Citat:
Ursprungligen postat av
mattep74
Kolla SvFF matcher idag. Det spelas inte bara allsvensk fotboll samtidigt som eventuell kvart. Många lägre divisioner har matcher då. De enda som verkar varit lite förutseende och tänkt på att deras spelare kanske vill se matchen och att publik kanske föredrar VM framför dem är damallsvenskan som lagt sina matcher 13 eller 14.
Med tanke på hur nedskrivna landslaget var inför VM så planerade SvFF nog inte så långt som kvartsfinal.
Fast det går ju inte att jämföra en lägre division där publiktapp etc inte är något som gör så mycket, för allsvenskan är ju exponeringen och publiken allt. Hur många har ens märkt att det spelades allsvenskt igår?
Hur många snackar allsvenskan inför helgen?
Även om Sverige inte spelar så påverkas publiksiffrorna markant när det är såhär långt in i turneringen.
Sedan är det givetvis så att vi är många som skulle se våra lag oavsett om det så krockar med en vm-final för Sveriges del men i proportion till hur mycket folk som går på allsvenskan är vi trots allt i minoritet med den prioriteringen.
Citat:
Ursprungligen postat av
frankkk
Jag har inga problem med att gå på allsvensk match ikväll efter Sverige. Hellre detta än en tidig omgång i mars eller sen omgång en bit in i november. Däremot hade jag varit vansinnig om mitt lag hade haft spelare borta på VM. "Bara" krock bryr jag mig inte så mycket om, så länge man gör som nu med att ändra matchtider.
Fast resande fans hinner inte från hemmet till matchen på en timme...
Hur många MFF-are och AIKare har inte planerat helgens matcher och får ändra/ställa in det eftersom matchtiderna förändras nu?
Krockar är givetvis ett stort problem för majoriteten, även vad vi som alltid går var lagen än spelar i princip går.