2018-07-01, 14:05
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flashbackfollower
Han skrev ngt om att de hade gift sig men inte flyttat ihop (än) i sista inlägget i bloggen. De hann väl knappast om det tog slut så snabbt. Vilken församling, klar sektvarning när man gifter sig inom ”kretsen”. Och det brukar också betyda gemensam utstötning av persona non grata.

UW och MH var gifta i ca 2 år. Jag undrar hur och var de möttes? Någon som vet?
Citera
2018-07-01, 14:06
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Hon är mördad och SD är ej dömd (ev ännu), tycker Du då det är rätt att smutskasta någon av dom mer än någon annan...?
Ja, vänsterprasslaren är mer klandervärd imho. Men du tycks hellre skjuta in dig på BO. Väl bekomme men det ställer iaf inte jag upp på.
Citera
Medlem
Citat:
Sannolikt så, han som var konstant flirtig och sexuellt anspelande. Undrar om han lyckades förföra den unga dyktjejen också? Varför vet vi så lite om hans tidigare kärleksaffärer och så mycket om LWs?
Vad jag har förstått av tråden var han inte ensam om att upplevas som flirtig...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Vad folk skrivit här inne så går det få uppfattningen att SD är en psykopat. Cykla runt i mountainbike på sin arbetsplats sista dagen på jobbet tex.

Mycket framkommer redan tidigt i tråden från de som kände honom och som försvarade honom. De avsåg inte alls att ge en dålig bild men många av oss blev inte så imponerade.
Citera
2018-07-01, 14:07
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Vad jag har förstått av tråden var han inte ensam om att upplevas som flirtig...
Mmm, men han var gift. Det var inte hon så vem har mest ”rätt” att flirta?
Citera
2018-07-01, 14:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Mmm, men han var gift. Det var inte hon så vem har mest ”rätt” att flirta?
LW med andra men inte med en man hon vigt och dessutom med LW:s kompis...
Jag tror inte vi kommer längre med det här...jag måste logga ut nu... ha det bra
Citera
2018-07-01, 14:14
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja, vänsterprasslaren är mer klandervärd imho. Men du tycks hellre skjuta in dig på BO. Väl bekomme men det ställer iaf inte jag upp på.

Men nu argumenterar du in absurdum. Det finns åtskilliga yrken där det ställs krav och förväntningar på hur du uppför dig efter kl. 17. Saker som kan vara ganska skönsmässiga och kanske inte heller alltid helt lätt att dra en skarp gräns om vad som är ok eller inte innan du exempelvis får sparken. Dessa krav hänger i något ihop med vissa egenheter i yrket. En präst behöver i vissa fall inte vittna, en revisor på Skatteverket kan under vissa omständigheter ha rätt att gå igenom din bokföring. Prästens tystandsplikt rörande saker hen fått kännedom innan hen säger uppsig består, på samma sätt som du inte kan säga att revisorn som granskade din bokföring när hen var i tjänst plötsligt har begått egenmäktigt förfarande efter 30 år när hen går i pension.
Om prästen har tystnadsplikt ifall HD vill dryfta problem i äktenskapet kan LW inte vara del av problemet. Om revisorn eller hens kollegor ska granska granntantens beräkningar för aktieförsäljningar kan hen inte upprätta eller i någon större utsträckning hjälpa till för mycket med desamma, även om det är synd om tanten som kanske måste lägga ut någon tusenlapp för att en byrå ska göra det om hon inte fixar det själv.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-01 kl. 14:22.
Citera
2018-07-01, 14:16
Medlem
Legenda77s avatar
Jag har ju tidigare grävt en del på geocaching.com och fått en bild som är ganska talande för att SD och HD efter denna anmälan om misshandel från LW och i alla fall fram till Mars 2018 försökte reparera sin kantstötta relation, de började uppenbarligen umgås mer, man beskriver det som fantastiskt dag tillsammans osv. osv.
Det finns väl någon skribent som verkligen försökt övertyga om att det var i Mars 2017 som HD och SD bröt upp och det finns det i mina kartläggande ögon och tankar inte någonting som talar för att det ska stämma alls.

Jag tog en liten stund och ögnade igenom lite bilder på LW's Facebook och hittade några kommentarer från SD där i alla fall jag uppfattar att han har en "typig" ton och just den typen av kommentarer säger kanske en del om hur han var som person mot LW (och andra??)

https://cdn-06.minfil.com/n7Wbe6f7be/07e6d2f3-1530446795/1.png
https://cdn-02.minfil.com/p5Wae8fcba/d2f6be1d-1530446755/2.png

Dessutom hittade jag en kommentar från JG som gör att jag inte kan släppa mina tidigare spekulationer om att det kanske var triangeldrama på fler än 1 sätt inom denna gemenskap
https://cdn-05.minfil.com/sdW6e5f3bc/34086fc2-1530446652/3.png

Jag har sett fler bilder där man kan ana en viss beundran från JG mot LW.

Har även om jag inte är helt vilse i pannkakan idag sett att antingen SD eller JG skriver "snyggsoftis" om LW på någon bild.

Nog fanns det laddningar mellan personer i denna härva vilket gör att jag absolut tror att GM finns inom den närmaste kretsen av umgänge (synligt eller osynligt sådant utåt...)
Citera
2018-07-01, 14:18
Medlem
sommarljums avatar
Citat:
Men hur kommer det sig att Beholder X geocachar som om inget hänt i Norge?

Det verkar som om BeholderX och LWs (eventuella) kärleksrelation var längre tilbaka i tiden. Att de nu bara var vänner, och att LW sedan någon månad tillbaka innan mordet dejtade någon annan:

Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Någon månad lät det som på dom som cachade med honom.
Av andra har jag förstått att SD visste om detta.
Citera
2018-07-01, 14:19
Medlem
Citat:
LW med andra men inte med en man hon vigt och dessutom med LW:s kompis...
Jag tror inte vi kommer längre med det här...jag måste logga ut nu... ha det bra

Svårt med moralfrågor, men jag uppfattar det som att hon ville bryta med honom, som flera har vittnat om. Tror även SD hade svårt med ett nej, och kanske rentav triggades av det. Vilken seger att förföra sin egen pastor, det bevisar för honom att han är oemotståndlig/bäst vilket han hela tiden behöver få bekräftat. (min tolkning)
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-07-01 kl. 14:27.
Citera
2018-07-01, 14:23
Medlem
sommarljums avatar
Även HD verkade ha en hel del att fundera på redan innan den fasansfulla dagen den 14 maj. Cachen som hon tackar för ägs av LW.

Så här skriver HD den 8 maj 2018:

Solen skiner ute och jag vill ut. Tar en cykeltur hit och tar mig runt. Det finns GOTT om tid för reflektion och många tankar hinner passera i min hjärna. Tänk hur annorlunda livet hade kunnat vara med andra förutsättningar. TFTC
Citera
2018-07-01, 14:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sommarljum

Det verkar som om BeholderX och LWs (eventuella) kärleksrelation var längre tilbaka i tiden. Att de nu bara var vänner, och att LW sedan någon månad tillbaka innan mordet dejtade någon annan:

Konstigt med dessa olika uppgifter, nyss var en person så SÄKER att hon hade en pågående relation med Beholder X. Jag tror att den andra som hon ”dejtat på slutet” är vår sympatiske sh.Holmes som SD och andra har förvandlat till en ny älskare. Vilket stämmer med deras bild av henne som en ”mansslukerska”. Hoppas hon inte visste om all skit som talades bakom ryggen på henne. Och att det inte nådde barnen 😢
Senast redigerad av flashbackfollower 2018-07-01 kl. 14:36.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in