2018-07-01, 01:20
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av EnGodTanke
Jag ser att du pratat med SD, HD eller LW om situationen. Den låter ganska exakt som jag fått den återberättad, men extremt mycket mer utdragen. Tjatet att få ut henne pågick under LÅNG tid!
Vems ord har du på det, låt mig gissa, SD:s?
Citera
2018-07-01, 01:23
Medlem
TaxenSixtens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Schazz
Du skulle kittla ut en person ur en bil, fastän denne tydligt till polisen förklarat att denne vägrade gå ur förrän den sagt sitt?
Det vore kanske på sin plats att låta någon man haft en relation med i sex år få säga sitt.
Citera
2018-07-01, 01:25
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sockerhals
Tja.. Utredningen sköttes väl inte åt det håll som fru åklagare ville. Hon har ju själv tagit tag i det för att klämma åt SD. Nu ska det satsas ordentligt för att hitta "bevis" mot Stefan. Jag tror ju att Springare var inne på et helt annat spår. Det spåret är inte populärt så här i valtider. Man offrar gärna Stefan för att vinna valet. Jag har sagt det förut. Åklagaren ser ut som en vänster-batikhäxa. Ja, det går att knyta utseendet åt det hållet. Inte 100 såklart men... Fortsättning följer.

Åklagarmyndigheten och polisen är ju två skilda myndigheter. Misstanken om människorov sattes ganska tidigt vid upptäckten, dvs åklagare var väl förundersökningsledare tidigt?
Citera
2018-07-01, 01:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TaxenSixten
Det vore kanske på sin plats att låta någon man haft en relation med i sex år få säga sitt.

Nu får du ge dig. Mitt i natten när samtalspartnern nekat fika så borde vederbörande inse att samtal som är så pass viktiga kanske ska tas någon annan mer lämplig dag och tid. Att man några månader tidigare har anmält bilföraren för ofredande borde också vara en indikation för att man kanske gör klokast att bara kliva ur bilen. LW har ju själv uppgett i anmälan att hon blev arg för att SD sa nej till fika. Hon kunde inte ta ett nej.
Hade rollerna varit ombytta hade du och andra tyckt att SD var ett svin som inte respekterade ett nej.

Minns också att LW hade sina barn i hemmet denna natt. Poliser kom till hennes hem för att ta upp anmälan. De satt vid hennes köksbord. Efter midnatt. En sund person tar samtal på en mer lämplig tid och tvingar sig inte kvar i ett fordon medan barnen snusar ensamma i bostaden. Beteendet är märkligt, hur mycket du än försöker skyla över det.
Citera
2018-07-01, 01:39
Medlem
Citat:

Vet du att det bara handlade om att LW skulle få säga sitt och inte ett krav på att SD skulle säga något specifikt?
Sedan kan man väl hursomhelst inte enväldigt bestämma tidpunkten för att säga sitt i en relation. Sådant kan väl uppfattas som ofredande av motparten om det vill sig illa?
Citera
2018-07-01, 01:43
Medlem
Citat:
Nu får du ge dig. Mitt i natten när samtalspartnern nekat fika så borde vederbörande inse att samtal som är så pass viktiga kanske ska tas någon annan mer lämplig dag och tid. Att man några månader tidigare har anmält bilföraren för ofredande borde också vara en indikation för att man kanske gör klokast att bara kliva ur bilen. LW har ju själv uppgett i anmälan att hon blev arg för att SD sa nej till fika. Hon kunde inte ta ett nej.
Hade rollerna varit ombytta hade du och andra tyckt att SD var ett svin som inte respekterade ett nej.

Minns också att LW hade sina barn i hemmet denna natt. Poliser kom till hennes hem för att ta upp anmälan. De satt vid hennes köksbord. Efter midnatt. En sund person tar samtal på en mer lämplig tid och tvingar sig inte kvar i ett fordon medan barnen snusar ensamma i bostaden. Beteendet är märkligt, hur mycket du än försöker skyla över det.

Det fetade: Jävligt creepy som minst.
Citera
2018-07-01, 01:55
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bradgardsindianen
Det fetade: Jävligt creepy som minst.

Jag har svårt att tro att den LW som beskrivs som driven, målinriktad, stark, tävlingssugen och beslutsam blev liten, svag och mjukpratande just den natten och i den bilen.
Hon är ett offer i denna tragik men det får vara någon måtta på glorifieringen av person och tidslinje fram till den fruktansvärda händelsen.
Citera
2018-07-01, 01:58
Medlem
Citat:
Jag har svårt att tro att den LW som beskrivs som driven, målinriktad, stark, tävlingssugen och beslutsam blev liten, svag och mjukpratande just den natten och i den bilen.
Hon är ett offer i denna tragik men det får vara någon måtta på glorifieringen av person och tidslinje fram till den fruktansvärda händelsen.

Ja. Även om det skulle visa sig att SD är skyldig till mordet så hade inte LW rätt att vara i bilen om ägaren/föraren motsatte sig det.

Vet man om SD då fick veta om anmälan om ofredande, d. v. s. om LW själv berättat det? Vad gäller anmälan om misshandel fick väl SD veta först flera veckor efteråt, när han hördes?
Om det nu skulle vara så att konflikterna har någon grund i att hon anser sig ignorerad på något sätt, exvis inte "får säga sitt" kan man ju undra om hon låtit honom veta att hon skulle anmäla eller när hon hade gjort det? Om kontakterna på exempelvis facebook fortsatte som vanlig ett par veckor efter anmälan gjordes.
Senast redigerad av bradgardsindianen 2018-07-01 kl. 02:09.
Citera
2018-07-01, 02:04
Medlem
Linxieloos avatar
Ju mer jag läser desto mer blir det som att beskrivningarna av SD och LW flyter ihop och de ord som passar om den ena lika gärna kunde ha sagts om den andre. Jag får känslan av att de i grunden var väldigt lika och att det är troligt att det var orsaken till att de drogs till varandra men också anledningen till att det gick så himla snett mellan dem.
Citera
2018-07-01, 03:29
Medlem
Draifoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Linxieloo
Ju mer jag läser desto mer blir det som att beskrivningarna av SD och LW flyter ihop och de ord som passar om den ena lika gärna kunde ha sagts om den andre. Jag får känslan av att de i grunden var väldigt lika och att det är troligt att det var orsaken till att de drogs till varandra men också anledningen till att det gick så himla snett mellan dem.
Ja, SD och LW verkar ju ha trivts bra ihop, men vad menar du med att något skulle ha gått så himla snett mellan dem? Syftar du bara på tjafset i bilen för ett och ett halvt år sedan, eller vill du som åklagaren och frälsismobben antyda att SD också skulle vara den som dödade LW?
Senast redigerad av Draifos 2018-07-01 kl. 03:34.
Citera
2018-07-01, 06:17
Medlem
Snor-Johans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ModestyBlaiser
Du kanske borde öppna dig för möjligheten att du faktiskt kan uttrycka dig otydligt, istället för att ständigt idiotförklara och förminska folk?
Du märker ord även när budskap framgår.

Eftersom du gärna påpekar fel: åklagaren har inte sagt att visst våld är befogat, utan visst tvång. För DU är väl läskunnig!?
Tydligen med nöd och näppe läskunnig, tack!
Vill minnas att min källa var ur ÅK fullständiga motivering i nedläggningsbeslutet och inte den den enstaka mening i länken från metro du refererar till. Har sökt min källa utan framgång så jag kan ha fel. Är det så att jag förväxlat ordet "tvång" med ordet "våld" ber jag självfallet ödmjukt om ursäkt för det. Sånt ska med rätta inte förekomma och det är bra och till din fördel att du är uppmärksam och påpekar det.

Hoppas du tror mig på mitt ord att jag isf, inte förväxlat orden med vilje ty vi bör vara strängt medvetna att effekten av mina arguments trovärdighet blir det rakt motsatta.
Senast redigerad av Snor-Johan 2018-07-01 kl. 07:10.
Citera
2018-07-01, 06:38
Medlem
Citat:
Vems ord har du på det, låt mig gissa, SD:s?
Faktiskt bådas, inte direkt ur någon av dom utan återberättat av dom som stod dom närmare. Som jag förstod det så försökte även LW bagatellisera händelsen. Men eftersom detta är förd från mun till mun så tar jag uppgiften från LW lite lättare, hon gjorde ju en anmälan av någon anledning. Har lite svårt att tro att det är lite hämnd, även om återberättaren upplevde det så. Att det var ganska långt tjafs var väl ganska samstämt tycker jag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in