2018-07-02, 12:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cocinella
Har han sagt det till din partner?

Är det därför du numera tror att de haft kontakt efter misshandelsanmälan?

Har SD haft kontakt med LW samma kväll som hon försvann?

Självklart
Endera bryter man helt eller så fortsätter romanser
Citera
2018-07-02, 12:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
LW hade inlett en relation med AL, (Sp**dl*nk*n). En postare i tråden har lagt upp länkar på bilder på paret tillsammans. De såg ut att matcha varandra - AL ser ut som en man till skillnad mot SD.

Är du säker på att de verkligen har en relation och inte bara är goda vänner som tränar ihop.
Citera
2018-07-02, 12:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Dom har teknisk bevisning mot honom. Med det menas att det finns bevis att dom haft kontakt, vilket han har erkänt. Men bevisningen går inte att härleda till att han varit inblandad i mordet (som TR vidimerar med sitt beslut, annars hade han suttit på sannolika).
Det ger underförstått att vissa av analyserna från NFC har kommit, vilket inga här verkar tro...
EDIT: Skrev "många av analyserna", menade vissa, jag har ingen aning om mängden.

Då förstår jag varför han vill sprida lögner om att de fortfarande har sexuell kontakt och nyligen dessutom. Gå inte på det kära trådmedlemmar.
Citera
2018-07-02, 12:40
Medlem
flixa81s avatar
[quote=CarlJanne75|64519235]
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81

Trög är jag nog efter som jag inte fattar nu heller.
Det va den sista raden som va min.

Jag bad Draifos förklara. Det är strul med tekniken.

"Kan du förklara hur du menar, jag förstår inte."

Sorry! Trodde det va du som postade att SD fejkat en blogg
Ber om ursäkt.
Citera
2018-07-02, 12:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Är du säker på att de verkligen har en relation och inte bara är goda vänner som tränar ihop.

Beholder X var ju fel, och hon har en god manlig vän som hon geocachat med under våren och som själv har vittnat i tråden. Någon fler man har inte synts på bild.
Om de nu tydligen har hittat DNA från SD så försöker han förstås påstå att hon ligger runt med alla inklusive honom själv.
Citera
2018-07-02, 12:44
Medlem
[quote=flixa81|64519373]
Citat:
Ursprungligen postat av CarlJanne75

Sorry! Trodde det va du som postade att SD fejkat en blogg
Ber om ursäkt.

Det är lugnt
Jag vet inte vad som hände men något fel blev det.

Fortfarande strul, ser ut som jag citerar mig själv, hmm.
Senast redigerad av CarlJanne75 2018-07-02 kl. 12:48.
Citera
2018-07-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Hälsa från mig med!

Läs en god tanke, de har DNA träff.
Citera
2018-07-02, 12:54
Medlem
Linxieloos avatar
Citat:
Ok, om de har DNA träff och SD medgett att han träffat henne samma kväll så förstår jag problematiken. Det måste alltså hittas tekniska bevis eller vittnesuppgifter som direkt binder honom till mordet alternativt friar honom/ binder någon annan till det.
Senast redigerad av Linxieloo 2018-07-02 kl. 12:57.
Citera
2018-07-02, 12:58
Medlem
Är det någon som vill fundera mer på dom input vi har om LW:s relationer?!.
Jag blir inte klok alls på alla turer (alla punkter är spekulation och kommer främst från min minnesbank av det jag läst här på tråden, men även av det jag vet och det jag hört från vänner). Fyll gärna i nått om jag missat det.

1. SD och LW har en relation i 6 år (stämmer den tiden?)
2. Enligt någon så var LW i relation med ML (m.g.l.) innan SD, men andra säger att den var nu under våren. (här finns loggtexter från LW som ger en hint åt det hållet att det var under våren, men dom kan lika gärna bara vara vänner).
3. Enligt tråden så är ML nyskild? Hur länge var han gift, vet någon. Vad jag tänker här är just när hans relation med LW skulle passa in och när skilde hon sig.
4. När ML förs upp i tråden, så avfärdas han direkt av någon med att han var i USA då. Detta kommer någon på inte stämmer, han kom hem den helgen. Jag ser i loggarna att han loggar 2018-04-12 i USA, 2018-04-14 i Virsbo (ni vet vad som hände då). Sedan dröjer det till 2018-04-19 innan nästa logg från ML.
5. På ”Läckö-Kinnekulle Event 2018” så umgicks hon med BeholderX på ett intimt sätt. Detta var 2018-04-21. Hon skulle då ”inte varit på JH när ML såg” enligt hörsägen från eventdeltagare. Från annat tillfälle hade ML reagerat negativt (läst blivit arg enligt uppgiften) på hennes relation med JH.
LW åkte med ML till detta event.
6. Nu kommer inlägg som är säkra på att hon har en relation med en AL under maj 2018 och att det inte är nått med JH, eller att det är över.
7. Har ett start minne att det nämndes barnen pratat om ”mammas nya pojkvän”, men hittar inget. Kan varit utanför detta forum. Har någon något minne om en sådan kommentar, eller har jag drömt?
8. JH och LW ska åka till Norge, och vi alla vet vad som då hade skett. (RIP Lena).
9. S.Holm, som verkar stå henne nära, säger att hon sagt att hon inte har något förhållande och inte intresserad (om jag minns rätt i det stora hela).
10. Till detta kommer information att SD skulle ha fortsatt haft ett sexuellt förhållande med LW, så sen för någon/ett par veckor innan mordet, alltså april/maj.
11. Jag får inte heller ihop att SD och LW fortsatt träffats i en relation efter anmälningen. Både här på tråden och IRL har jag hört att dom inte kunde vara i samma bil. Men ändå så dyker loggar upp där dom umgås.

Allt eller nästan allt KAN stämma, eller väldig få punkter. Men jag får inte riktigt ihop detta.
Kan någon med lite mer kött på benen, lägga ut en tidslinje.

OBS: Detta är INTE för jag på något sätt tycker LW har gjort fel, det har vi inga belägg för, även OM alla relationer skulle bekräftas. Fri, stark och vacker kvinna i sin fulla rätt att göra sina egna val!
Däremot så känner jag att om svartsjukespåret är riktigt, så måste det finnas en 3:e part, oavsett vad S.Holm har fått för feedback.
Citera
2018-07-02, 13:00
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ok, om de har DNA träff och SD medgett att han träffat henne samma kväll så förstår jag problematiken. Det måste alltså hittas tekniska bevis eller vittnesuppgifter som direkt binder honom till mordet alternativt friar honom/ binder någon annan till det.

Om det är som du säger så ser jag ingen annan GM men blir nog svårt att bevisa i rätten
Citera
2018-07-02, 13:05
Medlem
Citat:
Då förstår jag varför han vill sprida lögner om att de fortfarande har sexuell kontakt och nyligen dessutom. Gå inte på det kära trådmedlemmar.

Citat:
Beholder X var ju fel, och hon har en god manlig vän som hon geocachat med under våren och som själv har vittnat i tråden. Någon fler man har inte synts på bild.
Om de nu tydligen har hittat DNA från SD så försöker han förstås påstå att hon ligger runt med alla inklusive honom själv.

Citat:

Citat:

Vem skrev att dom har DNA??? Hittar inte det någonstans!
flashbackfollower förvränger fakta och det man skriver hela tiden, vad är din agenda? Du får givetvis hålla SD som din GM och komma med motargument, men håll det till sanningen!
Hur kom Flashbackfollower fram till att BeholderX inte var sann?
Klart hon har geocachat med massor med vänner, utan att det är någon relation. Någon som bestridit detta?
Senast redigerad av EnGodTanke 2018-07-02 kl. 13:06. Anledning: Fel citat hänvisades
Citera
2018-07-02, 13:06
Medlem
StudebakerHog666s avatar
Tillbaka efter en veckas avstängning.
Jag tror att jag förstår vad Draifos syftar på.
Kommer dock inte att säga mer än så, eftersom det kanske kan leda till ytterligare avstängning.
Den som VILL veta kan söka i ”andra trådar” på detta forum.

I denna tråd har det senaste veckan varit pajkastning på hög nivå. Även jag vill delta i denna ”sport” genom att meddela hur jag hade fått oönskad person, större eller mindre än jag, att lämna min bil (tror mej nämligen inte ha sett just denna variant.)
Jag hade sagt att ”Ok, då kör jag, och så kan du gå hem sen.”
Det hade kanske tagit skruv?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in