp bilderna på minfil.com som är superbesvärlig med virusvarningar, så jag ville förenkla lite)

http://forumbilder.se/H7EM8/lw-geocach

Vem är han i mitten (överst till höger)?
Citera
2018-07-02, 16:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Håller med att SD sticker ut, men av det jag läst och hört känns nått fel.
Varför jag skrev om min agenda, är att många tror att jag är här bara för se SD som oskyldig, vilket det inte är. Men jag upplever att andra inte ser mina tvivel, bara för dom vill se SD fälld, oavsett om han är oskyldig till den gärning vi diskuterar.

Det är väl snarast bristen av resultat från de tekniska bevisen som inskickats till NFC som saknas och därmed skapar en grogrund för tvivel ev helt i onödan. Med de resultaten i handen kan utredningen fortgå mer effektivt och ev kanske ändra inriktning.

Men där är vi inte än. Så jag har ett öppet sinne och läser alla uppslag här, men litar på min erfarenhet av mordfall, gärningsprofiler och fakta.
Om SD skulle befinnas oskyldig i slutändan spelar det mig ingen roll bara en gärningsman fälls.

Det är viktigt att LW, barnen och anhöriga får upprättelse och en gärningsman får sitt rättvisa straff.
Citera
2018-07-02, 16:47
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Men! Varför skulle jag mena att vi kan stryka svartsjuketesen?
Motivbild är väl tämligen självklart. De hade under flera år haft en affär där de haft kul frilufts upplevelser och superb sex. (Gissar jag annars hade de väl inte fortsatt...)
Nu 2017 händer något, de bråkar och LW anmäler SD två gånger, hon blockerar honom senare på olika media. De bryter och umgås inte längre.
HD får reda på allt, vill ta ut skilsmässa och flyttar. Kvar står SD utan fru och tråksex, han saknar såklart LW med den spänning, roliga cachandet och den fantastiska sex de hade.

Jösses människa, håller du inte med om att det finns en motivbild?
Men vad menar du att motivet skulle ha varit?
Citera
2018-07-02, 16:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Nedan länk till 4 bilder i en bild som visar LW med SD, JG och en till geocachare - vem?
(T34Panzer hade lagt upp bilderna på minfil.com som är superbesvärlig med virusvarningar, så jag ville förenkla lite)

http://forumbilder.se/H7EM8/lw-geocach

Vem är han i mitten (överst till höger)?

Den som är med på alla bilder är SD. Är personen med helskägg och den med endast mustasch samme man?

Oavsett så rör jag mig inte i geocaching kretsar, så jag kan inte bidra alls.

Stort tack för att du undvek minfil!
Citera
2018-07-02, 16:51
Medlem
Citat:
Möjligen. Han eller någon annan som kände så.

Åtminstone verkar han vara väldigt förblindad av "kärlek".

Jag ångrade mitt inlägg, men jag tror helt enkelt att han sörjer en god vän.
Citera
2018-07-02, 16:59
Medlem
Citat:
Läs loggarna istället... Du får, jag lovar, hålla på SD som GM, men försök hålla dig till sannningen.

Om det skulle visa sig att SD skänker 100’000 i välgörenhet, så skulle du/ni förvränga det direkt till att det NOG är terrorism. Snacka om sektliknande bödelmentalitet. Jag tar upp loggarna för jag inte ser ett konsekvent sammanhang, det haltar. Sen om det är till SD:s för- eller nackdel, det får tiden utvisa.

Jag kan väl inte läsa andra loggar än du delar? Det står team Davidsson och refereras till dem i plural, dvs HD och SD. Eller vad är det jag missar?
Citera
2018-07-02, 17:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sh.Holmes
Jepp, håller med om att någon av hennes vänner kan ha varit "bitter och svartsjuk".
Mm kanske onödig kommentar om "tråksex" ber om ursäkt, HD kanske är otrolig i sängen.
Håller med igen, otroligt lågt av LW och SD att hålla på så.
Har aldrig påstått att hon var "perfekt", hon var väldigt fin.

Att du unnar dig att uttala dig om HD:s kvalifikationer ”mellan lakanen” är mer än ynkligt! Skulle HD ensam bära ansvaret för kvaliteten på hennes och SD:s ”tangodans”?! HD är väl också ”FIN” på sina unika sätt, likt alla vi andra? Samtidigt är HD givetvis inte perfekt. Det är ingen av oss, som traskar omkring på detta jordklot, heller. Du vill framstå som en hängiven vän till LW. Integritet och lojalitet är medaljer du själv krönt dig med, känner jag. Inget ofördelaktigt ska yttras om BO, menar du. Om du är den moralens väktare, som jag upplever att du utger dig för att vara, så rimmar det illa med din uppseendeväckande kritik av HD. Jag känner ingen av de inblandade i fallet men din ”betygssättning” av en kvinna som din ”fina vän” varit med och lurat i 6 år borde inte ha behövts läsas av andra här, tycker jag.
Citera
2018-07-02, 17:06
Medlem
LimeTimes avatar
Citat:
Det är precis detta jag inte får ihop och får mig än mer tvivla på SD som GM. Borde vara straffspark, men nått stämmer inte och TR:s bedömning är ganska kraftig markering har jag förstått.
Dessutom byts utredningsledare och hans biträdande ut.
SD var 70% GM i mina ögon när jag hörde om den tekniska bevisningen och hans förklaring. Men sedan rann det ut.

Mitt fetade. Vilken teknisk bevisning? Vad exakt är hans förklaring?

(Har hållit mig på läsavstånd då jag icke är intresserad av att ingå i en verbal pajkastning ala Moment 22.)
Citera
2018-07-02, 17:08
Medlem
Citat:
Läs loggarna istället... Du får, jag lovar, hålla på SD som GM, men försök hålla dig till sannningen.

Om det skulle visa sig att SD skänker 100’000 i välgörenhet, så skulle du/ni förvränga det direkt till att det NOG är terrorism. Snacka om sektliknande bödelmentalitet. Jag tar upp loggarna för jag inte ser ett konsekvent sammanhang, det haltar. Sen om det är till SD:s för- eller nackdel, det får tiden utvisa.

Då hoppas jag du också är klarsynt nog att hålla tanken levande att det är en skälig misstänkt för mord som skriver med det ev syftet att manipulera sin omgivning. Att förstärka intrycket av en oskyldig person genom att flitigt geocacha och bete sig som "normalt" med släktmiddagar och familjeliv. Kanske överdrivet familjekär?

Han har ju varit otrogen 6 år bakom sin sjuka frus rygg. Haft en älskarinna när han egentligen borde bära familjelivet på sina axlar och stödja sin fru. Undra vilket huvud han tänkte med?

LW borde kanske tänkt efter mer, men hon var ändå skild och fri att göra som hon ville utan hänsyn till ngn äkta partner.
Senast redigerad av Remark 2018-07-02 kl. 17:33.
Citera
2018-07-02, 17:08
Medlem
Citat:
Jag beklagar dig sorg.
Du verkar ha varit en fin vän till LW.

Vad jag menar är att någon annan kan ha
varit bitter och svartsjuk och inte nöjt sig
med att "bara" vara vänner.

Och jag tyckte att din kommentar om "tråksex med HD"
var onödig.
LW och SD har haft en affär bakom ryggen på HD i 6 år.
HD och hennes barn är offer för den otroheten.
Möjligen även UW och hans barn.
Det är så fruktansvärt lågt av både LW och SD.
Därför har jag svårt att tro på den bild
du försöker framställa av LW.
Hon kan inte ha varit så perfekt som du påstår.

Det betyder givetvis inte att någon hade rätt att
döda henne, även om jag skulle kunna förstå HD
om hon gjorde det.

Tycker inte Sh Holmes försöker säga att hon var perfekt. Tycker det är bra med egna ord från någon som känner och faktiskt sörjer henne. Inte bara de bittra och svartsjuka rykten som kan ha spridits av både SDs och HDs bekanta. Och ev exmaken och exförsamlingen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in