2018-07-01, 18:36
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men ändå verkar finnas större tolerans för vildsinta spekulationer om vad specifikt SD kan tänkas ha gjort, eller haft för syfte.

SD är ju ändå den ende misstänkte hittills så det är väl inte konstigt att det blir spekulationer kring honom ?
Tycker mer synd om LW som togs ur livet så tidigt. Finns inget som tyder på att hon förtjänar vad som skrivits om henne här
Citera
2018-07-01, 18:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Ligga jävligt lågt ett tag. Fattar han inte ens det? Eller har han dåliga rådgivare?
Jag tror, oavsett om han är skyldig eller inte, att man ska försöka aktivera sig, göra nått, annat fokus, skingra tankarna. Jsg tror inte på stänga in sig och dra täcket över huvudet.
Citera
2018-07-01, 18:50
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulljoh
Ja för det finns väl ingen kvinna som vräker ur sig sånt som EnGodTanke skriver om hen
inte är svartsjuk själv på LW

Det där är väl ett ganska verklighetsfrämmande argument. Att man kan störa sig på obefogade skillnader i hur ett visst beteende, eller "fel" hos någon i ett fall som detta diskuteras kan man nog göra oavsett om man är kvinna eller man. Och dessutom behöver man inte ens känna de inblandade personerna som diskuteras. Man behöver inte ha något särskilt klart motiv för att kunna fälla någon för mord eller dråp, men om inga uppenbara spår eller bevisning påvisar en säker GM kan det väl vara ide att fundera över varför någon dödat ett BO.

Är det en slumpmässig okänd GM, exempelvis ett rån-eller våldtäktsförsök som spårat ur, eller en psykiskt sjuk i psykos, är det kanske svårt att det ger något att jobba med. Men annars kan det ge något men då går det inte att låsa sig vid att BO i alla lägen måste varit omtyckt av alla, jämt, utan undantag. Någon har ju dödat henne trots allt.
Citera
2018-07-01, 18:51
Medlem
Citat:
Ja för det finns väl ingen kvinna som vräker ur sig sånt som EnGodTanke skriver om hen
Va fan? Vad har jag ens varit i närheten att säga negativt om LW????
J-a dumheter och skriva eller antyda nått sånt!
Citera
2018-07-01, 18:51
Medlem
Citat:

vill inte ha fördomar, men ovanligt ja
Citera
2018-07-01, 18:52
Medlem
Citat:
Men ändå verkar finnas större tolerans för vildsinta spekulationer om vad specifikt SD kan tänkas ha gjort, eller haft för syfte.

Han är välkommen att försvara sig. Det kan inte hon.
Citera
2018-07-01, 18:56
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Han är skäligen misstänkt och då kan det naturligtvis spekuleras. Han kan frikännas. Hon är död oavsett utgången av detta. Men du fattar väl inte skillnaden.
Citera
2018-07-01, 18:57
Medlem
Citat:
Ja SD tjänar ju på att du sprider bilden av att hon hade en massa karlar som var beredd att döda henne. Hittills har du spridit felaktigheter så din trovärdighet har sjunkit fullständigt för mig.
Kan du specificera en ända lögn?
Jag har spekulerat åt olika håll. Jag har skrivit vad jag hört. Kopierat in texter från loggar.
Försökt vara tydlig i både min egen tolkning av källan och om det är en spekulation. Allt för att ni ska göra en egen bedömning.
Att ni inte klarar det och det ät lätt att vända det mot mig är inget problem för mig, det är ert eget problem.
Citera
2018-07-01, 18:58
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag tror, oavsett om han är skyldig eller inte, att man ska försöka aktivera sig, göra nått, annat fokus, skingra tankarna. Jsg tror inte på stänga in sig och dra täcket över huvudet.
Är du hans rådgivare?
Citera
2018-07-01, 18:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Va fan? Vad har jag ens varit i närheten att säga negativt om LW????
J-a dumheter och skriva eller antyda nått sånt!

Du har utan grund påstått att hon haft 2 relationer under våren och återgått till SD. Jag tvivlar starkt på samtliga dessa uppgifter. Men smart av SD om han vill bortförklara fynd av DNA och flytta fokus. Du verkar ha en agenda att rentvå SD, kvinna eller man spelar ingen roll. Indirekt har du sagt mycket dumt om LW, märker du inte ens det???
Citera
2018-07-01, 19:00
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
SD är ju ändå den ende misstänkte hittills så det är väl inte konstigt att det blir spekulationer kring honom ?
Tycker mer synd om LW som togs ur livet så tidigt. Finns inget som tyder på att hon förtjänar vad som skrivits om henne här

SD är den enda som presenterats som misstänkt men oklart utifrån specifikt vad.

Det är väl inte så farliga saker som skrivits om henne här? Om hon umgicks med många män som kompis är inget fel men det finns väl möjlighet att någon, inte enbart SD, kan ha blivit svartsjuk, eller tyckt sig lekt med om någon misstolkat hennes intresse i umgänget. Exempelvis om hon ställt in något med kort varsel för att hon kom på att hon ville göra något annat med någon annan. Ungefär som hon kunde göra ibland när hon skulle ha barnen.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-01 kl. 19:03.
Citera
2018-07-01, 19:01
Medlem
Citat:
Ja SD tjänar ju på att du sprider bilden av att hon hade en massa karlar som var beredd att döda henne. Hittills har du spridit felaktigheter så din trovärdighet har sjunkit fullständigt för mig.
Jag har bara fört in BeholderX i tråden. Han vet jag hade en relation. Det fanns nog 30-40 vittnen dessutom.
I övrigt har jag bara referat till andra på tråden och hennes egna texter dom ni själva fick tolka.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in