2018-07-01, 21:10
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Åter igen, sättet han gjorde det på, drog ned hennes huvud och tryckte knogarna i hennes huvud, fick det henne ur bilen?
Hon satt väl kvar, fasthållen istället?
En person med impulskontroll och sunda värderingar gör inte så! Punkt! Tror de allra flesta hade tagit upp mobilen och sagt att man ringer polisen om en person vägrar gå ur ens bil??

Nä, inte om det imte är absolut nödvändigt. Har man något sånär normal uppfattningsförmåga sår det fel på flera sätt att ringa polisen:

- han kanske inte vill jävlas med LW bara för att han inte vill ha henne i bilen. Viss typ av brottslighet är inte önskvärd gällande dem som jobbar inom vård och omsorg, som nu LW gjorde. Han kanske gav fan i att kalla på polis för orsaker som LW själv borde tänkt på om hon varit normalt omdömesgill,

- han tycker det är onödigt utnyttjande av resurser om han kunde kasta ut henne ur bilen,

- han kanske såg det löjligt att kalla på polis för att få ut en person om ca 50 kg och 165 cm lång (men han kanske inte är storvuxen själv).
Citera
2018-07-01, 21:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Nä, han ska nog ingå som både en kandidat och vittne. Tror inte han ens är topsad, så intresset från polisen är svalt. Anledningen till det är kanske att det är fortfarande fullt fokus på SD, eller villervalla på polisen (vilket jag inte tror, dom är duktiga).
Om dom har okänd DNA som inte går att härleda, bör ju topsning inledas snarast, men så är inte fallet verkar det som.

Värst så mycket du vet, jag häpnar att en väninna fått så mycket info om utredningen.
Citera
2018-07-01, 21:16
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Nä, inte om det imte är absolut nödvändigt. Har man något sånär normal uppfattningsförmåga sår det fel på flera sätt att ringa polisen:

- han kanske inte vill jävlas med LW bara för att han inte vill ha henne i bilen. Viss typ av brottslighet är inte önskvärd gällande dem som jobbar inom vård och omsorg, som nu LW gjorde. Han kanske gav fan i att kalla på polis för orsaker som LW själv borde tänkt på om hon varit normalt omdömesgill,

- han tycker det är onödigt utnyttjande av resurser om han kunde kasta ut henne ur bilen,

- han kanske såg det löjligt att kalla på polis för att få ut en person om ca 50 kg och 165 cm lång (men han kanske inte är storvuxen själv).

Ja det är ju löjligt att ringa polisen, bättre att spela matcho och våldföra sig på en som är 165 lång och väger 50 kg.
Enligt bradgardsindianen är det helt normalt handlande från SD:s sida
Gör du så själv när folk inte lyssnar på dig? Hur hade du gjort om du hamnat i samma situation som SD?
Vore intressant att höra
Senast redigerad av flixa81 2018-07-01 kl. 21:18. Anledning: Stavfel
Citera
2018-07-01, 21:20
Medlem
Citat:
Åhej och hå. Är du verkligen sådär naiv och godtrogen eller låtsas du?

Nu ärdet ju oklart när förhållandet mellan SD och LW inleddes men för att ta dig ur din villfarelse om vad som är ens egen angelägenhet och andras. LWs före detta man sägs ha en tjänst hos försvaret som är säkerhetsklassad. Vilket innebär att man inför arbetsgivaren kan få dryfta saker som i de flesta andra sammanhang ses som i allahögsta grad ses som "helt privata". Däribland ingår att i möjligaste mån undvika exempelvis situationer som man kan bli utpressad för i något sammanhang. Som gift med UW kände nog LW till de egenheterna med hans anställning. Om relationen med SD inleddes innan hon skildes från UW så är det inte omöjligt att hans chef tagit upp det med honom, om relationen med SD så att säga blivit känd via "skvaller på byn". En ev otrohet kan vara skadlig i större utsträckning än ev. skadat förtroende mellan hustru och man.

SD hade rätt att avvisa LW från bilen utan krav på att vara trevlig. LW var inte schysst på något sätt alls om hon försökte tvinga sig kvar i bilen. Det finns åtskilligt kring LW som inte med bästa vilja kan kallas "schysst", utan rent omdömeslöst, även om hon var käck och trevlig i många andra sammanhang.
Generellt sett är det inte mer olagligt att vara omdömeslös än otrevlig, reellt kan en omdömeslös person, om än hen bara är det ibland, skapa mer problem för andra än den som bara är otrevlig.

UW arbetar som Key Account Manager på Tools.
De säljer säkerhetsutrustning till bla byggbranchen.

(Källa: Riksdelen/hela Sveriges näringsliv)
Citera
2018-07-01, 21:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Är du verkligen så där sönderknarkad eller låtsas du? UW sägs ha det ja, det har man i Prostatagerillan aka Hemvärnet också. Och eftersom han tydligen själv nämnt det var han uppenbarligen inte så viktig att han sekretessades. Eller så var han ovanligt lösmynt för den enligt dig superviktiga och känsliga tjänst han hade? Säkerhetsklassning är inte fullt så märklig som du tror.

Du bygger din teori på att han var nåt högdjur som skulle skyddas utan minsta belägg för det. Du lallar, som vanligt. Jag har aldrig sagt att SD inte hade rätt att avvisa henne men en normal människa hade enkelt funnit normala metoder. Och jag tror inte du har någon reell kunskap om LW utan naturligtvis bara det du fått i tråden vilket kan innebära allt från lögner till skvaller och sanningar, men försök inte påstå att du kan differentiera mellan de tre. Likafullt är det slikt du väver dina teorier av.

Nu inbillar du dig igen om vad andra tror, vet eller inte vet. Nä säkerhetsklassning tror jag inte alls är särskilt märkligt. Jag vet att det kan medföra att arbetsgivaren kan ha synpunkter många inte anser är arbetsgivarens sak. Men det kan innebära att man får välja mellan arbetsuppgiften som kräver klassningen eller göra något åt den privata omständigheten som stör. Jag har valt bort en säkerhetsklassad uppgift som jag inte skulle ha erbjudits om jag knarkat sönder min hjärna. Min arbetsgivare är bekant med min bakgrund men just den omständigheten i sig är inte relevant eftersom den är i min bakgrund, dvs inte aktuell, precis som LWs relationer inte är problem för UW när de skilt sig. Det är inte viktigt att vara from som en korgosse för mitt jobb.

Men herre gud människa, LW uppgav själv iförhöret när hon anmälde att SD bett henne gå ur bilen men att hon inte ville avsluta kvällen. Det var inget jävla "frivilligt möte" längre. Han behövdeinte lalla halva natten för att finna ut en lösning att få ut henne på något trevligt sätt. Hon gick väl ut efter "knucklehead" behandlingen. Hade hon gått tidigare och inte börjat tjafset, när han bett henne gå ut, så hade han väl inte gjort det.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-01 kl. 21:28.
Citera
2018-07-01, 21:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Snor-Johan
flashbackfollower:
Omdömen om SD läs: män.
en narcissist, som behöver ständig bekräftels
En magisk vänskap som gör allt för att förföra
SD har ju hela tiden uttryckt sig om kvinnor som sexobjekt som ska jagas.
Har också funderat vilken typ av trakasserier LW blev utsatt för av SD
det stämmer hade hon fortfarande ”återfall” till den förföriske och ”magiske” SD,
De är duktiga förförare och skickliga i sängen, men inte trofasta.
han som var konstant flirtig och sexuellt anspelande.
Undrar om han lyckades förföra den unga dyktjejen också?
Vilken seger att förföra sin egen pastor,
det bevisar för honom att han är oemotståndlig/bäst
hälsa din vän SD att han inte hade behövt mörda henne av svartsjuka.
dynga som skapats i SDs svartsjuka hjärna.

Omdömen om LW läs: kvinnor.
Jag tror knappast LW, som pastor, trivdes med att delta i otrohet
det verkar spridits elaka rykten om henne.
maken som verkar ha talat illa om henne
Hon var av kött och blod
Hon var ensam och hade rätt till kärlek.
LW frystes ut av församlingen med viss hjälp av exmaken UW
tror inte LW var så förhärdad
Båda ex-partners och mer eller mindre bittra.
spridit bilden av offer för en tyrannisk hustru
Söt liten kvinna med asiatiskt utseende har nog fått lov att bli viljestark och tuff
Kanske hon skyllde sitt korta äktenskap på LW.
Kan det vara hon som baktalat LW i församlingen?
om det stämmer hade hon fortfarande ”återfall” till den förföriske och ”magiske” SD,
Jo, och sådana försummelser är något som kvinnor lastas särskilt hårt för.
Han var ju gift och verkar ha lekt med hennes känslor.
varför ska hon vara trogen honom?
. Nu ville hon bjuda in honom på en kaka och prata.

Tycker du flashbackfollower att detta är en rättvis bild?

Jag yttrar mig om SD och inte om alla män. Den typ som jag misstänker honom att vara är ganska ovanliga. Samma gäller LW. Det handlar inte om alla kvinnor. Jag har ingen stereotyp bild av manligt och kvinnligt. Tvärtom faktiskt och trivs bra med människor som är lite normöverskridande. Jag påstår inte heller att det jag säger är fakta, utan det är mina spekulationer. En del är citat av vad andra yttrat eller LW skrivit själv (en magisk vänskap). Jag försöker inte heller vara objektiv, för mig är SD skäligen misstänkt men jag saknar bevisen. Till skillnad från vissa andra i denna tråd så har jag inga som helst personliga band till de inblande.
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-07-01 kl. 21:27.
Citera
2018-07-01, 21:24
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Nu inbillar du dig igen om vad andra tror, vet eller inte vet. Nä säkerhetsklassning tror jag inte alls är särskilt märkligt. Jag vet att det kan medföra att arbetsgivaren kan ha synpunkter många inte anser är arbetsgivarens sak.

Men herre gud människa, LW uppgav själv iförhöret när hon anmälde att SD bett henne gå ur bilen men att hon inte ville avsluta kvällen. Det var inget jävla "frivilligt möte" längre. Han behövde inte lalla halva natten för att finna ut en lösning att få ut henne på något trevligt sätt. Hon gick väl ut efter "knucklehead" behandlingen. Hade hon gått tidigare och inte börjat tjafset, när han bett henne gå ut, så hade han väl inte gjort det.
Vad svamlar du egentligen om? Vuxna, mogna, människor tar inte till såna metoder, är det så svårt att fatta eller är alla dina bekanta knoggångare?
(Vuxna, mogna människor gör inte heller barnsliga grimaser på nästan varenda bild de syns på)
Citera
2018-07-01, 21:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Värst så mycket du vet, jag häpnar att en väninna fått så mycket info om utredningen.
Skrev OM och liknande. Inget jag VET.
Jag spekulerar som dom flesta andra, med dom input vi får delgivna.
Citera
2018-07-01, 21:31
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SonyaStolt
UW arbetar som Key Account Manager på Tools.
De säljer säkerhetsutrustning till bla byggbranchen.

(Källa: Riksdelen/hela Sveriges näringsliv)

Just det, den superhemliga tjänsten var det ja

Tack för inlägg Sonya Stolt!
Nu slipper vi inlägg kring detta, tex att det var pga UW:s arbete försvinnandet hölls hemligt i början.
Citera
2018-07-01, 21:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Jag yttrar mig om SD och inte om alla män. Den typ som jag misstänker honom att vara är ganska ovanliga. Samma gäller LW. Det handlar inte om alla kvinnor. Jag har ingen stereotyp bild av manligt och kvinnligt. Tvärtom faktiskt och trivs bra med människor som är lite normöverskridande. Jag påstår inte heller att det jag säger är fakta, utan det är mina spekulationer. En del är citat av vad andra yttrat eller LW skrivit själv (en magisk vänskap). Jag försöker inte heller vara objektiv, för mig är SD skäligen misstänkt men jag saknar bevisen. Till skillnad från vissa andra i denna tråd så har jag inga som helst personliga band till de inblande.

För att förstå vad jag åsyftar måste man ha läst tråden sedan början, kollat på dykblogg, läst LWs blogg, cacheinlägg, UWs blogg i kombination med vad som han sägs ha yttrat om sin ex-fru.
Citera
2018-07-01, 21:35
Medlem
Citat:
Ja det är ju löjligt att ringa polisen, bättre att spela matcho och våldföra sig på en som är 165 lång och väger 50 kg.
Enligt bradgardsindianen är det helt normalt handlande från SD:s sida
Gör du så själv när folk inte lyssnar på dig? Hur hade du gjort om du hamnat i samma situation som SD?
Vore intressant att höra

Du glömde det väsentliga. Här var det inte bara så att LW inte lyssnade. Hon försökte tvinga sig kvar i ett område/utrymme som SD hade rätt att be henne lämna och rätt att använda visst fysiskt tvång för att få ut henne. Jag har ganska stort tålamod men det är inte oändligt. Men jag kanske inte hade kommit på tanken att gnugga knogarna mot skalpen på henne. Jag hade nog tagit nycklarna, gått ut, runt bilen och öppnat dörren och tagit tag i hennes arm och ryckt ut henne. Same difference. Hon hade haft ett blåmärke på armen istället för en rodnande hårbotten. Örhänget hade inte knölats dock, fast det kan ju blivit knöligt om hon glömt att ta av dem när hon sovit. Eller haft en tight buff på huvudet.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-01 kl. 21:37.
Citera
2018-07-01, 21:35
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Just det, den superhemliga tjänsten var det ja

Tack för inlägg Sonya Stolt!
Nu slipper vi inlägg kring detta, tex att det var pga UW:s arbete försvinnandet hölls hemligt i början.
Tyvärr gör vi inte det, vi kommer (än en gång) att få höra att det är en täckmantel för hans hemliga verksamhet. Som väl iofs får avses avslutad nu när hemligheten är avslöjad

Precis den informationen har varit uppe i tråden förr, tydligen utan genomslag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in