2018-07-01, 21:39
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Tyvärr gör vi inte det, vi kommer (än en gång) att få höra att det är en täckmantel för hans hemliga verksamhet. Som väl iofs får avses avslutad nu när hemligheten är avslöjad

Precis den informationen har varit uppe i tråden förr, tydligen utan genomslag.

Du skyltar med din ignorans med ditt raljerande. Att en uppgift är säkerhetsklassad behöver inte innebära att den är hemlig överhuvudtaget. Det finns åtskilliga uppgifter som är säkerhetsklassade som är långtråkiga byråkratjobb för absolut de flesta, inte bara inom försvaret, men som kan ha något känsligt att ha fel person där, eller rätt person som har någon fel omständighet, exponering för att kunna bli utsatt för otillbörliga påtryckningar för att göra eller låta bli att göra något.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-01 kl. 21:45.
Citera
2018-07-01, 21:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
UW arbetar som Key Account Manager på Tools.
De säljer säkerhetsutrustning till bla byggbranchen.

(Källa: Riksdelen/hela Sveriges näringsliv)

Det där är flera år gamla uppgifter. Han har haft flera arbetsgivare efter det.
Men det vill inte vissa skribenter i tråden tro på för det man googlar fram är sanning för dem.
Citera
2018-07-01, 21:43
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Du skyltar med din ignorans med ditt raljerande. Att en uppgift är säkerhetsklassad behöver inte innebära att den är hemlig överhuvudtaget.
Nej, du skyltar med din dumhet och att försöka utmana mig med intellektuell förmåga är en kamp du inte kan vinna.
Säkerhetsklassning är inget särskilt ovanligt men att nån "överordnad" oroat sig för en ex-frus triviala vardag vore däremot väldigt ovanligt. Om det inte gällde nån mer hemlig person då...
Citera
2018-07-01, 21:43
Medlem
Citat:
Tyvärr gör vi inte det, vi kommer (än en gång) att få höra att det är en täckmantel för hans hemliga verksamhet. Som väl iofs får avses avslutad nu när hemligheten är avslöjad

Precis den informationen har varit uppe i tråden förr, tydligen utan genomslag.

Den information som jag givit i tråden gällande UWs arbete har inte handlat om "täckmantel" och "hemlig verksamhet". Jag förstår inte varför du har ett behov att förlöjliga personer som kommer med information som kan ge en mer nyanserad bild av alla inblandade? Han arbetar inom försvaret och är högt säkerhetsklassad. Du vill inte ta in detta och det är inget jag kan göra åt saken.

Han jobbade på Tools när han var gift med BO.
Citera
2018-07-01, 21:44
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
För att förstå vad jag åsyftar måste man ha läst tråden sedan början, kollat på dykblogg, läst LWs blogg, cacheinlägg, UWs blogg i kombination med vad som han sägs ha yttrat om sin ex-fru.
Eftersom du har så klara uppfattningar om deras karaktärer så bör det inte vara svårt att svara på om du tycker du beskrivit SDs och LWs personligheter på ett rättvist sätt ?
Citera
2018-07-01, 21:47
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Den information som jag givit i tråden gällande UWs arbete har inte handlat om "täckmantel" och "hemlig verksamhet". Jag förstår inte varför du har ett behov att förlöjliga personer som kommer med information som kan ge en mer nyanserad bild av alla inblandade? Han arbetar inom försvaret och är högt säkerhetsklassad. Du vill inte ta in detta och det är inget jag kan göra åt saken.

Jag förlöjligar inte begreppet säkerhetsklassning, har själv haft en, utan de som tycks tro att det automatiskt innebär att överordnade bryr sig i vad en fd fru har för sig etc. eller att SÄPO direkt går in och styr brottsutredningar.
Så fine, han jobbar på FM Centrallager i Arboga, gott nog.
Citera
2018-07-01, 21:47
Medlem
Citat:

Det blir lätt så när folk inte läst hela tråden, samma ”upptäckter” görs om igen. Ganska smart att gamla jobbet står kvar om man vill hålla det nya lite hemligt.
Citera
2018-07-01, 21:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
Eftersom du har så klara uppfattningar om deras karaktärer så bör det inte vara svårt att svara på om du tycker du beskrivit SDs och LWs personligheter på ett rättvist sätt ?

Jaha, var det själva frågan. Det vet jag faktiskt inte, det har inte varit ett specifikt mål för mig att beskriva deras personligheter. Kanske var SD en ängel och LW ett svin, men så tolkar jag inte det som framkommit.
Citera
2018-07-01, 21:53
Medlem
Citat:
Jag förlöjligar inte begreppet säkerhetsklassning, har själv haft en, utan de som tycks tro att det automatiskt innebär att överordnade bryr sig i vad en fd fru har för sig etc. eller att SÄPO direkt går in och styr brottsutredningar.
Så fine, han jobbar på FM Centrallager i Arboga, gott nog.

Du har information om att han jobbar på FM Centrallager?
Då går våra källor isär.
Jag har inte sagt att du förlöjligar begreppet säkerhetsklassning, du förlöjligar andra skribenter.
Citera
2018-07-01, 21:54
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Du har information om att han jobbar på FM Centrallager?
Då går våra källor isär.
Ja då litar vi väl på dina källor då... vad finns det mer för militärt i Arboga tro...
Citera
2018-07-01, 21:54
Medlem
Honan6s avatar
Citat:
Vilka då? Nån tekniker som var cachare minns jag men vilka fler?

LW:s äldsta sons flickväns mamma. Finns säkert flera i Polishuset som är väl bekanta med såväl BO som MGM, med tanke på deras aktiva liv och personliga nätverk.

Det gjordes bl a inte, enligt PS, reglementsenliga avstämningar. Hela fallet tycks ha skötts klantigt från start, så att byta personal internt räcker inte i mina ögon. Det borde ha tagits in kvalificerade tekniker och mordutredare från annat län.
Citera
2018-07-01, 21:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Det blir lätt så när folk inte läst hela tråden, samma ”upptäckter” görs om igen. Ganska smart att gamla jobbet står kvar om man vill hålla det nya lite hemligt.

Att folk tror sig ha hittat ny information och inte läst tråden är en sak. Att nappa på deras inlägg för att raljera över andra skribenter är en annan.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in