2018-07-02, 12:11
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Byggnet
Till Tumidanda. AfS ör inte strikt hiarktiskt konstruerat. Det innebör att alla kan diskutera med alla, främst bberoende på att det ör ett litet parti. Så vem som är i styrelsen eller har ett lägre nr på riksdagslistan spelar mindre roll.
afS har ett mantra:
”Kalla en spade för en spade”
Det gör vi alla aktiva. Men det innebör oxå att vi inte har elefanter i rummet som vi inte kan tala om. Den finns inte. Med det menar jag ”judefrågan” partiet har gått ut och sagt att vi inte bryr oss om detta. Finns inte. Uråldriga konflikter på andra sudan jordklotet skiter vi i. Så även den ökända världskonspirationen som alla snackar om men ingen sett. AfS förhåller sig till reella hot, uttalade och fysiska. Lastbilar på Drottningatan och onda imamer som säger de vill göra sverige till en muslimsk stat med Sharia.
DET är vad partiet vill göra något åt. Inte kasta ut sekulariserade judar med svenska efternamn, inte stänga synagogor. Du tror att AfS driver en dold agenda, vad vi EGENTLIGEN vill är det.

Men det finns inte. Det finns bara spaden. Ingen har någonsin nämnt judar på våra sammankomster och interna möten. Aldrig någonsin.
Men jag garanterar dig att AfS är mycket intresserade av den person som i partiets T-shirt proklamerar judefrågor.
Så det är en slump att Jeff Ahl i sin bildspelspresentation bara har massa bilder på judar när han ska föreläsa om globalisthotet? Ahl är så oinsatt i det han föreläser om att han inte noterat att globalisterna han kritiserar är judar som har en judisk agenda? Det tror inte jag. Jag tror att många i partitoppen i olika utsträckning förstår judefrågan och ser judar som det samhällsproblem de är.
Citera
2018-07-02, 12:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JuliusSpengler
Så det är en slump att Jeff Ahl i sin bildspelspresentation bara har massa bilder på judar när han ska föreläsa om globalisthotet? Ahl är så oinsatt i det han föreläser om att han inte noterat att globalisterna han kritiserar är judar som har en judisk agenda? Det tror inte jag. Jag tror att många i partitoppen i olika utsträckning förstår judefrågan och ser judar som det samhällsproblem de är.
Håller med om att Soros är globalistondskan personifierad. Om det är det du menar med massor av judar på Ahls bildspel. Att AfS inte nått ut riktigt till de breda massorna än bär sin riktighet, men det var först i helgen som vi blrjat dela flygblad i brevlådor i mängder. Det ör först from nu som Gustav m fl ska hålla mängder med torgmöten. Så du får ge det några veckor till innan du framhärdar i kritiken. AfS kampanj är kort men intensiv. Det ör taktiken. Vi hamrar på moderaterna
Citera
2018-07-02, 12:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av SmokeyNegroni
Jag har kommenterat detta utförligt, när det begav sig, i lämplig tråd (vilket inte är denna).
Just sayin.

Nar man pratar om det har sa brukar det vara ett matt pa vart manniskorna ar mentalt a spirituellt.

Det har = det som man helst inte ska prata om.
Citera
2018-07-02, 12:38
Medlem
Vem är herren som diskuterar tillsammans med Erik? Väldigt upplyst och påläst individ.
Citera
2018-07-02, 12:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PangarN1337444
Vem är herren som diskuterar tillsammans med Erik? Väldigt upplyst och påläst individ.

Markus Jonsson. Tyckte det var lite stelt när han kom in på sexualisering av samhället, typ att han tog legaliseringen av homosexualitet som en punkt, men han fick väl fram poängen ändå när han snackade om könskorrigering osv. Tycker inte han är jättebra på att få fram vad han vill ha sagt.

Nu snackar han om vacker arkitektur, det gillar jag. Det finns det alldeles för lite av i Sverige.
Citera
2018-07-02, 12:42
Bannlyst
Jaha a dar kom sanningen fram
.

Afs hade mig pa kroken dar ett tag men nu nar de borjar forneka sionismen som styr varlden....

Jag ser det uppenbara.
Citera
2018-07-02, 12:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DIVE001
Jaha a dar kom sanningen fram
.

Afs hade mig pa kroken dar ett tag men nu nar de borjar forneka sionismen som styr varlden....

Jag ser det uppenbara.

?

AfS har aldrig någonsin talat om sionism och kommer aldrig någonsin att göra det.
Citera
2018-07-02, 12:51
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Tycker du ska kontakta Ahl eller Kaselstrand och framföra din kristallklara logik att judarna är Svenska folkets fiende, inte radikala islamister. Du verkar fullständigt av banan! Dessutom påstå att de flesta muslimer inte har tagit av sig tofflorna och gått in i moskeer är häpnadsväckande. Tror du träffat kristna syrianer. Att höra dina infama inlägg om ”rasrenhet” som att det vore en realitet att genomföra någon form av nazistisk rensning av landet med våld är moget för ett gruppboende. Har man inte ens förstått att Sverige ingår i ett europeiskt sammanhang där sådan ”rasrening” skulle snabbt straffas med politisk isolering, FN-resolutioner följt av ekonomiska EU-sanktioner som krossar Sverige på 6 månader. Vi exporterar 70% procent av vad vi producerar och importerar60% av all mat. sverige ärinte ett land med 100 miljoner homogen befolkning som typ Turkiet som kan köra runt landet på sin egen ekonomiska motor, och skita fullständigt i andra länder. T o m Iran sviktar nu. Tröttsamt att lyssna på en sådan här total dumhet i inlägg efter inlägg. Du har fattat absolut NOLL av AfS politik!
Varför tror du att AfS i sitt partiprogram fäster så stor vikt vid att göra Sverige självförsörjande vad gäller mat? Varför tror du att AfS är anti-NATO/-EU och pro-Ryssland? Varför tror du AfS vill rusta upp militären? Jag tror att partiet förespråkar den här politiken just eftersom de inte litar på det "europeiska sammanhang" du talar om. De vet att deras politik går emot (jude)globalisternas agenda och kan leda till aggression från FN och NATO som Sverige då måste kunna freda sig mot så gott det går.
Citat:
afS är ett pragmatiskt parti, inte ett rasrenarparti. Gå med i framgångssagan NMR. Du påstår att du är aktivist för AfS? Det tror jag inte ett skit på. Könner alla aktiva i Sthlm. Dig hade vi märkt.
Ungefär som ni märkte ex-NMR-aktivisten som deltog på er aktion i Skåne? Ungefär som ni märkte min kamrat som lyssnade på Ahls föredrag om de dumma (jude)globalisterna...

AfS vet att en stor del av deras stöd på gatan och nätet kommer från "nazister" och accepterar det så länge personerna inte gör sig till talespersoner för partiet och försöker omdefiniera partiets politik. På samma sätt ska partiet inte låta thaitorskar definiera partiets syn på etnicitet och invandring eftersom thaitorskar inte står på det etniskt svenska folkets sida utan företräder sitt eget lilla särintresse. Thaitorskar och "nazister" är två fraktioner som AfS kan ha nytta av så länge grupperna kontrolleras av partiet. Men så fort en av grupperna får för mycket inflytande över partiet kommer det taktiska mellanläge AfS eftersträvar att rubbas och människor kommer stötas bort.

AfS vill vara ett parti för kulturnationalister som är för radikala för SD och samtidigt ett parti för etnonationalister som inte är tillräckligt radikala för NMR. Thaitorskarna vill göra partiet till ett renodlat kulturnationalistiskt parti eftersom de värdesätter tillgången till thailuder högre än det svenska folkets överlevnad.
Citat:
Att inte tro att stängning av radikala moskeer skulle ha en effekt på radikaliseringen i Sverige!!?. Sitter du på ett gruppboende i Finland och skriver?
Det som talats om är ju ett allmänt förbud av islam och att stänga alla moskéer. Om något så skulle det radikalisera muslimer då de skulle känna sig diskriminerade och desperata och börja hata samhälle ännu mer än innan. Det behöver inte vara fel taktik för det, men att stänga moskéer är en radikaliserande taktik - det är inte en taktik för avradikalisering.
Citera
2018-07-02, 12:54
Medlem
JuliusSpenglers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheStriptease
Markus Jonsson. Tyckte det var lite stelt när han kom in på sexualisering av samhället, typ att han tog legaliseringen av homosexualitet som en punkt, men han fick väl fram poängen ändå när han snackade om könskorrigering osv. Tycker inte han är jättebra på att få fram vad han vill ha sagt.

Nu snackar han om vacker arkitektur, det gillar jag. Det finns det alldeles för lite av i Sverige.
Han var alltså kritisk till legaliseringen av homosexualitet? Var det inte några homolobbyister här i tråden som menade att AfS inte var HBTQ-kritiskt?
Citera
2018-07-02, 12:55
Bannlyst
Citat:
Varför tror du att AfS i sitt partiprogram fäster så stor vikt vid att göra Sverige självförsörjande vad gäller mat? Varför tror du att AfS är anti-NATO/-EU och pro-Ryssland? Varför tror du AfS vill rusta upp militären? Jag tror att partiet förespråkar den här politiken just eftersom de inte litar på det "europeiska sammanhang" du talar om. De vet att deras politik går emot (jude)globalisternas agenda och kan leda till aggression från FN och NATO som Sverige då måste kunna freda sig mot så gott det går.

Ungefär som ni märkte ex-NMR-aktivisten som deltog på er aktion i Skåne? Ungefär som ni märkte min kamrat som lyssnade på Ahls föredrag om de dumma (jude)globalisterna...

AfS vet att en stor del av deras stöd på gatan och nätet kommer från "nazister" och accepterar det så länge personerna inte gör sig till talespersoner för partiet och försöker omdefiniera partiets politik. På samma sätt ska partiet inte låta thaitorskar definiera partiets syn på etnicitet och invandring eftersom thaitorskar inte står på det etniskt svenska folkets sida utan företräder sitt eget lilla särintresse. Thaitorskar och "nazister" är två fraktioner som AfS kan ha nytta av så länge grupperna kontrolleras av partiet. Men så fort en av grupperna får för mycket inflytande över partiet kommer det taktiska mellanläge AfS eftersträvar att rubbas och människor kommer stötas bort.

AfS vill vara ett parti för kulturnationalister som är för radikala för SD och samtidigt ett parti för etnonationalister som inte är tillräckligt radikala för NMR. Thaitorskarna vill göra partiet till ett renodlat kulturnationalistiskt parti eftersom de värdesätter tillgången till thailuder högre än det svenska folkets överlevnad.

Det som talats om är ju ett allmänt förbud av islam och att stänga alla moskéer. Om något så skulle det radikalisera muslimer då de skulle känna sig diskriminerade och desperata och börja hata samhälle ännu mer än innan. Det behöver inte vara fel taktik för det, men att stänga moskéer är en radikaliserande taktik - det är inte en taktik för avradikalisering.
Det borjar klarna for mig nu.

Afs ar ett latsas nationalist parti....

Inte balls som george washington pa 1700 talet...

Vart fan finns partiet som liknar amerikanernas konstitution.

Ingen i sverige ar fan vaken.
Citera
2018-07-02, 12:57
Bannlyst
Citat:
Han var alltså kritisk till legaliseringen av homosexualitet? Var det inte några homolobbyister här i tråden som menade att AfS inte var HBTQ-kritiskt?
Det ar som att du sticker en kniv i mig for varje kommentar.

AFS tycker alltsa att det ar normalt med bogar....

Fy fan..inga riktiga man kvar i det har landet.

Kommer inte bli nagon javla andring

Kommer blu en total javla kollaps
Citera
2018-07-02, 13:02
Medlem
Tjyvass avatar
Citat:
Var det inte några homolobbyister här i tråden som menade att AfS inte var HBTQ-kritiskt?

Gissa vem.

Citat:
Att vi inte vill ställa upp i Pride-jippot som är helt hi-jackat av vänsterrörelsen är inte samma sak som att vi är emot HBTQ-personer. Vi är emot falska politiska politiker som utnyttjar Pride för sin egen skull.
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd

Citat:
Pride är det många i det här landet som inte gillar av många skäl. AfS gillar inte då det har blivit infiltrerat och övertaget av en aggressiv vänsterrörelse och därmed globalister, vilket då inte står för våra värderingar. Samtidigt har AfS heller inte utryckt sitt ogillande med hbtq-personer som sådana. Står ingenstans i partiprogrammet. De frågorna är inte på dagordningen, så ni kan lägga ner det här snacket om "hbtq-kramande".
(FB) Alternativ för Sverige (AfS) - samlingstråd
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in