2018-07-01, 13:25
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Men det är fortfarande så att hon väljer något att göra för sig själv. Undermeningen i att man tycker att någon lägger för mycket tid på något (bloggande, virkande eller träning) är väl ofta att där finns något annat som borde få mer uppmärksamhet?

Jo, och sådana försummelser är något som kvinnor lastas särskilt hårt för.
Citera
2018-07-01, 13:25
Medlem
Cloudedcrystalbeams avatar
Utan att känna någon (av alla de via versaler nämnda i fallet) så unnar jag mig at spekulera i om inte tre äktenskap har knakat rejält i fogarna p.g.a LW och SD:s mångåriga romans:

LW och UW:s (skilsmässa)

UW:s och MH:s (skilsmässa)

SD och HD:s (skilsmässa?)

Mina funderingar. Behöver inte vara sanna.
Citera
2018-07-01, 13:28
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Menar du att förväntningar om yrkesetik inte kan ställas på kvinnor för att de inte har en snabel att hålla i styr?
Nej, jag anser inte att hon har ett livslångt ansvar för förrättningar i ett yrke som hon sen länge lämnat. Jag tror hon var ett enkelt byte för SD, lågt hängande frukt med en begränsad erfarenhet.
Citera
2018-07-01, 13:29
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam
Utan att känna någon (av alla de via versaler nämnda i fallet) så unnar jag mig at spekulera i om inte tre äktenskap har knakat rejält i fogarna p.g.a LW och SD:s mångåriga romans:

Ja om nu förhållandet pågick i 6 år som någon i tråden skrivit så har det nog skapat efterdyningar i flera familjer.
När de inblandade känner varandra och varandras familjer samt att det finns barn med i bilden är otrohet något som sätter djupa spår. Hos alla inblandade.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Honan6
Han var gift med MH som är pastor (nu i Trosakyrkan) och 3-barnsmor. Hon håller predikningar om Manipulation och skrivit en bok i ämnet. Enligt en tidigare ts, försökte hon få upp ögonen på UW angående LW och hennes föräldraskap. Minns inte vem som skrev om det sistnämnda och har inte tid att leta i tråden nu. Kanske någon annan kommer ihåg/hittar?

Vad snällt av henne att hon lade sig i det
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cloudedcrystalbeam

Kyrkan och guldsmederna applåderar!
Citera
2018-07-01, 13:30
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Så kan man med räkna.... men det är inte rätt! Din tolkning är att om man är gift i 10 år och har 9st KK sista året, så är det bara en om året?

Om jag tolkade inläggen rätt och med den input jag har, så var det SD (av och på) under 6 år, men nu under våren var det minst 2st till, samtidigt som SD?!

Detta har jsg tagit upp flera gånger att det kan finnas andra kända GM, med en svartsjuka som ingångsvärden till mordet, inte bara SD!

Att du inte förstår att SD är en psykopat och bara spelat med dig. Om du nu känner honom personligen.
Citera
2018-07-01, 13:31
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamTwister
Ja. Och den rollen är just att förrätta vigseln, inte att hålla ordning på deras förhållande livet ut. Jag gissar att det är han som initierat förhållandet med LW, inte tvärtom.

Hon behöver inte "hålla ordning" på deras förhållande, därmed inte sagt att det är med någon självklarhet klanderfritt att medvetet ingå i "stöket".
Citera
2018-07-01, 13:32
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Ja om nu förhållandet pågick i 6 år som någon i tråden skrivit så har det nog skapat efterdyningar i flera familjer.
När de inblandade känner varandra och varandras familjer samt att det finns barn med i bilden är otrohet något som sätter djupa spår. Hos alla inblandade.

Ja, så tänker jag också.
Citera
2018-07-01, 13:33
Medlem
flixa81s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Klappasäften
Att du inte förstår att SD är en psykopat och bara spelat med dig. Om du nu känner honom personligen.

Vet du något mer om det du hävdar? Eller är det en personlig reflektion?
Du blir lätt påhoppad här inne om du inte är tydlig med att skilja på vad som är fakta och egna funderingar
Vet av egen erfarenhet, ville bara skicka en hygglig varning
Vissa användare hugger direkt med enda agenda att sura ner tråden.
Citera
2018-07-01, 13:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Kyrkan och guldsmederna applåderar!

Ah, det tänkte jag inte på!
Citera
2018-07-01, 13:36
Medlem
Klappasäftens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av flixa81
Vet du något mer om det du hävdar? Eller är det en personlig reflektion?
Du blir lätt påhoppad här inne om du inte är tydlig med att skilja på vad som är fakta och egna funderingar
Vet av egen erfarenhet, ville bara skicka en hygglig varning
Vissa användare hugger direkt med enda agenda att sura ner tråden.

Vad folk skrivit här inne så går det få uppfattningen att SD är en psykopat. Cykla runt i mountainbike på sin arbetsplats sista dagen på jobbet tex.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in